Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS 1a. sz. prioritás: komplex, integrált víziút-, hajózás-, kikötőhálózat-, infrastruktúra-, információ-rendszer-, szakmai képzés, oktatás-fejlesztés!
Péteri László







Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS 1a. sz. prioritás: komplex, integrált víziút-, hajózás-, kikötőhálózat-, infrastruktúra-, információ-rendszer-, szakmai képzés, oktatás-fejlesztés!


Kedves Kollégák!

Az Európai Unió Duna Régió Stratégiájának / EUDRS-nak 1.a. sz. prioritása (PA1a) - osztrák-román főkoordinátorok vezetésével, az Irányító csoport / SG-Steering Group, és az 5 Munkacsoport / WG1-5 - Working Groups keretében - foglalkozik komplex és integrált módon, a víziközlekedés, hajózás témakörével, amelyben magyar részről, "nemzeti kapcsolattartóként" Berencsi Miklós, a Közlekedési Koordinációs Központ / KKK, közút-tervezéssel foglalkozó munkatársa (!) került kijelölésre! (?)

Tekintettel arra, hogy az EUDRS-val foglalkozó, hivatalos magyar honlap a mai napig nem készült el, hiánypótlásként, kisérletet teszünk, szerény eszközeink segítségével, ennek legalább részbeni pótlására. (A rendelkezésre álló dokumentumok zöme, kizárólag angol és német nyelven érhető el, az automatikus, nyers fordítások használhatatlanok!)

A Duna-stratégia előzményeiről, a 2011. első félévi soros magyar EU-elnökség végéig, korábban már - lehetőségeinkhez mérten - beszámoltunk, amelyekkel foglalkozó irásaink a www.realzoldek.huhonlapon, dokumentumokkal, fényképekkel, térképekkel, videó-, és hangfelvételekkel együtt, megtalálhatók! (A lengyel és a dán EU-elnökség óta, szinte se kép, se magyar hang!)

A mostani irásunkban, a 2011.10.27-28-i, Bukarestben megtartott nemzetközi konferenciaprogramjáról, és - terjedelmi okokból - az ott elhangzott előadások legfontosabb témáiról csak, egy "mozaikos" kivonatot tudtunk összeálítani. (akiket érdekel az összes angol és német-nyelvű előadás, hozzászólás, azok az interneten megtekinthetik!)

A téma Magyarország és Budapest, a "Duna királynője" számára is nagyon fontos lett volna, kár, hogy a mindenkori kormányok a Duna és a Tisza hajózhatóságának, árvíz-, belvíz- aszály-, jégár-, vízszenyezés elleni védelmének biztosítását, vízenergiájának többcélú hasznosítását, vízi-, és vízparti-, kikötő-, és kerékpárút-hálózatának, valamint terület-, és vidékfejlesztésének, integrált tervezését, és komplex fejlesztését, és ezzel egyidejűleg a kormányprogramban megígért munkahelyteremtést, az értelmes foglalkoztatást és szakmai képzést, ill. az energia-függőségünk, valamint az üvegházhatású gázkibocsájtás / ÜHG csökkentését, stb. valójában, a gyakorlatban nem tekintik nemzetgazdasági érdeknek és stratégiai kérdésnek!

Miközben az általunk - érthető okokból - sokat bírált Európai Unió - felismerve az egységes belvízi hajózóút-hálózat fejlesztésében rejlő lehetőségeket - támogatást ad(na) a fenntarthatóság érdekében is, a környezetbarát közlekedési módok fejlesztéséhez, a megújuló energiák hasznosításához, addig Magyarországon a víziút-, kikötőhálózat-, hajózás-, hajó-gyártás fejlesztésről csak beszélünk, a vízenergia nem számít "megújuló"nak, a duzzasztás, vízlépcsőépítés - Bős-Nagymaros óta - változatlanul, "tabu", klímaváltozás ide, klímaváltozás oda! (lásd: Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv, Duna és a Tisza hajózhatósága, árvízvédelme, Duna-Tisza-közi Homokhátság, stb.)

A Duna-vízgyűjtő országainak jelentős része - akár EU-tag, akár nem EU-tag ország - már rég rájött arra, hogy a víz kincs, amit - lehetőség szerint - meg kell tartani, okosan kell, és lehet hasznosítani nemzeti-, nemzetgazdasági érdekből, és ugyanannak az EU Víz Keretirányelvnek / VKI és Stratégiai Környezeti Vizsgálatnak / SKV-nak az alapján, mint amelyre (tévesen!) hivatkozva, mi magyarok, nem csinálunk semmit! A fentiekre jó példa az ISRBC és az érintett országok által, közösen készített, a Száva Integrált Vízgyűjtő-gazdálkodási Terve, ill. annak 2012. végéig történő felülvizsgálata! (lásd: korábbi irásaink, és a bukaresti konferencia vonatkozó dokumentuma!)



http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=427

Nemzetközi Száva Bizottság / ISRBC által - holland, japán, horvát szakértők bevonásával - készített, és 2009.01.14-én bemutatott, mellékelt, ppt formátumú, angol nyelvű prezentációk. Péteri László

2009-01-14-HR-Száva-víziút-hajózás-fejl-rehab-terv[1]ISRBC.ppt
2009-01-14-HR-Száva-víziút-hajózás-fejl-rehab-terv[2]ISRBC.ppt - 22 MB

 

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=428

EDRS "Stakeholder Konferencia" Bécs / Pozsony - Száva fenntartható fejlesztése - ISRBC / Komatina. Péteri László

2010-04-19-21-EDRS-A-Bécs-SK-Pozsony-Száva[1]ISRBC-Komatina.ppt

 

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=981

Száva Integrált Vízgyűjtő-gazdálkodási Terve / ISRBC Nemzetközi Száva Bizottság, EU támogatás, szlovák szakmai segítségnyújtás. Péteri László


A Nemzetközi Duna Bizottság (DB székhelye: Budapest!) képviseletében, Pjotr Suvorov, 2011.10.28-án tartott előadást (lásd: mellékelt kivonatok, hajóút osztályok, vízlépcsők, stb.)

A Duna-menti országok - főleg a Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút üzembe helyezése óta - megkezdték a hajózási szűk keresztmetszetek felszámolására (pl. Straubing-Vilshofen), ill. avízenergia töbcélú hasznosítására vonatkozó terveik (pl. 2 komplex vízlépcső, hidak, kikötők, stb. a Duna román-bolgár közös szakaszán, EU támogatással, stb.) elkészítését, ill. megvalósítását, stb.

Érdemes lenne végre végiggondolni, hogy érdemes-e továbbra is - kormányzati presztizs-szempontok miatt, makacsul - "szembe menni" saját nemzeti-, nemzetgazdasági érdekeinkkel, és ezzel, egyúttal Európával, és a Duna-menti országokkal is?

Kellemes hétvégét kíván,

Baráti üdvözlettel:



--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033


















© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2012-03-19 (559 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.29 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::