Péteri László
Nemzeti Közlekedési Stratégia véleményezése, észrevételek, javaslatok.
Tisztelt Berg Tamás Úr!
A fenti tárgyra vonatkozóan, mellékelten megküldjük jobbító szándékú, észrevételeinket, javaslatainkat az NKS tovább-tervezéséhez.
A 2011.10.18-i, és 2011.11.01-i, mellékelt, írásbeli észrevételeinket, javaslatainkat, változatlanul fenntartjuk, kiegészítve azt, néhány azóta ismertté vált ténnyel.
(lásd: mellékletek)
Észrevételeink lényege röviden az alábbiakban foglalható össze:
Alapvető szemlélet-, és paradigmaváltásra, valamint a "tabu témák"-kal történő szembe nézésre, értelmes szakmai párbeszédre van szükség, "pre-koncepciók" nélkül, elsősorban a közlekedés-politikában (lásd: "Dunaszaurusz" - Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer, stb.!? Kinek az érdeke, hogy ne jöjjön létre megegyezés? Kinek hoz hasznot az "ingyen" vízenergia?), a tervezés módszertanában, az integrált, hosszú-távú, ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi tervezés, a komplex fejlesztés és finanszírozás (EU+hazai társfinanszírozás), és a többcélú hasznosítás hazai gyakorlatának megvalósítása, és az egységes európai közlekedési-, energetikai, stb. hálózatokhoz történő csatlakozás, az intermodális, logisztikai központok kialakítása, stb. terén.
Ennek keretében Magyarország különböző nemzetközi szervezetekben (pl. Nemzetközi Duna Bizottság/DB - Belgrádi Egyezmény, Duna hajózhatósága, stb.?), az EU-ban vállalt kötelezettségeinek teljesítését (pl. Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS, EU-TEN-T, EU-TEN-E, EU-VKI, stb.?), valamint az ország természeti-, földrajzi adottságainak ésszerű, a környezet-, és természetvédelmi szempontokat és az éghajlatváltozást is figyelembe vevő, hasznosítását lenne célszerű, tényleges nemzeti-, nemzetgazdasági érdekből biztosítani, az MTA, a nemzetközi és a hazai tudományos élet, a műszaki-gazdasági egyetemek, a szakmai-, és civil szervezetek (MMK, MHT, OKT, stb.) tudományos alapokon nyugvó (!) javaslatai figyelembe vételével.
A különböző - a média által, sokszor elvtelenül támogatott - nemzetközi és hazai "zöld mozgalmak" laikus, "fél-igazságokat/hazugságokat" hangoztató, sokszor csak a fejlődést, fejlesztést akadályozó, önellentmondásos kritikáit, a tudomány, az érintett szakterületek képviselői bevonásával "helyére kell tenni" a közvélemény nyilvánossága előtt is! Véleményünk szerint ugyanis a "Zöld Gazdaság"ba csak a "Kék Gazdaság"-on keresztül vezet az út! (lásd: Gunter Pauli/Római Klub és a Pécsi Tudomány Egyetem: "The Blue Economy/Kék Gazdaság"! részletek: a www.realzoldek.hu honlapon megtalálhatók és felhasználhatók!)
A tervezés megalapozásához kellő részletezettségű, hazai statisztikai-, megfigyelési rendszerre van, ill. lenne szükség! (lásd: a Schengeni Egyezmény hatályba lépése után kialakult hazai helyzet, vs. osztrák Via Donau statisztikái!)
Kérjük észrevételeink szíves tudomásul vételét, és lehetőség szerinti beépítését az NKS-ba.
Üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Utóirat: a témához közvetlenül, ill. közvetve kapcsolódó, további nemzetközi és hazai dokumentumok a www.realzoldek.hu honlapon is megtalálhatók!
Dokumentumok és képek:
http://realzoldek.weboldala.net/thumbnails.php?album=279
--------------------------------------------------
Tisztelt Uraim,
Mivel eloterjesztett allaspontjuk elfogadasa nemzeti erdek, ajanlatos lenne ezt a Nemzetgazdasagi Miniszterium iparstrategiaert felelos allamtitkarsaganak ( Szathmary Kristof es helyettese, Szollossi Laszlo ) a celnak megfelelo modon szerkesztve velemenyezesre benyujtani.
A Nemzeti Kozlekedesi Strategia mint az EU altal megkovetelt dokumentum, kozlekedesi infrastrukturalis projektjeink befogadasanak kerete es elofeltetele. Erdekes dilemmaja a kormanyzatnak, mikent jeleniti meg - vagy keruli el - a Duna hajozhatosagat biztosito infrastrukturalis beruhazasokat. Ajanlatos lenne errol a KKK -tol elozetes felvilagositast kerni. (A visszavont KvvM engedelyek miatt gyakorlatilag leallt az EU tamogatassal kidolgozott VITUKI megoldas kivitelezese. Ertesulesem szerint Hahn es Kallas biztosok marciusban titkositott levelben kertek tajekoztatast a Duna Regio kozlekedesi minisztereitol tobbek kozott a Duna szabalyozas kerdeseben.)
Csak remelheto, hogy a kormanykoalicion belul letrejon egy csoport, amely nyiltan felvallalna a jozan osszetett vizsgalodas alapjan hozott dontesek szukseget. Mint elemzo, nem tudom elkepzelni, hogy az Uj Szechenyi Terv bevezetojeben Orban Viktor altal emlitett tabu ledontes es a 305 oldal kulcsmondata kozott ne lenne osszefugges. ("A tarsadalom tobbsegenek meggyozese utan a vizlepcsok epiteset meg kell kezdeni"). De tudjuk mi lett belole : Illes Zoltan es Deutsch Tamas a siofoki partgyulesen kiharcoltak, hogy Matolcsy miniszter ur kihatraljon sajat tervenek kulcsmondata mogul. Amig az ugy erdemerol meggyozodott jozan politikusok ( erdekes modon erre a jobboldalon ma tobb hajlamossagot latok, mint az onmagaval elfoglalt baloldalon ) nem mernek osszezarni, es hagyjak Szalma Botondot maganyosan kuzdeni, nem lesz ebben az ugyben elorehaladas.
Udvozlettel,
Telegdy István
---------------------------------------------------
Kedves Kollégák!
Köszönöm Telegdy István Úr gyors reagálását és konkrét javaslatait!
Tájékoztatásul mellékelek néhány előzményt és aktuális információt a Nemzetgazdasági Minisztérium / NGM házatájáról, kommentár nélkül. (Személycserék, felmentések, kinevezések sorozatban, költöztetések, stb.) A Horváth Endrét követő, Szöllősi László helyettes államtitkárt 2012.02.29-től felváltó, Zsarnóci Csabáról, a belgazdaságért felelős helyettes államtikárról, jelenleg egyetlen fénykép sem található, csak a mellékelt szűkszavú önéletrajz!
Szatmáry Kristóf, az NGM gazdaság szabályozásért felelős államtitkára, egyben országgyűlési képviselő, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, valamint a Duna-menti Regionális Kamarák Szövetségének / DCCA soros elnöke is!
Ebben a minőségében kezdeményezte még korábban, a BKIK aktív részvételét az Európai Duna Régió Stratégia kidolgozásában is! (lásd: mellékletek)
A DCCA keretében, a BKIK Újvidék-Belgrád-Al-Dunai tanulmányútja során a Vaskapu-I. Vízlépcső (duzzasztó, vízerőmű, hajózsilip, híd komplexum, stb.) és ezen belül a Vízerőmű megtekintése során szerzett pozitív tapasztalatai (lásd: útijelentés!) reményt adnak arra, hogy talán a kormánypárt duzzasztás-, és vízlépcsőellenes álláspontjában, a jövőben változás állhat be, mindannyiunk érdekében!
Remélem, hogy így lesz!
Kellemes húsvéti ünnepeket kíván,
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Utóirat: A fentiek alapján azt javasolom a Reális Zöldek Klub / RZK elnökségének, hogy - egyetértésük esetén - személyesen csak Szatmáry Kristóf államtitkár úrnak küldjék meg, tájékoztatásul és szakmai-, erkölcsi támogatás érdekében az NKS-val kapcsolatos, előzetes észrevételeinket, javaslatainkat.
http://realzoldek.weboldala.net/thumbnails.php?album=280
----------------------------------------------
Kedves Péteri Laci!
Messzemenően egyetértek az észrevételekkel!
Baráti üdvözlettel
Ödön Bá’
---------------------------------------------------------
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.