Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Nemzeti Közlekedési Stratégia véleményezése, észrevételek, javaslatok
Péteri László




Nemzeti Közlekedési Stratégia véleményezése, észrevételek, javaslatok.

Tisztelt Berg Tamás Úr!

A fenti tárgyra vonatkozóan, mellékelten megküldjük jobbító szándékú, észrevételeinket, javaslatainkat az NKS tovább-tervezéséhez.
A 2011.10.18-i, és 2011.11.01-i, mellékelt, írásbeli észrevételeinket, javaslatainkat, változatlanul fenntartjuk, kiegészítve azt, néhány azóta ismertté vált ténnyel.
(lásd: mellékletek)

Észrevételeink lényege röviden az alábbiakban foglalható össze:

Alapvető szemlélet-, és paradigmaváltásra, valamint a "tabu témák"-kal történő szembe nézésre, értelmes szakmai párbeszédre van szükség, "pre-koncepciók" nélkül, elsősorban a közlekedés-politikában (lásd: "Dunaszaurusz" - Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer, stb.!? Kinek az érdeke, hogy ne jöjjön létre megegyezés? Kinek hoz hasznot az "ingyen" vízenergia?), a tervezés módszertanában, az integrált, hosszú-távú, ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi tervezés, a komplex fejlesztés és finanszírozás (EU+hazai társfinanszírozás), és a többcélú hasznosítás hazai gyakorlatának megvalósítása, és az egységes európai közlekedési-, energetikai, stb. hálózatokhoz történő csatlakozás, az intermodális, logisztikai központok kialakítása, stb. terén.

Ennek keretében Magyarország különböző nemzetközi szervezetekben (pl. Nemzetközi Duna Bizottság/DB - Belgrádi Egyezmény, Duna hajózhatósága, stb.?), az EU-ban vállalt kötelezettségeinek teljesítését (pl. Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS, EU-TEN-T, EU-TEN-E, EU-VKI, stb.?), valamint az ország természeti-, földrajzi adottságainak ésszerű, a környezet-, és természetvédelmi szempontokat és az éghajlatváltozást is figyelembe vevő, hasznosítását lenne célszerű, tényleges nemzeti-, nemzetgazdasági érdekből biztosítani, az MTA, a nemzetközi és a hazai tudományos élet, a műszaki-gazdasági egyetemek, a szakmai-, és civil szervezetek (MMK, MHT, OKT, stb.) tudományos alapokon nyugvó (!) javaslatai figyelembe vételével.

A különböző - a média által, sokszor elvtelenül támogatott - nemzetközi és hazai "zöld mozgalmak" laikus, "fél-igazságokat/hazugságokat" hangoztató, sokszor csak a fejlődést, fejlesztést akadályozó, önellentmondásos kritikáit, a tudomány, az érintett szakterületek képviselői bevonásával "helyére kell tenni" a közvélemény nyilvánossága előtt is! Véleményünk szerint ugyanis a "Zöld Gazdaság"ba csak a "Kék Gazdaság"-on keresztül vezet az út! (lásd: Gunter Pauli/Római Klub és a Pécsi Tudomány Egyetem: "The Blue Economy/Kék Gazdaság"! részletek: a www.realzoldek.hu honlapon megtalálhatók és felhasználhatók!)

A tervezés megalapozásához kellő részletezettségű, hazai statisztikai-, megfigyelési rendszerre van, ill. lenne szükség! (lásd: a Schengeni Egyezmény hatályba lépése után kialakult hazai helyzet, vs. osztrák Via Donau statisztikái!)

Kérjük észrevételeink szíves tudomásul vételét, és lehetőség szerinti beépítését az NKS-ba.


Üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Utóirat: a témához közvetlenül, ill. közvetve kapcsolódó, további nemzetközi és hazai dokumentumok a www.realzoldek.hu honlapon is megtalálhatók!

Dokumentumok és képek:


http://realzoldek.weboldala.net/thumbnails.php?album=279



--------------------------------------------------

Tisztelt Uraim,

Mivel eloterjesztett allaspontjuk elfogadasa nemzeti erdek, ajanlatos lenne ezt a Nemzetgazdasagi Miniszterium iparstrategiaert felelos allamtitkarsaganak ( Szathmary Kristof es helyettese, Szollossi Laszlo ) a celnak megfelelo modon szerkesztve velemenyezesre benyujtani.

A Nemzeti Kozlekedesi Strategia mint az EU altal megkovetelt dokumentum, kozlekedesi infrastrukturalis projektjeink befogadasanak kerete es elofeltetele. Erdekes dilemmaja a kormanyzatnak, mikent jeleniti meg - vagy keruli el - a Duna hajozhatosagat biztosito infrastrukturalis beruhazasokat. Ajanlatos lenne errol a KKK -tol elozetes felvilagositast kerni. (A visszavont KvvM engedelyek miatt gyakorlatilag leallt az EU tamogatassal kidolgozott VITUKI megoldas kivitelezese. Ertesulesem szerint Hahn es Kallas biztosok marciusban titkositott levelben kertek tajekoztatast a Duna Regio kozlekedesi minisztereitol tobbek kozott a Duna szabalyozas kerdeseben.)

Csak remelheto, hogy a kormanykoalicion belul letrejon egy csoport, amely nyiltan felvallalna a jozan osszetett vizsgalodas alapjan hozott dontesek szukseget. Mint elemzo, nem tudom elkepzelni, hogy az Uj Szechenyi Terv bevezetojeben Orban Viktor altal emlitett tabu ledontes es a 305 oldal kulcsmondata kozott ne lenne osszefugges. ("A tarsadalom tobbsegenek meggyozese utan a vizlepcsok epiteset meg kell kezdeni"). De tudjuk mi lett belole : Illes Zoltan es Deutsch Tamas a siofoki partgyulesen kiharcoltak, hogy Matolcsy miniszter ur kihatraljon sajat tervenek kulcsmondata mogul. Amig az ugy erdemerol meggyozodott jozan politikusok ( erdekes modon erre a jobboldalon ma tobb hajlamossagot latok, mint az onmagaval elfoglalt baloldalon ) nem mernek osszezarni, es hagyjak Szalma Botondot maganyosan kuzdeni, nem lesz ebben az ugyben elorehaladas.

Udvozlettel,

Telegdy István

---------------------------------------------------

Kedves Kollégák!

Köszönöm Telegdy István Úr gyors reagálását és konkrét javaslatait!

Tájékoztatásul mellékelek néhány előzményt és aktuális információt a Nemzetgazdasági Minisztérium / NGM házatájáról, kommentár nélkül. (Személycserék, felmentések, kinevezések sorozatban, költöztetések, stb.) A Horváth Endrét követő, Szöllősi László helyettes államtitkárt 2012.02.29-től felváltó, Zsarnóci Csabáról, a belgazdaságért felelős helyettes államtikárról, jelenleg egyetlen fénykép sem található, csak a mellékelt szűkszavú önéletrajz!

Szatmáry Kristóf, az NGM gazdaság szabályozásért felelős államtitkára, egyben országgyűlési képviselő, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, valamint a Duna-menti Regionális Kamarák Szövetségének / DCCA soros elnöke is!

Ebben a minőségében kezdeményezte még korábban, a BKIK aktív részvételét az Európai Duna Régió Stratégia kidolgozásában is! (lásd: mellékletek)

A DCCA keretében, a BKIK Újvidék-Belgrád-Al-Dunai tanulmányútja során a Vaskapu-I. Vízlépcső (duzzasztó, vízerőmű, hajózsilip, híd komplexum, stb.) és ezen belül a Vízerőmű megtekintése során szerzett pozitív tapasztalatai (lásd: útijelentés!) reményt adnak arra, hogy talán a kormánypárt duzzasztás-, és vízlépcsőellenes álláspontjában, a jövőben változás állhat be, mindannyiunk érdekében!

Remélem, hogy így lesz!

Kellemes húsvéti ünnepeket kíván,

Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Utóirat: A fentiek alapján azt javasolom a Reális Zöldek Klub / RZK elnökségének, hogy - egyetértésük esetén - személyesen csak Szatmáry Kristóf államtitkár úrnak küldjék meg, tájékoztatásul és szakmai-, erkölcsi támogatás érdekében az NKS-val kapcsolatos, előzetes észrevételeinket, javaslatainkat.

http://realzoldek.weboldala.net/thumbnails.php?album=280

----------------------------------------------

Kedves Péteri Laci!
Messzemenően egyetértek az észrevételekkel!
Baráti üdvözlettel
Ödön Bá’


---------------------------------------------------------









© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2012-04-09 (604 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.27 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::