Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A magyar hajógyártás tündöklése és bukása, Széchenyitől napjainkig. Lesz-e feltámadás? Az EU miért a norvég hajógyártást támogatja?
Péteri László





A magyar hajógyártás tündöklése és bukása, Széchenyitől napjainkig. Lesz-e feltámadás? Az EU miért a norvég hajógyártást támogatja?


Kedves Kollégák!

A magyar hajózás, hajógyártás gr. Széchenyi Istvántól, a "legnagyobb magyar"-tól, napjainkig, a kezdeti sikerektől, a magyar folyam-, és tengerhajózás fénykorán át, a MAHART, a GANZ-Danubius dícstelen privatizációjáig elég hosszú, és kín-keserves "víziutat" járt be!


A szomszédos Szlovákiában, a Rév-Komáromi Hajógyár, és a horvátországi hajógyárak - részben az EU "hathatós segítségé"-nek köszönhetően, hasonló helyzetben vannak!

Nálunk, a második Orbán kormány idején, az "Új Széchenyi Terv / ÚSZT" 7. Közlekedés c. fejezeten belül a víziközlekedés, hajózás-, kikötőhálózat fejlesztése mellett, egyik kiemelt, és munkahelyteremtő célként szerepel a hajógyártás-, hajójavítás újraindítása.

Az Európai Unió Duna Régió Stratégiájának / EUDRS jóváhagyása is - az Orbán kormány idején - a soros magyar EU-elnökség idejére esett, valamint a magyar EU-elnökség támogatta az EU-bővítés keretében, Horvátország és Szerbia felvételét is! (lásd: mellékelt MTI tudósítás)

A 2011.10.07-i, Dunaújvárosban tartott, nemzetközi DaHar konferencián, dr. Fónagy János államtitkár által elmondottak is alátámasztották a kormány és az EU erkölcsi-. és anyagi támogatási szándékát, a hajózás, a kikötőhálózat fejlesztése, valamint a hajógyártás, hajójavítás újjászervezése érdekében.

A fenti pozitív előzmények után, ill. közben kissé "furcsának tűnnek" az EU intézményeinek (Európai Tanács, Európai Bizottság, Európai Parlament, stb.) - fentiekkel szöges ellentétben levő gyakorlati intézkedései ("versenypolitikai elvárások" kielégítése?), amelyeknek negatív hatásait már nemcsakMagyarország, hanem Szlovákia, Horvátország és Szerbia is érzékeli!

Kivonat a 2011.06.24-i, EU-csúccsal fogalkozó, MTI hírből:



“Hosszú, hezitálásnak látszó idő után újra mozgásba hoztuk a bővítés gépezetét” – értékelte a sajtótájékoztatón Orbán Viktor magyar miniszterelnök a Horvátország ügyében elért áttörést. Hangsúlyozta, hogy a pénteken Brüsszelben meghozott politikai döntés “jó a horvátoknak, jó az uniónak, és egyúttal világos üzenet a Balkánnak is”.(?) Idézte a csúcstalálkozón megfogalmazott közös következtetések azon kitételét, miszerint Horvátország EU-taggá válása “ígéretes üzenet” a nyugat-balkáni országoknak. (?)



Példaként - az "ígéretes üzenet"-re - csak a Közép-, és Dél-Kelet Európai, Nyugat-Balkáni térség hajógyártásának "szétverését", és ezzel - indirekt módon - a norvég hajógyártás "helyzetbe hozását" hoztam fel. (lásd: mellékelt cikkek)

1999.07.31-én, amikor az Óbudai Hajógyári-szigetről útnak indult a III. Széchenyi Vízi Emléktúra, a gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és Yacht Egylet szervezésében, hogy a Budapest-London-Marlow útvonalon, végig hajózva a Dunán, a Majnán, a Rajnán, a La Manche-csatornán és a Temzén, hogy a 150 éves Széchenyi Lánchíd ősénél, a Marlow-i Lánchídon elhelyezzük az emlékezés koszorúját, és a Budapestet Marlow-al összekötő emléktáblát, még fülembe csengtek dr. Gyurkovics Sándor akkori KHVM közigazgatási államtitkár, és dr. Fónagy János akkori GM politikai államtitkár búcsúztató szavai, amelyek a Dunáról, Széchenyiről, a hajózásról, Európáról, a Duna-menti népek, nemzetek békés együttéléséről, egymás mellett éléséről, stb. szóltak!

Ezek után joggal merül fel a kérdés, hogy, ha ez a fenti folyamat az EU részéről, folytatódni fog, mennyire tekinthető megalapozottnak - többek között - a magyar hajózás, hajógyártás újraindítása?



http://videotar.mtv.hu/Videok/2012/04/14/21/Ujraindult_Szegeden_a_setahajo_jarat.aspx 1:54

2012.04.14. MTV Újraindult Szegeden a sétahajó-járat


Aki tudja a választ, kérem értesítsen!

Baráti üdvözlettel:


--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértőmobil: +36 30 319 2033



Kiegészítésül még néhány kép és videó a Rév-Komáromi Hajógyár utolsó napjairól, és az utolsó Duna-tengerjárók egyikének indulásáról.


http://www.youtube.com/watch?v=PjZDVKsti44&feature=related 2:14

2012. Komáromi Hajógyár. Zenés / „Kicsit szomorkás a hangulatom máma!” Az utolsó hajó!

Közzétette: Lovel40 , dátum: 2012.03.21.

http://www.youtube.com/watch?v=ltAL9lA3dus 5:09

Komáromi hajógyár

ViziKacsa18 töltötte fel ezen a napon: 2011.08.13.

2011.08.12 - a komáromi hajógyár kikötőjéből kifutott az újonnan épült RSM ROTTERDAM nevű teher szállítóhajóNagyon boldog








Kapcsolódó cikk: Megérett az idő a döntésre


Még több fénykép










© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2012-04-18 (623 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.21 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::