Péteri László
2012. június 8. 8:00 Láng Mercédesz írta, :
Péteri László úr részére
Tisztelt Péteri László Úr!
A szigetközi előadást annak terjedelme miatt a toldacuccot segítségével küldöm, kérem kísérje figyelemmel.
Üdvözlettel:
Göndöcs László
Tisztelt Göndöcs Úr és Kedves Láng Mercédesz!
Köszönöm szépen, megkaptam, és le is tudtam tölteni a Szigetközről szóló előadást!
Tájékoztatásul mellékelem a www.realzoldek.hu honlapon, még 2010.04.04-én megjelent írásomat,
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=1544
Péteri László: Duna Stratégia magyar módra, kerül amibe kerül, csak
Dátum: 2010. April 04. Sunday, 14:43
Rovat: Vízügyek
valamint Göndöcs Úrnak emlékeztetőül, egy 1993. évi, Bécs-Pozsony-Budapest között szervezett, osztrák-magyar-szlovák nemzetközi, Duna-menti kerékpáros szakmai tanulmányútunkra készült dokumentáció címlapját.
A magyar szakasz előzetes bejárását és a túraútvonal, valamint a magyar oldali - Győr-Moson-Sopron megyei - program összeállítását, az akkori Országos Idegenforgalmi Hivatal / OIH képviseletében - a Magyar Kerékpáros Túrázók Szövetségének / MKTSZ akkori főtitkárával - dr. Botos Gábor és Szentkuti Károly elnök és elnökhelyettes urak, valamint a megyei kerékpárosok segítségével - sikerült összeállítanom és lebonyolítanom.
Egyúttal visszamenőleg is megköszönöm azt a szívélyes fogadtatást, elszállásolást és a másnapra szervezett szakmai konzultáció - vízügy, önkormányzatok, stb. bevonásával - megszervezését, majd a Győr-Péri repülőtérről az egész Szigetköz és Bős térsége légi bejárását, amelyben az egész-napos, Szigetközi kerékpározásban megfáradt vendégeink részesültek a Hédervári kastélyban, amelyet a kedvünkért nyítottak meg (Körmendy János főépítész, Perjámosy István és dr. Bedécs Gyula barátaim segítségével, és közreműködésével).
Ugyancsak köszönettel tartozom Jakus György és Kertész József barátaimnak is, akik segítsége nélkül, annak idején - Bokody József kollégámmal - nem tudtuk volna elkészíteni - többek között - a Szigetköz megmentésére, vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmusának fejlesztésére vonatkozó, az Országos Idegenforgalmi Bizottság / IOB, majd az Országgyűlés Idegenforgalmi Bizottsága részére készített előterjesztéseinket.
További sikereket kíván, de nemcsak a Szigetköz, hanem - az egyéb összefüggések miatt is - az egész magyar Duna-szakasz megmentéséhez, és az Európai Unió Duna Régió stratégiájának szerves részeként, a "magyar Duna-stratégia", magyar nemzeti érdekeknek megfelelő kidolgozásához,
Köszönettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Utóirat: Az 1999. évi, III. Széchenyi Vízi Emléktúránk alkalmával, a Budapest-London-Marlow útvonalon, sajnos - az Öreg-Duna rossz állapota miatt, Szigetközt kihagyva - yachttal csak a Duna jelenleg hajózható vonalán haladva, Komáromi-Komarno-i határátlépés után, a Komarno-i , majd a Bősi Vízlépcsőn áthajózva, a Pozsonyi Yachtklubban ("Zsoldos Dodo"-nál) éjszakáztunk, és innen indultunk tovább, a Duna-Majna-Rajna nemzetközi víziúton, a La Manche-csatornán, és a Temzén, egészen Marlow-ig, ahol a Széchenyi Lánchíd őse, ill. kistestvére áll, amelyet a 150. évforduló alkalmával - az ottani média fokozott érdeklődése mellett - megkoszorúztunk.
De szép is lenne, ha megérhetnénk, hogy hasonló körülmények között lehessen hajózni, kikötni az Öreg-Dunán, és evezni a Mosoni-Dunán, mint amely körülmények Európa infrastruktúrában fejlettebb, de látnivalókban sokszor szegényebb térségeiben, természetesek! De amíg nálunk a duzzasztás, és a vízlépcső változatlanul "szitok-szó", addig kevés a remény, még a károk a további elkerülésére is. Sajnos a MAHOSZ elnökének, Szalma Botondnak - a MAHART volt vezérigazgatójának - igaza van, amikor azt mondja, hogy a magyar Duna-stratégiából csak 2 dolg hiányzik! A "Duna" és a "Stratégia"! További részletek a www.realzoldek.hu honlapon megtekinthetők, és szabadon letölthetők, a szerzői jogok figyelembe vételével!
Dokumentumok és képek:
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.