Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A magyar Duna-stratégia elválaszt, vagy összeköt? 2. rész Ausztria dunai vízlépcsői, vízerőművei, kikötői, hajózása, vízi-, vízparti-, kerékpáros turizmusa. Johannes Hahn ausztriai látogatása.
Péteri László




Kedves Kollégák!

Az Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS 1 éve jóváhagyott, 4 fő céljának 11+1=12 prioritása közül a PA1a. foglalkozik a hajózás, kikötő-fejlesztés témakörével (főkoordinátorok: Ausztria és Románia), a PA2. a fenntartható, megújuló (köztük a vízenergia!) energia (Magyarország-Csehország!), a PA4. a vízminőség (Magyarország-Szlovákia!), és a PA5. a környezeti kockázatok (árvíz, belvíz, aszály, jégár, ipari szennyezés, stb.) problémakörével (Magyarország-Románia!).

Az EUDRS jóváhagyásának 1 éves évfordulója kapcsán, Johannes Hahn, az EU regionális politikáért és a Duna-stratégiáért is felelős biztosa, 2012.06.27-től, 2012.07.01-ig, végig látogatta az érintett Duna-menti országokat, tárgyalásokat folytatott az illetékes vezetőkkel, és helyszíni szemlét is tartott.

Egyelőre még nem ismerjük, hogy hogyan értékelte a látottakat, erre nyílván a 2012.11.27-28-án, Regensburgi, I. Duna-stratégia Fórumon kerül majd sor.

Addig is érdemes néhány pillantást vetni Ausztriára - úgyis, mint "felvízi ország"-ra, főleg abból a szempontból, hogy az EUDRS fő céljait és prioritásait érintően, hogy állnak, különös tekintettel azokra a témákra, amelyek koordinálásában részt vesznek?

Először nézzük és hallgassuk meg röviden, hogy Johannes Hahn mit látott ausztriai látogatása során:

http://ec.europa.eu/avservices/video/player.cfm?ref=86529 3:09

2012.06.27. 1. Johannes Hahn – Ausztria, Bécs – Dunai hajóút – „Duna Bécstől keletre” tervbemutató
A fentiek kiegészítésére mellékelek néhány, korábbi dokumentumot, térképet, fényképet arra vonatkozóan, hogy Ausztria hogy áll a Duna hajózhatósága, vízenergiájának többcélú hasznosítása, árvízvédelme, kikötőhálózata, ill. vízi-, vízparti-, kerékpáros turizmusa, stb. komplex fejlesztése, ill. a szomszédos országokkal - elsősorban Szlovákiával - történő együttműködés tekintetében.

A fentieket érdemes lenne a magyar politikai döntéshozóknak is a helyszínen tanulmányozni, és a szükséges tapasztalatokat, tanulságokat a jövőre nézve, levonni! Emlékeztetőül, megemlítem, hogy a legutoljára épült és üzembe helyezett, Freudenaui Vízlépcső-komplexumon belüli Vízerőműben, az eredetileg a Nagymarosi Vízerőmű részére megrendelt, és legyártott turbinák termelik az áramot, Ausztriának, Bécs és környéke lakosságának!(A magyar féltől kapott kártérítésen felül!)

A tények makacs dolgok, érdemes lenne rajtuk elgondolkozni, amíg nem késő! (Duna árvízvédelme, hajózhatósága, vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmusa, vízenergiájának komplex, többcélú hasznosítása, stb., de az integrált tervezés, komplex fejlesztés, finanszírozás keretében? Az osztrákok előbb oldották meg a folyószabályozást, árvízvédelmet, a vízenergia-hasznosítást, majd ütemezetten az EuroVelo Európai Kerékpáros Vándorút Hálózat EV-6. sz. Duna-menti útvonalának ütemezett, továbbfejlesztését, komplettírozását. Ezt a példát a szlovákok is átvették és folytatták, a kitáblázás egységes rendszerével együtt! És mi történik, vagy nem történik kis Hazánkban, az elmúlt évtizedekben? A magyar-szlovák kezdeményezésre, 1956-ban létrejött a Nemzetközi Duna Túra / Tour Internnational Danube, évente megrendezésre kerülő vízitúra-sorozata! A Duna elterelése óta a túra - hajózási nehézségek miatt / Dunacsúnynál Bős felé "Stop" tábla van! - valójában Szlovákiában megáll! Megoldatlan problémák sora okoz folyamatos károkat a magyar Duna-szakasz mentén! Ezekről meg lehet, és meg kellene kérdezni a Szigetközieket, a Nagymarosiakat, a Dunakanyarban, a Ráckevei-/Soroksári Duna-ágban, a Kulcson, Dunaújvárosban, Pakson, Dunaföldváron, Dunaszekcsőn, és a Sió-mentén élőket! Lásd: id. Kopár István előterjesztései, javaslatai, stb.)

Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Utóirat:

- 1993-ban - még az akkori Országos Idegenforgalmi Hivatal / BkM-OIH képviseletében - az osztrák és a szlovák partnerekkel közösen, szerveztünk egy Duna-menti nemzetközi kerékpáros - szakmai konzultációkkal egybekötött - tanulmányutat/túrát, Bécs-Pozsony-(Szigetköz-Győr) Budapest útvonalon, elsősorban a hazai kerékpáros-turizmus iránti figyelem felkeltése céljából. A VCÖ mellékelt tanulmányai (KEROSZ-al, a Magyar Kerékpárosklub jogelődjének közreműködésével) is erre az alkalomra készültek!
- Johannes Hahn, EU biztos, a bécsi TV interjút, ugyanabban a "Marina Wien"-ben adta, ahol 1999-ben, a III. Széchenyi Vízi Emléktúra idején kikötöttünk.
- terjedelmi korlátok miatt, Ausztria vízlépcsőinek, vízerőműveinek, hajózsilipeinek összesítő adatait utólag, külön küldöm!
- az eredetileg Hainburgnál tervezett vízlépcső helyett, a Freudenau-i Vízlépcső épült meg, egy eredményes népszavazás eredményeként!
- "Bécstől keletre" c. revitalizációs projekt - nagy valószínűséggel - nem fogja kiváltani a Wolfstahl-i tervezett, Vízlépcső beruházását, és a szlovák partnerrel máris viták tárgyát képezi! Erről a korábbi cikkeinkben már írtunk! (lásd: Morva-torkolat, limány, hajózási nehézségek, fakivágások, uszadék, vegyszeres, talajstabilizációs kezelés hatása a Dunacsúnyi és Bősi Vízlépcsőre, stb.)

 

Mellékletek:

amagyardunastratgiaelvlasztvagysszekt2

 
2007-06-30-A-Duna-Vizlepcsok-Vizeromuvek-terkep-tervek-adatok[1]AHP-nemet

 
.









© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2012-07-26 (552 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.23 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::