Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
2012. augusztus 20. Együtt az ország! Budapesten légi-, és vízi parádé a Dunán! És mi van vidéken, az Alföldön, a Duna-Tisza-közi Homokhátságon? Eljött a cselekvés ideje!
Péteri László




Kedves Kollégák!

A magyar Duna-szakasz számos megoldatlan problémája közül, példaként csak 2 témát emelünk ki, az egymást követő kormányok és kormánypártok, és a rendszerváltást követően a Főváros - Demszky Gábor főpolgármester nevével jelzett - vezetése által, "elegánsan örökbe-hagyott", probléma-halmazból:

- a Duna magyarországi szakasza árvízvédelmének, hajózhatóságának, kikötő-hálózatának, vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmus és infrastruktúra-hálózatának, vízkészlet-gazdálkodásának, vízenergiája többcélú hasznosításának (árvíz-, belvíz-, aszály-, jégár-, vízszennyezés elleni védelem, mezőgazdasági öntözés, stb.) megoldatlansága, valamint ezekkel összefüggésben, ennek szerves részeként

- a Duna fővárosi szakaszának közismert problémái (a fenti általános problémákon túlmenően a Budapesti Nemzetközi Hajóállomás és térsége, a pesti és a budai alsó-, felső rakpartok, a külföldi szállodahajók és a belföldi hajójáratok kikötési-, fogadási-, vízi-, és szárazföldi utas-/vendég-kiszolgálási feltételek, infrastruktúra-igények, megállás, várakozás, parkolás, szemét-, és hulladék-elszállítás, a Budapest-Csepeli Szabadkikötő helyzete, stb.), ill. azok megoldatlansága.

Az Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS elvileg lehetőséget adott volna a mindenkori, érintett kormányoknak (Gyurcsány, Bajnai és II. Orbán kormány) és Budapest / Főváros - mint a "Duna Királynője" - vezetésének, hogy a spanyol-belga-magyar / Trió-Trojka elnökség (Balázs Péter külügyminiszter), majd a 2011. első félévi, soros magyar EU elnökség (Martonyi János külügyminiszter) adta lehetőséget kihasználva, lépéseket tegyen a fenti problémák megoldására, a "Kék Duna" és a "Szőke Tisza" adottságainak hasznosítására, az EU támogatásával, a magyar kormány és az érintett Önkormányzatok aktív részvételével, az MTA nemzetközi és hazai tudományos eredményeinek hasznosításával, a vállalkozások ösztönzésével, és a civil szervezetk bevonásával.

De, mint tudjuk, sajnos nem így történt! A Duna-stratégiából - szakemberek változatlan véleménye szerint - csak 2 dolog maradt ki: a "Duna" és a "Stratégia"! A hivatalosan beharangozott, "Tisza-stratégiá"-ról a Szolnoki székhelyű "Nemzetközi Tisza Bizottság"-ról, még se kép, se hang!

- A Duna hajózhatóságának, árvízvédelmének biztosítása változatlanul megoldatlan, a Bős-Nagymarosi vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos Hágai per lezáratlan, a Duna víz/készlet-gazdálkodása, a vízenergiájának többcélú hasznosítása, mint igény fel sem merült,

- A Főváros új vezetését érintően jószándékú kezdeményezések indultak, de ezek megvalósítása kormánypártok politikai-, és a kormány gyakorlati támogatása, az önkormányzati hatásköri törvény módosítása, stb. nélkül, csak "írott malaszt" marad!

Hát ilyen bevezető után nézzük és hallgassuk meg, hogy mit mondott Tarlós István főpolgármester, 2012.08.15-én, az InfoRádió "Aréna című műsorának 1. részében:

http://indavideo.hu/video/InfoRadio_-_Arena_-_Tarlos_Istvan_-_1resz_2 22:41 1. rész.

2012.08. . InfoRádió Aréna. Exterde Tibor vendége: Tarlós István főpolgármester.

1. rész. A fővárosi fejlesztések, beruházások.

És mit mondott Szalma Botond, a MAHOSZ elnöke, a 2012.08.20-i, budapesti légi-, és vízi parádé alkalmából megrendezett "hajós-felvonulás" alkalmával:

http://videotar.mtv.hu/Videok/2012/08/20/11/Legi_vizi_parade_a_Dunan_2012_augusztus_20_.aspx 1:06:01 Benne: Szalma Botond a dunai hajózásról: 58:00-1:06.01

2012.08.20. MTV Videótár. Budapest. Légi és vízi parádé a Dunán.

 

Az MTV által közvetített, több, mint 1 órás műsorból - a legvégén, 58 perctől látható és hallható - 8 perc szól mindösszesen a hajózásról! Ez is több, mint a semmi, és több, mint ami a magyar Duna-stratégiában a Dunáról, a hajózásról, a magyar tengerészekről, a MAHART-ról, és eltékozolt javainkról és lehetőségeinkről összesen, szól! Szalma Botond a rendelkezésére álló "nyúl-farknyi időt nagyon jól használta ki, a probléma lényegét, röviden, tömören, így is sikerült összefoglalnia! A sajtó-, a rádiók és televíziók a napokban szerencsére - Szalma Botond média-szerepléseinek köszönhetően - elég sokat foglalkoztak a témával, még ha sokszor nem is szakszerűen, és inkább a dunai hajózás esetleges leállásának "bombasztikus" híre miatt! (Ez sajnos nemcsak a betelefonálókra, hanem a műsorvezetőkre, szerkesztőkre is vonatkozik!)

 

 

A fentiekhez kapcsolódva, a magyar mezőgazdaság helyzetéről, víz-, energia-, élelmiszer-gazdálkodás-értékesítés problémáiról nézzük és hallgassuk meg, Dr. Font Sándort (erősramú, villamos-mérnök), országgyűlési képviselőt, az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának elnökét (Fidesz-KDNP):

 

http://indavideo.hu/video/InfoRadio_-_Arena_-_Font_Sandor_1resz_1 22:27 1. rész.

2012.08.21. InfoRádió Aréna. Hlavay Richárd vendége: Font Sándor (villamos-mérnök, erősáram), az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának elnöke (Fidesz-KDNP).

1. rész. A mezőgazdaság helyzete és problémái.
http://indavideo.hu/video/InfoRadio_-_Arena_-_Font_Sandor_2resz_1 24:37 2. rész.

2012.08.21. InfoRádió Aréna. Hlavay Richárd vendége: Font Sándor (villamos-mérnök, erősáram), az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának elnöke (Fidesz-KDNP).

2. rész. A mezőgazdaság helyzete és problémái.

Általános tapasztalatként megállapítható, hogy sajnos, zömmel olyanok vitatkoznak, ill. vezetnek és szerkesztenek műsorokat szakmai kérdésekről, akiknek jelentős része még a vonatkozó alapfogalmakkal, ill. hazai jogszabályokkal és nemzetközi kötelezettségvállalásainkkal, valamint tényleges nemzeti érdekeinkkel sincs tisztában, nem beszélve ezek be nem tartásának súlyos jogi-, műszaki-, gazdasági-, társadalmi, stb. következményeiről!

Egyúttal szeretnénk mindenkit emlékeztetni arra is, hogy mit mondott dr. FónagyJános, 2011.10.07-én, Dunaújvárosban, a DaHar konferencián, a dunai hajózás, a kikötőhálózat-fejlesztés fontosságáról, gazdasági szerepéről, amelyek kísértetiesen egybe-csengenek Szalma Botond szavaival! Azt kívánjuk, hogy mindkettőjük akarata és szándéka mielőbb meg is valósuljon, a mi érdekünkben is!

Ezt az alkalmat is szeretnénk egyúttal megragadni, hogy gratuláljunk dr. Fónagy Jánosnak, a "Magyar Érdemrend középkeresztje a csillaggal (polgári tagozat)" kitüntetéséhez, és további munkájához sok sikert kívánunk, különös tekintettel - a vasúthálózat fejlesztése mellett! - víziközlekedés-, szállítás, személy-, és teherhajózás, valamint a kikötő-hálózat és a tri-, és multi-modális logisztikai központok fejlesztésének támogatására!

Jó szórakozást kíván,


Baráti üdvözlettel:




--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033

Utóirat: az előzmények és a kapcsolódó írások, térképek, fényképek, videó-, és hangfelvételek, nemzetközi és hazai példák, dokumentumok, stb. awww.realzoldek.hu honlapon bárki számára elérhetők, és a szerzői jogok figyelembe vételével felhasználhatók!



Fontos mellékletek:















© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2012-08-22 (539 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.23 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::