Péteri László
Nemzeti Hajózási Stratégia vitaanyagának véleményezése + Mellékletek + Háttéranyagok, információk
Tisztelt Juhos Úr!
Mellékelten küldöm a Nemzeti Hajózási Stratégia vitaanyagára / NHS vonatkozó észrevételeimet, javaslataimat, valamint a témához tartozó, fontosabb dokumentumokat, háttéranyagokat. Amennyiben a Reális Zöldek klub / RZK elnöksége egyetért az észrevételekkel, javaslatokkal, javasolom a 3a, 3b jelű dokumentumok (észrevételek, javaslatok + mellékletek) megküldését a kísérő levélben jelzett, Nemzetgazdasági Minisztérium hajozas@ngm.gov.hu e-mail címre.
Egyúttal javasolom a honlapra történő feltételt az összes, témához kapcsolódó melléklettel együtt.
Az NHS egyetlen előnye, hogy elkészült, és várhatóan napirendre kerül, és a média reflektorfénye talán - pozitív értelemben - rá fog világítani az eddig "szőnyeg alá söpört" témára!
Az már egy teljesen más kérdés, hogy szakmailag mennyire megalapozott az NGM által előterjesztett vitaanyag - különös tekintettel a hajózhatóság / hajózóút biztosítására, az árvízvédelemre, országosan, és a Budapest és környékét, valamint a hajógyártást érintő vitatható, és általunk erősen vitatott javaslatokra - és hogy lesz mindez összhangban az NFM / KKK által korábban előterjesztett, Nemzeti Közlekedési Stratégiával / NKS? (az NKS-ra tett észrevételeinkkel kapcsolatban azóta, se kép, se hang!)
http://mno.hu/hirtv_musorok/brutto-5165 14:55-24:00
2012.08.27. Hír TV „Bruttó” Nagy Katalin. Budapest. Dunai hajózás, kikötők. BKV, BKK – Vitézy Dávid, MAHART PassNave – SpanyikGábor, Magyar kikötő Zrt. – Varga István, telefonon Somlóvári László hajóskapitány.
Kiváncsi lennék, hogy a 2 tárca által megbízottak tudnak-e egymásról, a tervezési megbízás kiadását, tartalmi meghatározását koordinálta-e valaki? Arra már nem is merek gondolni, hogy az NKS és az NHS témájában érintett társminisztériumok szakértői (ha vannak még ilyenek? Lásd: Marton Tamás nyugdíjazása, a BM-hez került VÍZIG-ek, a VITUKI megszüntetése, stb.) be lettek-e vonva az előkészítésbe és a kidolgozásba? Mi van a Szabó Marcel által vezetendő "Bősi tárgyaló-delegáció"val, a Hágai-per lezárásával? Hogy lehet így stratégiát csinálni? (lásd: Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS magyar részanyaga!)
Úgy látom, hogy az egész állami megrendelésre készülő tervezés rendszerét, jogi szabályozását, módszertanát alapjaiban kellene felülvizsgálni és a pozitív külföldi példák alapján - pl. ISRBC / Nemzetközi Száva Bizottság - Száva Integrált Vízgyűjtő-gazdálkodási Terve, (5 ország + EU + holland és szlovák szakértők bevonása, stb. - szakmai szempontok alapján, "pre-koncepció-mentesen", mielőbb korszerűsíteni! (Túl sokba kerül az adófizetőknek ez a sok "füstbe ment terv"!)
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Mellékletek:
https://drive.google.com/file/d/0B2ifl7cAGjhpclNuRW5Pb2lJbHc/edit?usp=sharing
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.