Péteri László
Tisztelt Bányai Úr! Kedves István!
Nagyon szépen köszönöm elismerő szavaidat, és születés-napi jókívánságaidat is, nagyon jól esett a visszajelzésed!
A hivatkozott cikket teljes terjedelmében, az átalam csatolt mellékletekkel, és id. Varga István barátom (akivel 1999-ben, a gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és Yacht Egylet keretében, a Széchenyi Lánchíd 150. évfordulója alkalmával, a III. Széchenyi Vízi Emléktúra keretében, végig hajóztuk Európát, a Duna-Majna-Rajna nemzetközi víziúton, a La Manche csatornán és a Temzén, a Budapest-London-Marlow útonalon, az Ő szervezésében) fiaihoz írt, és a részemre is megküldött, megható levelével együtt, megtalálhatod az alábbi internet-linkeinken:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1941
Magyar Duna-Tisza Stratégia? Mire (kire és meddig) várunk magyarok, itt a Duna-Tisza-közén?
http://realzoldek.weboldala.net/thumbnails.php?album=113 a fenti cikkhez csatolt mellékletek (több oldal, jobb alsó sarokban lehet tovább lapozni!)
A www.realzoldek.hu honlapon, a fényképem alatti szövegre kattintva, időrendi sorrendben megtalálhatók az írásaim, amelyek jelentős része hasonló témákkal foglalkozik!
Barátom, id. Varga István a Magyar Dunai Yacht Kikötők Egyesületének, majd a gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és Yacht Egyletnek kezdeményezője, ügyvezető elnöke, a Szentendrei és az Óbuda-Hajógyári-szigeti Wiking Marina tulajdonosa, ill. a Várkert-rakparti nemzetközi szállodahajó-kikötők (1-6) létesítésének, üzemeltetésének kezdeményezője volt, amelyet visszavonulása után, 3 fia visz tovább, a hatóságok változatlan gáncsoskodásai közepette, és ellenére! (Ezekről korábbi cikkeimben is beszámoltam, legutoljára a Várkert-rakparti, szállodahajó-kikötők bezáratásáról, amelyet Somlóvári László barátunk - a MAHART volt vezérigazgatója, jelenleg egy svájci folyamhajózási cég kapitánya - saját, személyes, negatív tapasztalataival kiegészített, ill. alátámasztott! Az I. ker. Önkormányzat és a Nemzeti Kikötő Zrt. közötti hosszú-távú, elvi megállapodás, és éves bérleti szerződés ellenére, egyoldalúan, mondva-csinált indokokra való hivatkozással, felmondta a Várkert-rakparti kikötők szerződését! A budai oldalon a 6 korszerű, kikötő-ponton hónapok óta üresen áll, miközben a külföldi szállodahajók 3-4-esével kötnek ki egymásra a pesti oldalon!). Se az I. ker. Önkormányzat, se a Főváros nem tesz semmit, ennek a botrányos helyzetnek - és a magyar nemzetgazdaságnak, a Fővárosnak, és az I. kerületnek is jelentős kárt, és nemzetközi presztizs-veszteséget okozó szituációnak - a soron-kivüli felszámolásában! Most mindenki a Nemzetgazdasági Minisztérium Nemzeti Hajózási Stratégiájától / NHS várja a megváltást, amely szakmailag teljesen elfogadhatatlan (Nemzetközi Hajóállomást a Csepeli Szabadkikötő helyére akarja áttelepíteni!!!?), és az NGM, a témában szakmailag illetékes Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal / NFM történő egyeztetés nélkül készítette! (RZK észrevételek is a honlapon vannak!)
Kellemes ünnepeket kíván,
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
2010-11-17-MagyarDemokrata-Mire_várunk-Duna-Tisza-vízlépcsők-hajózás-Udvarhelyi[1]JuhosL-VargaI-KerényiAÖ-cikk~0.pdf
----------------------------------------------
2012. október 21. 19:17 Bányai István írta, :
Kedves Kollégák!
Tájékoztatásul, mellékelten küldöm a "Magyar Demokrata" c. hetilap
2010.11.17-i számában, Udvarhelyi István tollából származó, a
Duna-stratégiával közvetlenül, ill. közvetve foglalkozó írást, amely hosszú
ideje az első, objektív, a Duna-stratégia "kulcs-kérdései"-vel, a
Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel, ill. a Hágai Nemzetközi Bíróság
itéletének végrehajtásával kapcsolatos legfontosabb tényeket is,
"kozmetikázás" nélkül bemutató írás, amelyben megszólal Juhos László, a
"Reális Zöldek" elnöke, Kerényi A. Ödön, az MVM ny. vezérigazgatóhelyettese,
és ifj. Varga István, a Wiking Yacht Klub elnöke, valamint a háttérből
2010.11.10-én, születésének 100. évfordulóján, dr. Mosonyi Emil akadémikus
"szelleme".
A cikk szerzője - az objektivítás biztosítása érdekében - jelzi a témával
kapcsolatban a Duna Kör, a Duna Charta, a Védegylet, ill. az LMP, stb.
képviselőinek korábbi és jelenleg is képviselt, "laikus" véleményét, és
"javaslatait" is, de egyúttal - érvanyagként - ismerteti a tavaly, 99 éves
korában elhunyt, dr. Mosonyi Emil, akadémikus, a "vízépítés nemzetközi hírű professzorá"-nak pozitív szerepét, tevékenységét is, valamint a Hágai
Nemzetközi Bíróság itéletének legfontosabb megállapításait!
Ez utóbbira nem nagyon szoktak hivatkozni, nem véletlenül! Az "Irreális
Zöldek" számára van egy rossz hírünk: Ezek szerint tény, hogy
Magyarországnak nem volt joga felfüggeszteni, majd leállítani a Nagymarosi beruházást, ill. az 1977. évi államközi szerződés jelenleg is érvényben van!
Magyarországnak és Szlovákiának "jóhiszeműen" kell tárgyalnia, ill. a
Feleknek egy közös üzemeltetési rendszert kell kidolgozniuk, stb!
Az eddig eltelt 20 év alatti "titkos tárgyalások"-ról semmi konkrét eredmény nem szivárgott ki! Lehet, hogy nincs is? A "tabu" téma ügyében évtizedek óta "süketek párbeszéde" folyik, egyoldalú média-stratégia keretében! Ilyen előzmények után nem csoda, hogy a téma eddig "tabu" volt! De meddig?
Az a tény, hogy egy ilyen tartalmú cikk Magyarországon megjelenhetett,
kezdetnek nem rossz, önmagában is üdvözlendő!
A cikkel kapcsolatos első visszhangok közül csak egyet emelek ki, egy Apa
megható, de egyben gratuláló válaszlevelét a fiához, ifj. Varga Istvánhoz (a
mellékelt cikk egyik riportalanya, aki másik 2 testvérével, apja nyomdokain,
átvéve a "stafétabotot", megszállottként tovább harcol a "Dunáért", a
tényleges magyar érdekekért.)!
Ifj. Varga István levele:
Kedves Barátaim, Tisztelt honfitársak!
Büszkén küldöm részetekre e cikket, amely a mai Demokrata újságban jelent
meg. Célja, hogy felrázzuk az állóvizet, s emészthető, rövid formában
bemutassa sokunk több évtizedes törekvését, illetve a Kormánypárt is
releváns forrásból, indirekt módon értesüljön erről a fantasztikus
lehetőségről, kötelezettségről.
Üdvözlettel,
ifj. Varga István
Varga István levele, ifj. Varga Istvánnak:
Kivonat:
"Bubu!
Gratulálok! Büszke vagyok Rád, hogy tovább viszed azt, amin én 15 évet
dolgoztam.
Ugyanezt az elvet kell végig vinni a Duna-Balaton, azaz a Sió-csatorna cca.
110 km, a hiányzó 3-4 db zsilip megépítésével, a Mosoni-Duna cca 115 km
zsilippel történő duzzasztásával végig hajózhatóvá tehető.
A Tisza zsilip-rendszerének befejezése a Csongrádi és a Felső-Tiszán 1 db
zsilip építésével teljesen befejezhető a Széchenyi - Vásárhelyi terv és
Magyarország bekapcsolhatóvá válik az EU hajózható 18 000 km-es egységes
vízrendszerébe.
...
Apád
Varga István
Genesis Energy Befektetési Nyrt
Igazgató Tanács tagja, alelnök"
Háttérinformációként csak annyit, hogy Varga István - "a Duna megszállottja"
- nevéhez fűződik - többek között - a Magyar Duna Yacht Kikötők
Egyesületének / MDYE (1992), majd a gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és
Yacht Egylet megalakítása, a "Sporthajósok kézikönyve a Duna Magyarországi
szakaszáról" c. hajózási kézikönyv, térképekkel, stb. kiadása, az I.
Széchenyi Vízi Emléktúra (1997. Bp.- Párizs), a II. Széchenyi Vízi Emléktúra
(1998. Bp.- Isztambul - Rodostó), a III. Széchenyi Vízi Emléktúra (1999.
Bp.-London-Marlow), Al-Duna - Vaskapu Vízi Emléktúra (2005.), a "Hableány"
nevű hajó másának megépítése, és egyéb, Dunával kapcsolatos rendezvények
megszervezése és lebonyolítása (Széchenyi Lánchíd 150. évfordulóján
koszorúzás, stb.), valamint a Szentendrei, Bp. Óbudai-Hajógyári-szigeti
Wiking Marina, nemzetközi yachtkikötő, Tiszai yacht-, és csónakkikötők
(Tokaj, Abádszalók, Tiszaroff), valamint több budapesti, nemzetközi
szállodahajó-kikötő, budapesti "Vízitaxi" szolgáltatás beindítása, 3 fia és
munkatársai segítségével, stb.
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.