Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Illés Zoltán tündöklése, és ....? Ki vezeti valójában a magyar vízügyet, a Bősi tárgyalásokat, és hová? Az in-aktív "ál-környezetvédők" helyét mikor veszik át a pro-aktív szakemberek?
Péteri László




Kedves Kollégák!

A fülembe csengenek még Illés Zoltán - magyar vízügyet és annak egyik vezéregyéniségét - elimerő, méltató szavai, Dégen Imre sírjánál, a Farkasréti temetőben, az OVH elnöke születésének 100. évfordulóján, a hazai vízügyi szakemberek és a családtagok jelenlétében: (lásd: mellékelt videófelvétel!)

http://www.youtube.com/watch?v=fLa9jBh0E5M 9:53

2010.11.08. Farkasréti temető. Emlékezés Dégen Imrére születésének 100. évfordulóján.

pvpstudio töltötte fel ezen a napon: 2010.11.08.

Dégen Imre születésének századik évfordulóján a Farkasréti temetőben Dr. Illés Zoltán államtitkár emlékezett a magyar vízügy kiemelkedő szervezőjére. Ennek a ténynek a hírértéke vitathatatlan, és nem igényel kommentárt. Megjegyezzük, hogy az esemény utáni napon, a BME dísztermében százéves születésnapján Mosonyi Emilakadémikusra emlékeztünk, és bronzszobrát avattuk a BME udvarán, de a világhírű akadémikusra a kormányzat részéről ott senki sem emlékezett. (!!!)

 

Ehhez képest tudjuk, hogy mi történt azóta, a korábban egységes, nemzetközi hírű magyar vízügyi szolgálattal! Az "i"-re a pontot, a napokban tette fel a "környezetügyért felelős(?)" államtitkár, a Szigetköziek "Vizet a Dunába" c. országos népi kezdeményezés érdekében indított, és sikeres aláírásgyűjtő-kampánya kapcsán.

 

Mint a mellékelt dokumentumokból kitűnik, hogy az érintett hatóságokkal, helyi szakmai-, társadalmi- és civil szervezetekkel egyeztetett, EU által támogatott, tudományos intézményekkel, vízügyi-, természetvédelmi-, önkormányzati, stb. szakértők bevonásával elkészített dokumentációból, saját kezűleg húzott ki lényeges részeket! (? A Duna hajózhatóságának javít(gat)ására - ugyancsak EU-támogatással készült - tervek kiadott hatósági engedélyeit - személyes utasítására, visszavonták! Következmény: az EU támogatást vissza kell fizetnünk!)

 

http://www.youtube.com/watch?v=BB5Hraw-b3E&feature=youtu.be 14:27

Published on Oct 26, 2012 by barossg Duna Charta – Illés Zoltán beszéde Kommentár nélkül

 

A Szigetköz, az Öreg-Duna és mellékágai, holtágai és a Mosoni-Duna tragédiája nem a Duna 20 évvel ezelőtti elterelésével, hanem a Bős-Nagymarosi vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos 1977. évi államközi szerződés - magyar részről történt, egyoldalú, és ma már kijelenthető: teljesen indokolatlan - felmondásával kezdődött, amely logikusan vezetett a Duna 20 évvel ezelőtti eltereléséhez, ill. ennek kapcsán a Hágai Nemzetközi Bírósághoz, amelynek ítélete Magyarországot - minden ellenkező híreszteléssel ellentétben - 7:1 arányban elmarasztalta, és érvényesnek mondta ki az eredeti szerződést!

 

Az ítélet végrehajtása 1997. óta késik, érdemi és jóhiszemű, hivatalos tárgyalásokra a magyar és a szlovák fél között, a mai napig nem került sor! Szabó Marcel kinevezésére 2012.04.16-án került sor, de csak miniszteri biztosi státuszban, és csak szakértői tárgyalások vezetésére vonatkozóan, de 2012.10.07-én, lemondása következtében úgy szűnt meg, hogy ezen idő alatt - a miniszterelnök határozata ellenére - még a tárgyaló-delegáció érintett miniszterek általi kinevezésére és felhatalmazására sem került sor. (lásd: melléklet)

 

Időközben az Európai Unió Duna Régió Stratégiájának / EUDRS magyar kormánybiztosának kinevezésére is sor került, de megdöbbenéssel tapasztaltuk, hogy a vonatkozó kormányhatározat kivette a kormánybiztos hatásköréből a Bős-Nagymarosi problémakörrel történő foglalkozást! (lásd: melléklet)

 

Mint utólag - nem hivatalosan - megtudtuk a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszert érintő kérdésekben is Illés Zoltán "tárgyalgat", minden hivatalos felhatalmazás nélkül! (lásd: Vidékfejlesztési Miniszter által aláírt, iktatószám nélküli - mellékelt "papír" nem okirat, és a mellékelt jkv. kivonat vonatkozó része!)

 

"SZABÓ IMRE (MSZP): Nem is olyan régen volt egy bizottsági ülésünk, ahol meghallgattuk Illés Zoltán államtitkár urat, aki a bizottsági ülésen úgy fogalmazott, hogy körülbelül negyedórás megbeszélés eredményeképpen megegyezett a szlovák kollégájával, és megoldódott a Duna ügye. Azt szeretném kérdezni, hogy azóta eltelt, ha jól emlékszem, körülbelül két hónap, hogy az azóta eltelt fejleményekről kaphatnánk-e tájékoztatást. Tehát, ha megoldódott, akkor azóta már történt-e ennek valamilyen hivatalos formája, kézzelfogható eredménye, mert akkor lehet, hogy itt teljesen fölöslegesen töltjük az időnket. Ha erre esetleg kaphatnánk egy tájékoztatást. (?)"

 

Nem tudom, hogy az illetékes miniszter tudtával és beleegyezésével, vagy utólagos tájékoztatásával történtek, ill. történnek mostanában ezek - a hazai közigazgatás eddigi gyakorlatától eltérő - önkényes intézkedések? És mit szólnak ehhez a többi érintett miniszterek, ill. a kormányfő? A Magyar Tudományos Akadémia Köztestületi Stratégiai Programjainak készítői, a műszaki-, gazdasági-, vízügyi-, terület-, és vidékfejlesztési-, agrár-, és turisztikai szakemberek véleményét, javaslatait a kormány részéről előzetesen, kikérte-e valaki? Mindenesetre kétségeink vannak! Ezek a szakmailag teljesen megalapozatlan, önkényes intézkedések vajon kinek az érdekeit szolgálják? Egy biztos, a magyar nemzeti-, nemzetgazdasági érdekeket biztos nem! Az eddig bekövetkezett károk, elmaradt hasznok 100 MrdFt-ra rúgnak, és naponta tovább nőnek! Ki a felelős mindezért? Hogy működik - a korábban, viszonylag jól működő - magyar közigazgatás?

 

Aki tudja a választ, kérem értesítsen!

Baráti üdvözlettel:



--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő


mobil: +36 30 319 2033

Utóirat: a Bős-Nagymarosi vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos dokumentumok (előzmények, tervek, térképek, fényképek, videó-felvételek, stb.) a www.realzoldek.huhonlapon megtalálhatók, és a forrásra történő hivatkozással felhasználhatók! Az Országgyűlés várhatóan, 2012. december 10-ig foglalkozni fog a témával, ezért a felkészüléshez is jószívvel ajánljuk mindazoknak, akik felelősséget éreznek a Duna, a Bős-Nagymaros és a Szigetköz 20 éve "tetszhalott" ügyének hosszú-távra, fenntartható módon történő megoldásának elősegítéséért, párthovatartozástól függetlenül, a magyar érdekek figyelembe vételével! Gondoljanak arra, hogy ez a 20 éves semmittevés, kinek az érdekeit szolgálta, és szolgálja jelenleg is? (Szigetköz, Öreg-Duna, Mosoni-Duna vízellátása, árvíz-, belvíz-, jegesár elleni védelme, mezőgazdasági öntözés, az ingyen vízenergia hasznosítása, a hajózás-, a vízi-, vízparti-, kerékpáros-, kulturális-, öko-turimus, valamint megállóhelyeinek, kikötőhálózatának fejlesztése, stb.? És, hogy néz ki mindez a szlovákiai, Csallóközi oldalon, Dunacsúny és Bős-térségében, EuroVelo EV-6. sz. kerékpárút-hálózat, Dunai Limes, stb.?)

 

Mellékletek:

fwillszoltntndklses____kivezetivaljbana

- tömörített fájlok











© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2012-11-08 (657 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.22 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::