Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer. Tények és adatok a 20 éve üzemelő Bősi és Dunacsúnyi Vízlépcsőben üzemelő Vízerőművekről. 4. rész. A Mosoni-Duna - Lajta - Rába / Rábca és Győr térsége
Péteri László




Kedves Kollégák!

A fenti tárgyú témára vonatkozóan az eddigi részekben a Duna Szigetköz-Csallóköz szlovákiai - Bős és Dunacsúny térségét - majd a magyar oldali, elsősorban a Felső-Szigetközt - Dunakiliti térségét - érintő részeiről számoltunk be, kiegészítve azokat a Szigetköz - Öreg-Duna - Mosoni-Duna megmentését célzó, Dunakiliti és Mosonmagyaróvári rendezvényekkel. (Dunakiliti: Országgyűlés Fenntartható Fejlődés Bizottsága kihelyezett ülése, ill. a Duna elterelésének 20. évfordulója alkalmából rendezett konferencia, Mosonmagyaróvár: sajtókonferencia és helyszíni bejárás).

A mostani, 4. részben a Mosoni-Duna - Lajta - Rába/Rábca és Győr térségének a Duna-torkolatig (Vének-Gönyű) terjedő részének problémáival, és megoldásuk esetén, jövőbeli fejlesztési lehetőségeivel (Szigetköz, mint a "második Duna-delta", Győr és Mosonmagyaróvár térsége bekapcsolása a nemzetközi vízi-, vízparti-, kerékpáros-, öko-, kulturális-, örökség-turizmusba, stb.) foglalkozunk.
De azok számára, akik még nem voltak Szigetközben, vagy akik voltak, de vezető nélkül, eltévedtek a "labirintus"-ban, ill. azon képviselők számára, akiknek napokon belül, állást kell foglalniuk az országos népi kezdeményezés kapcsán, a 20 évvel a Duna elterelése után kialakult helyzetről, mellékelünk néhány térképet, fényképet és egyéb dokumentumokat is!
Az Öreg-Duna fő-ága, mellékágai, holtágai rehabilitációja 3, míg a Mosoni-Duna/Lajta/Rába-Rábca 1 új komplex, Duna-torkolati műtárggyal (duzzasztó, hajózsilip, hallépcső / halút, stb.), az öszes ideiglenes elzárás elbontásával, az Öreg-Duna hajózhatóvá tételével, és a Mosonmagyaróvári zsilip korszerűsítésével, stb. oldhatók meg, hosszú-távra, fenntartható módon, feltételezve a Nagymarosi Vízlépcső korszerűsített formában történő befejezését! (lásd: MTA-KSP "A megújuló energiák hasznosítása" c. dokumentációban szereplő javaslat. + Adony, Fajsz! Eredetileg az Új Széchenyi Tervben is szerepelt!)

Tekintettel arra, hogy terjedelmi okok miatt, a vonatkozó dokumentumok jelentős része, nem küldhető el, mellékelten megküldöm - néhány további előadással (dr. Szeredi István / MVM, Láng István / OVF, Pannonhalmi Miklós, Göndöcs László / Hédervár, Kerényi A. Ödön, Fogarasi László, stb.) kiegészítve - a www.realzoldek.hu honlapon elérhető, internet-linket, ahonnan, azok megnyithatók, letölthetők és a forrásra történő hivatkozással felhasználhatók! A dokumentumok közül, felhívjuk a figyelmet Győr belvárosát is érintően, Horváth Tamás 2006. évi, a Mosoni-Duna-Győr-Folyó-Város kapcsolata c. anyagára!

http://realzoldek.hu/dok/Bos-Nagymarosi-vizlepcsorendszer-20-eve.zip

A Győr-Gönyűi OKK - RoRo kikötő trimodális logisztikai központtá fejlesztése (a MAHART Magyar Hajózási Zrt. segítségével), a Győr-Péri repülőtér tervezett fejlesztése, további lehetőségeket (munkahely-teremtés, foglalkoztatás, stb.) jelentenek - a természeti-, kulturális örökség védelmén, és ésszerű hasznosításán felül, a térség számára!

Baráti üdvözlettel:



--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő


mobil: +36 30 319 2033

 

Mellékletek: bsnagymarosivzlpcsrendszer_tnyeksadatoka20ve (1) - sok tömörített kép

.

 









© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2012-11-26 (537 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.25 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::