Péteri László
Kedves Kollégák!
A fenti tárgyú témára vonatkozóan az eddigi részekben a Duna Szigetköz-Csallóköz szlovákiai - Bős és Dunacsúny térségét - majd a magyar oldali, elsősorban a Felső-Szigetközt - Dunakiliti térségét - érintő részeiről számoltunk be, kiegészítve azokat a Szigetköz - Öreg-Duna - Mosoni-Duna megmentését célzó, Dunakiliti és Mosonmagyaróvári rendezvényekkel. (Dunakiliti: Országgyűlés Fenntartható Fejlődés Bizottsága kihelyezett ülése, ill. a Duna elterelésének 20. évfordulója alkalmából rendezett konferencia, Mosonmagyaróvár: sajtókonferencia és helyszíni bejárás).
A mostani, 4. részben a Mosoni-Duna - Lajta - Rába/Rábca és Győr térségének a Duna-torkolatig (Vének-Gönyű) terjedő részének problémáival, és megoldásuk esetén, jövőbeli fejlesztési lehetőségeivel (Szigetköz, mint a "második Duna-delta", Győr és Mosonmagyaróvár térsége bekapcsolása a nemzetközi vízi-, vízparti-, kerékpáros-, öko-, kulturális-, örökség-turizmusba, stb.) foglalkozunk.
De azok számára, akik még nem voltak Szigetközben, vagy akik voltak, de vezető nélkül, eltévedtek a "labirintus"-ban, ill. azon képviselők számára, akiknek napokon belül, állást kell foglalniuk az országos népi kezdeményezés kapcsán, a 20 évvel a Duna elterelése után kialakult helyzetről, mellékelünk néhány térképet, fényképet és egyéb dokumentumokat is!
Az Öreg-Duna fő-ága, mellékágai, holtágai rehabilitációja 3, míg a Mosoni-Duna/Lajta/Rába-Rábca 1 új komplex, Duna-torkolati műtárggyal (duzzasztó, hajózsilip, hallépcső / halút, stb.), az öszes ideiglenes elzárás elbontásával, az Öreg-Duna hajózhatóvá tételével, és a Mosonmagyaróvári zsilip korszerűsítésével, stb. oldhatók meg, hosszú-távra, fenntartható módon, feltételezve a Nagymarosi Vízlépcső korszerűsített formában történő befejezését! (lásd: MTA-KSP "A megújuló energiák hasznosítása" c. dokumentációban szereplő javaslat. + Adony, Fajsz! Eredetileg az Új Széchenyi Tervben is szerepelt!)
Tekintettel arra, hogy terjedelmi okok miatt, a vonatkozó dokumentumok jelentős része, nem küldhető el, mellékelten megküldöm - néhány további előadással (dr. Szeredi István / MVM, Láng István / OVF, Pannonhalmi Miklós, Göndöcs László / Hédervár, Kerényi A. Ödön, Fogarasi László, stb.) kiegészítve - a www.realzoldek.hu honlapon elérhető, internet-linket, ahonnan, azok megnyithatók, letölthetők és a forrásra történő hivatkozással felhasználhatók! A dokumentumok közül, felhívjuk a figyelmet Győr belvárosát is érintően, Horváth Tamás 2006. évi, a Mosoni-Duna-Győr-Folyó-Város kapcsolata c. anyagára!
http://realzoldek.hu/dok/Bos-Nagymarosi-vizlepcsorendszer-20-eve.zip
A Győr-Gönyűi OKK - RoRo kikötő trimodális logisztikai központtá fejlesztése (a MAHART Magyar Hajózási Zrt. segítségével), a Győr-Péri repülőtér tervezett fejlesztése, további lehetőségeket (munkahely-teremtés, foglalkoztatás, stb.) jelentenek - a természeti-, kulturális örökség védelmén, és ésszerű hasznosításán felül, a térség számára!
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Mellékletek: bsnagymarosivzlpcsrendszer_tnyeksadatoka20ve (1) - sok tömörített kép
.
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.