Kerényi A. Ödön
Kedves Péteri Laci!
Kérésedre mellékelem a Szalma Botond levelét és annak mellékletét.
A MAHOSZ tanulmánya a magyar hajózásról és jövőjéről kitűnő, tárgyilagos anyag. Jó lenne, ha a kormánykörök felfigyelnének rá.
A közlekedési ágazat éppen olyan mostoha gyermeke a magyar kormányoknak, mint a vízenergia hasznosítás az energetika állami terveiben.
A tanulmány szemléletesen bizonyítja, hogy a közúti és vasúti közlekedésnél a hajózás lényegesen gazdaságosabb és környezetkárosító hatása azokéhoz képest eltörpül !
A Duna komplex hasznosításának az elhanyagolása mindkét ágazat közös károkozója és a nemzetgazdaság fejlesztésének stratégiai hibája. Ellentétes az EU preferált irányelveivel is.
A kulcskérdés a Duna vízlépcsőzése, amely mind a nemzetközi hajózás, mind az áramszolgáltatás leggazdaságosabb fejlesztését szolgálná.
Vízlépcsők nélkül a Duna medermélyülése tovább fokozódik és a legkisebb vízszint csökkenése ezer milliárd forintokban számítható károkat okoz.
A vízlépcsőkkel történő duzzasztás kezdő lépése a Nagymarosi Vízerőmű újraépítése lenne, amire a hágai Nemzetközi Bíróság 1997. évi Ítélete kötelezte Szlovákiát és Magyarországot, amikor érvényesnek mondta ki az eredeti államközi egyezményt és szerződést.
A magyar kormányok alkotmányértő módon, félremagyarázva az Ítéletet, immár 16. éve megakadályozták annak végrehajtását.
A hajózás és az energetika csak közös erővel lennének képesek a téves kormányálláspont megváltoztatását elérni.
Erről szol a Duna stratégia téves értelmezéséből származó hátrányok című, aktualizált tanulmányom, amit ismét mellékelek.
A Duna Bizottság irányelveiben előírt 2,5 m , biztosítandó hajó merülés fontosságát mutatja be a MAHOSZ tanulmánya, amely a merülés mélységét és szállítható tömeg összefüggését szemlélteti és a növelés gazdaságosságát bizonyítja. Ennek alapján növelték az európai kontinens Atlanti Óceánba ömlő nagyobb folyói végső szakaszaiban immár 6 méterre a hajók merülését.
A Reális Zöldek Klub eddig is a közös fellépést támogatta, amit célszerű lenne folytatni és erősíteni.
Baráti üdvözlettel
Ödön Bá’
Somlóvári László részére 20130227.pdf
K.A.Ö. aktualizált tanulmánya 3
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.