Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1856
1856. március 30. A krimi háborút lezáró párizsi békekongresszuson több pontban foglalkoztak a Duna torkolati szakasza hajózhatóságának kérdésével. A folyó torkolatánál szükséges szabályozási munkák kijelölésére és végrehajtására a szerződést aláíró hét nagyhatalom döntött az Európai Duna-bizottság létrehozásáról.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Szenzációs fotók és videók az osztrák mobilgátról, Greinből. Szentendrén most vizsgázik a mobilgát, Szegeden is ilyen mobilgátat terveznek
Péteri László




Orbán Viktor az árvíz kapcsán felismerte azt, amit Gyurcsány Ferenc a 2006. évi árvíz idején nem ismert fel.

Mérnöki szem kell a politikához, mondta Orbán Viktor miniszterelnök a MR1 Kossuth Rádió 2011.10.28-án sugárzott 180 perc szerkesztőségének médiaszolgáltatásában.

Orbán Viktor miniszterelnök a vizes mérnök szakértelmével irányítója az árvíz elleni védekezésnek.

Ha nem lesz gázszakadás, áldozata sem az árvíznek - amit a reális zöldek szívből remélnek – a Miniszterelnök karmesteri funkciójajának nemzetközi politikai hozadéka is lesz.

Szenzációs fotók és videók az osztrák mobilgátról, Greinből. Szentendrén most vizsgázik a mobilgát, Szegeden is ilyen mobilgátat terveznek.


Kedves Kollégák!

Heroikus küzdelem tanui vagyunk a magyarországi Duna-szakaszon, az "évszázad árvize" ellen, éjjel-nappal folyó harc képei láttán, és csak remélni tudjuk, hogy győztesen kerülünk ki majd belőle.
Aggódva figyeljük, hogy a millió-számra, megfeszített emberi erővel, a Duna-menti árvízvédelmi vonalakon elhelyezett homokzsákok, fóliák meddig fogják bírni, a rájuk nehezedő nyomást, amelynek elhúzódásával kell számolni.

Az árvíz tetőzése a Duna németországi és az ausztriai szakaszán, Pozsony térségében már bekövetkezett, az ár levonulása a szlovákiai Párkány, és Esztergomon át a Dunakanyar és a Főváros felé tart, miközben az alsó magyarországi Duna-szakaszon megfeszített erőfeszítések történnek a levonuló árvíz kellő időbentörténő fogadására, ugyancsak a hagyományos "homokzsákos" technológiával!

A tudósítások, interjúk, felmerülő kérdések zöme arról szól, hogy hol mennyi homokzsákot sikerült elhelyezni, milyen magasan, és hogy mennyire állékonyak ezek a "nyúlgátak"?

Néha, néha, de sajnos még csak ritkán és elkésve, felmerül azonban a kérdés, hogy hogy vizsgázik Szentendrén - a Belvárost védő, és a napokban elkészült - mobilgát? És mi lesz majd a Római-part árvízvédelmével? (Ezekről korábbi cikkeimben már írtam, amelyek a www.realzoldek.hu honlapon megtalálhatók! Az MTA hivatalos - Tarlós István Főpolgármester által korábban kért - szakvéleményéről azonban, a mai napig semmi hír!?)

Most, a jelenlegi cikkem írásakor, még nem tudhatjuk, hogy milyen eredménnyel zárul majd az árvíz elleni, "magyar vizeken folyó küzdelem", de előzetesen néhány tanulság már most is levonható!

A mellékelt cikkekben foglaltak "csokorba-szedésével" szeretném elősegíteni a tanulságok mielőbbi levonását, amelyek érintik az egész magyar vízügy, vízstratégia szinte valamennyi kérdéskörét (víz-, árvízpolitika, vízgazdálkodás, vízkormányzás, árvíz-, belvíz-, aszály-, jégár-, vízszennyezés elleni védelem, stb.).

De nem mehetünk el szó nélkül a rendszerváltás utáni mindenkori kormányok és parlamentek "mulasztásos törvénysértései" felett sem, amelynek eredményeként került magyar részről, szakmailag teljesen indokolatlanul - felmondásra a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerre vonatkozó, 1977. évi államközi szerződés, került elbontásra a Nagymarosi Vízlépcső, és kerültek elhagyásra a Duna magyarországi szakaszát érintő, árvízvédelmi, szennyvíztisztítási-, hajózási-, és kapcsolódó infrastruktúrális fejlesztések is.

A Felső-Duna-szakaszon, Szigetközben szükségessé váló "roham-munkában", éjjel-nappal készítendő, "ideiglenes védművek/nyúlgátak"-ra is, zömmel emiatt került sor!

Az ár levonulása után, további jelentős munkaerőt, költséget és időráfordítást fog igényelni a helyreállítás, a bekövetkezett egyéni és közösségi károkról nem is beszélve! Ugyanakkor az a hír járja, hogy az EU - forráshiány miatt (?) - nem fog tudni hozzájárulni a károk enyhítéséhez!

A fentiek figyelembe vételével, különösen fontos a külföldi gyakorlati tapasztalatok tanulmányozása, a Szentendrei mobilgát "próba-üzemé"-nek figyelemmel kísérése, és a Szegediek hasonló kezdeményezése, annak érdekében, hogy a jövőben még eredményesebben, lényegesen kevesebb emberi erőfeszítéssel, és költségráfordítással védekezhessünk az árvizek, belvizek, stb. ellen, itt a Kárpát-medencében, a Duna és a Tisza völgyében! (Ezek különösen a folyó-menti városok beépített, értékes belvárosi és egyéb kiemelt területeinek fokozottabb árvízvédelmét biztosíthatnák, amelyek önkormányzati feladatok ugyan, de fokozott állami szerepvállalást igényelnének! A "Nemzeti Víz-, és Árvíz Stratégiá"-ban ezen szempontoknak szerepelnie kellene, hosszú-távú nemzetgazdasági érdekből is!)

Mindenesetre - a 2013.10.08-11-i, Budapesti Víz Világtalálkozó előkészítése idején - kedvező fejleménynek tekinthető a jelenlegi Kormány határozott fellépése, Orbán Viktor miniszterelnök vezetésével és irányításával, szervezetten - a vízügyi szakemberek bevonásával (!) - folyó árvíz elleni védekezés, valamint Orbán Viktor és Áder János nyilatkozatai a vízügy, a vízügyi szakemberek, a Budapesti Műszaki Egyetem professzorai munkájának nyilvános elismerése, amelyre korábban nem volt példa!

Jó és eredményes munkát, kedvező időjárást, és gátszakadás-mentes hétvégét kíván, elsősorban a gátakon harcolóknak, az árvízveszélyes térségekben élőknek, az egész ország és a nemzet érdekében is,

Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Utóirat: A mobilgát-rendszerekről, típusokról, azok alkalmazásáról (pl. Pozsony, Párkány, Prága, Drezda, Linz, Krems, stb.) és a korábbi, Szegedi tervekről szóló korábbi írásaim a www.realzoldek.hu honlapon megtalálhatók és a vonatkozó előírások alapján, szabadon felhasználhatók!



Képek:




Dokumentumok:
















© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2013-06-09 (800 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.23 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::