Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1856
1856. március 30. A krimi háborút lezáró párizsi békekongresszuson több pontban foglalkoztak a Duna torkolati szakasza hajózhatóságának kérdésével. A folyó torkolatánál szükséges szabályozási munkák kijelölésére és végrehajtására a szerződést aláíró hét nagyhatalom döntött az Európai Duna-bizottság létrehozásáról.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A 2013.09.11-13. között, Bécsben tartott 5. ERRC nemzetközi vízügyi konferencia és kísérő rendezvényeinek magyar tanulságai 4. rész
Péteri László




A 2013.09.11-13. között, Bécsben tartott 5. ERRC nemzetközi vízügyi konferencia és kísérő rendezvényeinek magyar tanulságai. 4. rész


Kedves Kollégák!


A 2013.09.11-13. között Bécsben tartott, 5. ERRC Nemzetközi Vízügyi Konferenciáról szóló tájékoztató befejezéseként - a folyók revitalizációjára vonatkozó, elméletben bemutatott, különböző megoldások után - szerettem volna beszámolni a konferencia 2. napján, a rendezők által szervezett, 3 szakmai - a Morva, a Donau-Auen Nemzeti Park revitalizációját, és a Bécs / Feudenau-i Vízlépcső / Vízerőmű-komplexum és a halút-/hallépcső-rendszer együttes kialakítását - mint jó és követendő példákat bemutató - kirándulásról, de sajnos erre vonatkozó anyagot - a mellékelt program-kivonat, és néhány fénykép kivételével - nem találtam.


A Bécs-Freudanaui Vízlépcső-rendszerről - duzzasztó, vízerőmű, hajózsilip, kerékpáros-, és gyalogos-híd, kikötő, logisztikai központ, sport-, és szabadidő központ, stb. - a korábbi saját anyagaim felhasználásával, megpróbálom ezt a hiányt pótolni, annál is inkább, mert az ott található megoldások példa-értékűek, a mi számunkra is, a magyar Duna-szakasz egyre sürgetőbb revitalizációja során hasznosíthatóak! A sors furcsa iróniája, hogy a Freudenau Vízerőműben azok a turbinák termelik a tiszta, megújuló, fenntartható vízenergiát, és látják el Bécs 270.000 háztartását villamos-energiával, amelyek eredetileg a Nagymarosi Vízlépcső Vízerőművébe kerülhettek volna, ha Nagymaros nem válik a 1989-90. évi politikai rendszerváltás áldozatává, a Duna Kör, ill. a "Duna-mozgalmak" "jóvoltából"!


Nem lehet szó nélkül elmenni amellett sem, hogy a "házigazda" Bécs Városa mit tett az elmúlt évtizedekben a Dunához történő szerves csatlakozás, ill. a Dunán érkező nemzetközi személy-, és teherforgalom nemzetközi színvonalú fogadása érdekében, bele értve a Nemzetközi Hajóállomást a Mexico Platz-nál, a Marina-Wien (Észak és Dél) Nemzetközi Yachtkikötőt, vagy a Bécs Belvárosában - a Duna-csatornán / Donau-Kanal-on (!) - kialakított "Twin City Liner" hajóállomás kialakítása, és a szlovák fővárossal, Pozsonnyal történő, gyorsjáratú, menetrendszerű hajózás biztosítása érdekében, valamint Bécs polgárainak kulturált szabadidő eltöltését biztosító, Donau-Insel kialakításával, stb.


Bécs - a Dunához való kapcsolat szempontjából - Budapesthez képest, lényegesen szerényebb lehetőségekkel rendelkezik, ennek ellenére mindent megtettek a hátrányuk ellensúlyozása érdekében.


És, hogy néznek ki Budapesten - a Duna Királynője cím büszke viselőjén - a rakpartok, a Nemzetközi Hajóállomás és a belföldi személyhajó kikötők, a yacht-kikötők, a Csepeli Szabadkikötő helyzetéről nem is beszélve.
És akkor még nem is említettem, a magán-kezdeményezésre és magán-vállalkozásban - a Budapest. I. Kerületi Önkormányzattal, hosszú-távú szerződés alapján - megvalósult, 6 db. "Várkert-rakparti" szállodahajók fogadását biztosító kikötők szerződésének egyoldalú, teljesen indokolatlan felmondását, és ennek negatív nemzetközi visszhangját!


Kellemes hétvégét, és jó pihenést, jó szórakozást kíván,


Baráti üdvözlettel:

--

Péteri László
okl. építészmérnök, egyetemi tanársegéd
ny. min. vezető főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértőmobil: +36 30 319 2033



Mellékletek:



 

A 4. részhez kiegészítésül néhány dokumentumot, fényképet - Freudenaui vízlépcső képeitől folytatva, Marina-Wien kezdő képével kezdődően! - mellékelek a honlapra történő feltételhez:

--
Péteri László
okl. építészmérnök, egyetemi tanársegéd
ny. min. vezető főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Utóirat:

1. A Duna - és a többi nemzetközi és nemzeti víziút - magyarországi szakasza árvízvédelmének, vízszintszabályozásának, hajózhatóságának biztosítása - nemzetgazdasági érdekből - nem várathat már magára sokáig!

2. A folyó-menti városok belterületi szakaszai árvízvédelmének megoldásánál - pozitív külföldi és hazai tapasztalatok alapján - a mobilfal-, ill. mobilgát-rendszerek alkalmazását állami-, jogi-, közgazdasági-, stb. eszközökkel, EU-támogatásokkal is biztosítani szükséges, letörve a radikális "ál-környezetvédők" minden fejlesztést, korszerűsítést eleve megakadályozó tevékenységét. (pl. Bp. III. Római-parti árvízvédelem - évtizedek óta húzódó - mobilgáttal történő megoldása elleni tüntetések, tiltakozások, a BME, MTA pozitív szakvéleménye ellenére, stb. Ugyanakkor a Duna-mentén Szentendrén, Nagymaroson, Vácon és a Tisza-mentén Szegeden már részben elkészült, részben folyamatban van!) Ezek részleteiről, legutóbbi fejleményeiről a későbbiekben számolunk be.

3. Budapesten a Nemzetközi Hajóállomás, a nemzetközi szállodahajók és yachtok - nemzetközi színvonalú - kikötési-, fogadási-, szolgáltatási-, és infrastrukturális feltételeit - vízi-, és vízparti oldalról, Budán és Pesten egyaránt - mielőbb biztosítani kell, különös tekintettel a Várkert-rakparti, meglevő, de az I. ker. Önkormányzat által, önkényesen üzemen kívül helyezett szállodahajó kikötők (6 db.) áldatlan helyzetére, lehetőleg még a szezon előtt!



Mellékletek:






Még több kiegészítő anyag:















© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2014-02-03 (524 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.22 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::