Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Egy EU által támogatott beruházás tanulságai. Egy évi szünet után, szép csendben újra indult a Dunaremete - Bős közötti kompjárat. Ki(k) a felelős(ök)?
Péteri László





Egy EU által támogatott beruházás tanulságai. Egy évi szünet után, szép csendben újra indult a Dunaremete - Bős közötti kompjárat. Ki(k) a felelős(ök)?

Kedves Kollégák!

Az elmúlt évek során többször, több alkalommal foglalkoztunk az Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS ürügyén a Dunával, a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel, Dunakiliti a "Duna kulcsá"-nak elvesztésével, a Hágai-per mielőbbi lezárásával,a vízenergia többcélú hasznosításának szükségességével, a Szigetközzel, az Öreg-Dunával, a Mosoni-Dunával, a vízkészlet-gazdálkodással, vízkormányzással, az árvíz-, belvíz-, aszály elleni védelemmel, hajózhatóság, a vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmus és megálló-, ill. kikötőhelyeinek biztosításával, stb.

Ennek keretében figyelemmel kísértük a Dunaremete-Bős közötti kompjárat - EU támogatással, szlovák-magyar közreműködéssel - történő megvalósításának - nem minden tanulság nélküli - történéseit, fejleményeit. (Lásd: alábbi írásaim, kronológikus sorrendben, amelyek az alábbi internet-linkeken is elérhetők.)

A 2013.07.26-i ünnepélyes üzembe helyezés kapcsán érzett örömünk nem tartott túl sokáig! A vadonatúj komp - amelyet Balatonfüreden terveztek, Baján építettek - már az első útján meghibásodott! (?) Ennek igazi okait nem ismerjük, nem tudjuk, hogy az alacsony dunai vízállásnak volt-e szerepe a meghibásodásban, vagy csak az amerikai gyártmányú berendezés hibájáról van-e szó? Először azt hihettük, hogy pár napos szünet, ill. javítás után, még a tavalyi idegenforgalmi szezonban újra indulhat a kompjárat, de a napok múltával az újbóli üzembe helyezés időpontja napról-napra kitolódott, olyannyira, hogy az egész tavalyi szezon kimaradt, a kíváncsi turisták legnagyobb bánatára. A média figyelme is elterelődött azóta a témáról.


http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1334
2013.07.29. 1933.05.14-2013.07.26. Hosszú-út a Dunaremetei - Dunai Hajóállomás-(emléktáblá)tól, 2013.07.26-i, Dunaremete-Bős közötti kompátkelő és a "Lipót" komp üzembe helyezéséig.
Péteri László.

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1337 2013.08.05. Adalékok a Bős-Dunaremetei kompjárat "kálváriájához"! Mi az igazság az Öreg-Duna mentén? Egyszer kisvíz, egyszer árvíz! Hol késik a folyószabályozás, vízkormányzás?
Péteri László.


http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1341
2013.08.13. A Bős-Dunaremete között közlekedő "Lipót" névre keresztelt személykomp kálváriája folytatódik. És mi lesz Bős-Nagymarossal? Ki lesz Székely László utóda?
Péteri László

Ilyen előzmények után, szép csendben, 2014.04.26-án, újra indult a Dunaremete és Bős közötti kompjárat! Érdekes módon azonban, erről csak a "Paraméter" nevű, mellékelt, szlovákiai magyar nyelvű írásból értesültünk. A meghibásodás egyik lehetséges okaként az alacsony vízállást, a komp késedelmes javíttatásáért - a cikkben szereplő - Tibor Mikuą, Nagyszombat megye elnöke, a magyar felet tette felelőssé.

A magyar fél részéről ezekre vonatkozó magyarázatot a mai napig nem találtunk! (Pedig a jövőbeni hasonló esetek elkerülése érdekében szükséges lenne!)

A mi korábbi - mellékelt - cikkeinkben felvetett kérdésünkre, hogy Székely László miniszteri biztos felmentése után, és azóta mi történt, ill. mi történik a közös szlovák-magyar Duna-szakaszon, a Duna hajózhatóságának, árvízvédelmének biztosítása, valamint a Szigetköz megmentése érdekében szervezett és "eredményes" (?) országos népi kezdeményezéssel, stb. ugyancsak nincs válasz!

Most már az újjáalakuló Országgyűlésen, és Kormányon van a sor, hogy végre - ezen az évtizedekig "mostohán" kezelt területen is, a "tabu-témákat" is ledöntve - a tettek mezejére lépjen! Ehhez azonban a radikális "ál-környezetvédők" tudománytalan, féligazságokat, hazugságokat tartalmazó állításaival szemben, az MTA és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Magyar Mérnök Kamara, a Magyar Hidrológiai Társaság, az Országos Környezetvédelmi Tanács vonatkozó, korábbi írásainkban hivatkozott - vízügyi-, energetikai-, árvízvédelmi-, hajózási-, stb. - szakvéleményeit, javaslatait lenne szükséges figyelembe venni, különös tekintettel a Belügyminiszter szakmai tanácsadó testületeként létrehozott, Vízügyi Tudományos Tanács állásfoglalásaira, és a 2013. évi dunai árvíz tanulságainak levonására!

Ehhez kívánunk sok sikert, és kitartást!


Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl. építészmérnök, egyetemi tanársegéd
ny. min. vezető főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Utóirat: Amennyiben a fenti kérdésekre vonatkozóan valaki érdemi magyarázattal tud szolgálni, kérjük értesítsen, hogy az érdeklődőket mi is tájékoztatni tudjuk! Előre is köszönjük!





Dokumentumok



2013-08-12-Két hétig sem bírta a megjavított komp-Dunaremete-Bős-között[1]atv-hu



2014-04-21-Szombattól újra közlekedhet a komp Bős és Dunaremete között[1]parameter-sk




Képek









-------------------------------------

Tisztelt Felelős beosztásban működő Urak!

Valóban érdemes elgondolkodni, hogy meddig árthatnak még ennek a tehetséges népnek az élősködő álzöldek. A politika feladata leülni a hangzavart keltőkkel és a szakemberek segítségét igénybe venni az Ő döntésének kialakításában.

Meg kellene nézni a szlovák oldali hátrányokat és előnyöket majd elgondolkodni a folytatásról.

Jó lenne elérni a szakmai döntések identitását is. Gondolok a TÁMOP és egyéb pályázatok elbírálásában történő részvételre. Pl. valamennyi mg-i vízgazdálkodási pályázatot a NAK, míg a többit a BM illetékes bizottsága bíráljon el.

//Ma hallottam egy 800 MFt-os "lezsírzott" pályázatról, amely olyan talajnedvesség-mérő alkalmazásáról szól, amelyet egy professzor technikusa dolgozott ki és az ő és egy pozsonyi barát kiskertjén kívül senki sem alkalmaz. Igaz más országban is bemutatták, de megmosolyogták őket. Amikor az MTA egyik autentikus személye a működési elvet kérte, akkor egy szovjet feltalálónál tovább nem jutottak.

Ha megkapnák a pénzt, az 800 ha, de 50 %-os támogatás esetén 1600 ha öntöző berendezés elvesztését jelentené, viszont jó "tudományos játék" állna néhány szemfényvesztő rendelkezésére. Nem átallották leírni a hasznosításban, hogy az árvizet is jelezni tudják a felszín alatt 50 cm-re elhelyezett talajnedvesség-mérővel. Így jön létre a a gazdák kisemmizése.//

Ezért kellene az említett két bizottságot javaslattevő szinten szerepeltetni.

Ü: LF











© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2014-05-05 (579 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.24 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::