Péteri László
A Lajta-monitor már végre révbe ért! És a magyar dunai hajózás, kikötő-, és hajóépítés? 1. rész. Lajta / Leitha Monitor Múzeumhajó már a Parlament kikötőjében van.
Kedves Kollégák!
Viszontagságos történelmi előzmények után - sok szakember áldozatos munkája eredményeként - végre révbe ért a Lajta/Leitha Monitor Múzeumhajó, a magyar Parlament előtti, dunai kikötőben!
A Dunai Flottilla és a Lajta-monitor történetének egy kis szeletével, 1997-től, az I. Széchenyi Vízi Emléktúra (Budapest-Párizs) Óbudai Hajógyári-szigeten levő, Wiking Marina kikötőjéből történő indulásán való részvételtől, a 2010.08.20-i, a Duna Fővárosi szakaszán, a Széchenyi Lánchíd és a Magyar Tudományos Akadémia tövében történt újraszenteléséig foglalkozó írásom az interneten az alábbi linken tekinthető meg, fényképekkel és egyéb dokumentumokkal kiegészítve: http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=496
Köszönet érte Mindenkinek, elsősorban azoknak, akiknek része volt a monitor felújításában. (a helyszűke miatt eltekintek a részletes felsorolástól, de akit érdekel a Lajta-monitor kalandos története, annak ajánljuk az alábbi internet-linkek megtekintését: http://hajosnep.blog.hu és a http://lajtamonitor.hu/Cimkek/leitha )
A kiegészítésül a mai, friss, zömmel VIP és protokoll hírekből a mellékletek adnak ízelítőt.
Jó szórakozást és kellemes hétvégét kíván,
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl. építészmérnök, egyetemi tanársegéd
ny. min. vezető főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Utóirat: A Lajta-monitor, a magyar dunai hajózás, a magyar hajógyártás, a MAHART és a Dunai Flottilla története sok tanulsággal szolgál a jövőre nézve is, de ezeket a tanulságokat - a politikai döntéshozóknak és döntés-előkészítőknek - le is kellene vonni, és figyelembe kellene venni a jövőbeni fejlesztési koncepciók, stratégiák és tervek kidolgozása / kidolgoztatása során.
El kellene kerülni azt, hogy évek, vagy évtizedek múlva állapítsuk meg újból, hogy Magyarország és a Duna ismét a "kihasználatlan lehetőségek tárháza" maradt! (lásd: EU Duna-stratégia magyar részanyagai - árvíz-, belvíz-, vízszennyezés-, aszály elleni védelem, személy-, és teher-hajózás, kikötő-hálózat, vízenergia többcélú hasznosítása, vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmus integrált tervezése, komplex fejlesztése, stb.?))
A fentiekre a téma jelentősége miatt - lehetőségeinkhez mérten - a jövőben még visszatérünk.
Mellékletek:
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.