Péteri László
2014.10.30. Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos "Hágai-per" "állása", és Szigetköz, ill. Dunakiliti helyzete az eredményes országos népi kezdeményezés után.
Kedves Kollégák!
Tájékoztatásul küldi, megjegyzésekkel kiegészítve az MTI-OS fentiekre vonatkozó tegnapi közleményét, valamint a Kisalföld-sorozat Szigetközzel foglalkozó, készülő új dokumentum-kötetéről szóló tudósítást (1-2. rész, folytatása következik!).
Kellemes hétvégét kíván,
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl. építészmérnök, egyetemi tanársegéd
ny. min. vezető főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
----------------------------------------------
Megjegyzéseink: Mi is lépéseket vár(t)unk a mindenkori magyar kormánytól, de …….
az Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS készítése során miért nem hiányolta egyetlen parlamenti párt sem a Bős-Nagymarosi vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos „Hágai-per” – szlovák féllel történő jóhiszemű tárgyalás keretében történő lezárását, a több-évtizedes probléma megoldását, a szükséges felhatalmazásokkal rendelkező, állandó magyar kormánybiztos kinevezését, ill. az EUDRS kapcsán kinevezett kormánybiztos eltiltását a témával való foglalkozástól (lásd: vonatkozó, 1149/2010.(VII.9.) Korm. határozat 6. pont!) ?
miért nem kérték számon a Kormányon az EUDRS részletes magyar programját, az 1150/2010.(VII.8.) Korm. határozat 2. pontjában foglaltak alapján?
miért nem voltak hajlandók a parlamenti pártok – a Jobbik kivételével – érdemben foglalkozni a Szigetköz megmentése, és vízpótlása érdekében, eredményes, országos népi kezdeményezéssel, és miért nem kérték számon a kormánytól, hogy mit tett a probléma rendezése ügyében?!
miért nem támogatták a Magyar Tudományos Akadémia Köztestületi Stratégiai Programjait (MTA-KSP: „A megújuló energiák hasznosítása” és a „Magyarország vízgazdálkodása: helyzetkép és stratégia feladatok” c. dokumentumok), miért hagyták „sajtóhibára” hivatkozva, az Új Széchenyi Terv fentiekre vonatkozó részek – kormány részéről történő – utólagos törlését az ÚSZT-ből?
miért nem kérik számon a parlamenti pártok a magyar kormányon a Duna, mint „nemzetközi víziút” magyarországi szakasza hajózhatóságának biztosítását, a budapesti székhelyű Nemzetközi Duna Bizottság által az un. „Belgrádi Egyezmény”-ben meghatározott, és Magyarország – mint DB tag – által is aláírt, a magyar jogrendbe átültetett paraméterek (hajóút szélesség, mélység, kanyarulati sugár, stb.) betartatását?
Budapest, 2014. október 31.
Péteri László
Utóirat: Kíváncsian várom az érdemi válaszokat, a konkrét kérdéseinkre!
-----------------------------------------------------------
Mellékletek:
2014-10-30-Eltaszított fele királyság-Nyomtatják szigetközi dokumentumkötetünket[1]Kisalföld-BabosAttila-előszó
2014-10-30-Együtt-PM-közlemény-Bősi évforduló-lépéseket vár a kormánytól[1-2]MTI-OS
2014-10-27-Eltaszított fele királyság-Sorsformálók a Szigetközről[2]Kisalföld-NyergesCsaba
----------------------------------------------
Kedves Kollégák!
A Szigetköz vesszőfutásával, Dunakiliti a "Duna kulcsá"-nak elvesztésével kapcsolatos, a Kisalföld-sorozat részeként - Nyerges Csaba és Cséfalvay Attila neve alatt megjelenő dokumentum-gyűjteményt és a Szigetközi hullámtér-térképet is tartalmazó könyvvel, valamint a Bős-Nagymarosi vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos "Hágai-per" mielőbbi lezárását követelő MTI-OS közleménnyel kapcsolatos aktuális információkat, valamint az MTA-nak a probléma-megoldásra vonatkozó - javaslatait - korábbi írásunk kiegészítéseként - tájékoztatásul mellékeljük.
Folytatás következik, a Kisalföld és a Palatia Nyomda áldozatkész munkáját továbbra is figyelemmel kísérjük, a szerzőknek előre is, sok sikert kívánunk!
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl. építészmérnök, egyetemi tanársegéd
ny. min. vezető főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Mellékletek:
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.