Péteri László
2014.11.24. Adalékok a Főpolgármesteri Hivatalban - Tarlós István képviseletében - Varga Zsolt főtanácsadóval tartott, mai megbeszéléshez.
Tisztelt Kollégák!
A mai összejövetelen Békési Imre igazgató felvázolta Budafok és a budafoki borkereskedelem helyzetét. Mivel ennyi bor már sosem kell, mint amekkora mennyiséget állítottak elő ott a rendszerváltás előtt, Békési Úr úgy döntött, hogy a többszintű városrész alsó szintjén, azaz a 17 km hosszú pincevilágban (ez csak az idegenforgalom számára fontos járatok hossza, Budafok teljes pincehossz kb. 60 km, a XXII. kerületé Nagytéténnyel együtt 120 km) idegenforgalmi látványosságot hoz létre, amelynek első fázisa a Borváros magjának felépítésével meg is valósult.
A Borváros önmagában jelen állapotban még nem tudja teljesíteni a vele szemben állított elvárásait, mert az ehhez legszükségesebb része, a turistabarát közlekedés még vár a megvalósítására.
Ehhez a valamikor egybefüggő pincejáratok ismét össze kell kötni, de most már úgy, hogy ez idősebb látogatók számára is bejárható legyen.
Ezt a legjobban úgy lehet megvalósítani, ha Budafokon a Borhegy közelében olyan kikötő létesüljön, amit BKV jeggyel lehetne elérni.
Mellékelt képsorozat mutatja a Záborszky pincészet főépületét, a Borhegy alatti pincerendszert, az eddigi fejlesztések eredményeit, a még létesítendő föld alatti közlekedési kapcsolatokat és a már létező kiépített kikötőhelyet, amin azonnal lehetne akár szállodahajók fogadására is alkalmas pontont kikötni.
A létező zebrán és vasúti aluljárón át el lehet jutni olyan kockakövekkel kirakott volt iparvágányra, ahol terveink szerint vasúti miniskanzent lehetne létesíteni, amely bemutatná a vasúti borszállítás történetét szinte autentikus, a MÁV Nosztalgia által helyreállított járművek bemutatásával.
Onnan olyan alagúton keresztül lehet bejutni a pincevilágba, amelyen keresztül annak idején tömlők segítségével töltötték fel a vasúti tartálykocsikat.
Közben a Borváros is kiegészül étteremmel és idegenforgalmi bolhapiaccal.
A pincékben csak elvétve létesült sínrendszer, ezért a turistaközlekedést normál vonatokkal nem lehet lebonyolítani. Ehhez olyan elektromos járművekből álló szerelvényt tervezünk létesíteni, amely képes a pincejáratokon végig haladni anélkül, hogy az éles kanyarokban súrlódna a falat. Ez a járműtípus oltalmi védettséggel fog rendelkezni.
A tervezett kikötő mellett olyan hajómalom mását tervezünk bemutatni, amely a hagyományos malomkő mellett generátort is hajt, így a kikötő üzemeltetéséhez szükséges áramot is termelheti.
A képsorozat mérete meghaladja a 15 MB-t ezért ezt normál módon nem lehet továbbítani. A képek ezért egy "Toldacuccot" külön küldeményében fognak érkezni.
Fényképek megtekintése!
További kérdésekre szívesen válaszolok.
Tisztelettel
Diebel Dietrich
tanácsadó
06-30-9628469
dietrich.diebel@gmail.com
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.