Péteri László
Tisztelt Szalma Úr! Kedves Botond!
Nem gondoltam volna, hogy a magyar hajózás szakmai berkeiben is felüti a fejét a politika! Kérdés, hogy kik azok a "küldöttek", akik felvállalták a "közvetítő" szerepét, ebben az egyértelműen "politikai" indíttatású ügyben, mindazok után, ami a KDNP berkeiben történt, megcsúfolva a "keresztény" és a "demokrata" értékeket, elveket és gyakorlatot is!
A fentiektől függetlenül - kívülállóként - az a javaslatom, hogy eszedbe se jusson önként, dalolva lemondani a Magyar Hajózási Szövetség elnöki tisztségéről, mert ebben az esetben - ismerve az ellenjelölt korábbi szakmai tevékenységét (lásd: 2012.06.07. EU közlekedési miniszterek Luxemburgi "Közös Nyilatkozata" a dunai hajózás fejlesztésére vonatkozóan, amelyről csak 1 (!), a magyar aláírás hiányzik!) - semmi esélyt nem látok arra, hogy a magyar hajózás fejlesztésének ügyét, az Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS magyar részanyagának komplex szakmai szempontok alapján történő kidolgoztatását, integrált ágazati-, tárcaközi-, területi-, hálózati-, intézményi tervezését, komplex fejlesztését és finanszírozását (EU+hazai társfinanszírozás), többcélú hasznosítását (árvíz-, belvíz-, aszály-, vízszennyezés elleni védelem, vízkészlet-gazdálkodás, vízkormányzás, vízenergia-termelés, vízi-közlekedés/szállítás, személy-, és teherhajózás, kikötőhálózat-, vízi-, vízparti-, kerékpáros-, öko-turizmus, terület-, és vidékfejlesztés, mezőgazdasági öntözés, stb.) - Rajtad kívül - Mindannyiunk érdekében, kikényszerítse!
Egyúttal - a mai leveled apropóján - mellékelem emlékeztetőül korábbi "Duna-stratégiá"-val, a magyar hajózással, kikötőhálózat-fejlesztéssel kapcsolatos írásaim kivonatát, amelynek megszületésében - akarva-akaratlanul - Te is jelentős szerepet játszottál, mind a mai napig, de remélem, hogy változatlanul, a továbbiakban a jövőben is!
Innen szép nyerni!
Remélem, hogy kollégáid, barátaid, hajós-társaid nem hagynak cserben, és eddigi szakmai tevékenységedet, erkölcsi-, etikai-, és morális tartásodat is figyelembe vevő döntést hoznak majd.
Ennek alátámasztására, és mindazok tájékoztatására, akik nem kísérték figyelemmel az elmúlt években a magyar hajózással kapcsolatos erőfeszítéseidet, mellékelem az alábbi kivonatokat, mellékletekkel, dokumentumokkal együtt!
Kitartást, jó erőt, egészséget és további szakmai sikereket kíván, az egész nemzet, a nemzetgazdaság, az Európai folyók-, és ezen belül a Kárpát-medence és a Duna-, Tisza-, Dráva-, Száva-mentén élők érdekében is,
Baráti üdvözlettel:
Péteri László
Utóirat:
- a mellékelt írásaimhoz - tömörített formátumban - alátámasztó dokumentumok, térképek, fényképek, videó-, és hangfelvételek is tartoznak, de ezek egy részét időközben eltüntették az internetes honlapról, ezért azok helyett is elnézést kérek, akik ezt tették!
A lényeg azonban - szégyen-szemre - megmaradt: "A Duna-stratégiából csak 2 dolog hiányzik: 1. a Duna 2. a Stratégia" (Szalma Botond után, szabadon!)
- érdemes megnézni, hogy az Európai Unió és Magyarország közötti, 2014-2020 évekre vonatkozó "Partnerségi Megállapodás"-ban, ill. az IKOP-ban (Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív program) a Dunát és a hajózás fejlesztését érintően mi szerepel? (Aki talál valamit, értesítsen! A Duna vize közben - hasznosítatlanul, vagy jelentős károkat okozva - tovább folyik csendesen!)
--
Péteri László
okl. építészmérnök, egyetemi tanársegéd,
ny. min. vezető főtanácsos, Országos Idegenforgalmi Hivatal v. főmérnöke,
belkereskedelmi-idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Mellékletek:
2012-06-07-EUDRS-PA1a-Dunai-hajózás-fejlesztése-EU-KözlMin-KözösNyilatkozat[1a]H-VölnerPál-hiányzik
2011-Szalma Botond-Duna-stratégia-hajózási-logisztikai-szemmel[1]RZK-SzB
2011-04-12-Százmilliárdokat-veszítettünk-a-Dunán[1a]SzalmaBotond-Kisalföld
2012-Péteri László írásai-Duna-stratégia 1 éve-kivonat[1]ReálisZöldekKlub-honlapja
------------------------------------------------
Kedves Kollégák!
Kiegészítésül küldöm a Duna "virtuális" hajózhatóságáról szóló MTI tudósítást, amelynek címét helyesbíteni kellene, vagy a politikai döntéshozóknak figyelembe kellene venni a Magyar Tudományos Akadémia javaslatait! (lásd: mellékelt megjegyzéseink és az illusztrációk!)
Baráti üdvözlettel:
Péteri László
2015-03-31-Virtuálisan is hajózhatóvá vált a Duna-GoogleStreetView[1]MTI-TPB
Vízlépcsőket javasol az MTA[1]NSZ-ÖtvösZoltán-cikk
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.