Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
2015.09.04. Hír TV "Látótér" - A Dunaszaurusz újraéled? c. műsora és ami kimaradt belőle.
Péteri László




2015.09.04. Hír TV "Látótér" - A Dunaszaurusz újraéled? c. műsora és ami kimaradt belőle.

Kedves Kollégák!

A Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv felülvizsgálata / VGT2, a Jelentős Vízgazdálkodási problémák / JVP, az Árvízi Kockázat Kezelési Terv / ÁKKT1, valamint a Kvassay Jenő Terv / KJT - Nemzeti Víz Stratégia elkészítése a végéhez közeledik, a VGT2-vel kapcsolatos utolsó szakmai fórum megrendezésére 2015.09.04-én került sor.

Ugyanaznap este a Hír TV "Látótér" c. műsorában szerepelt a "Dunaszaurusz újraéled?" címmel, a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel, a hazai Duna-szakasz hajózhatóságával, a vízi-közlekedés/szállítás, személy-, és teherhajózással, az árvízvédelemmel, a vízi-, yacht-turizmussal, a Paksi Atomerőmű bővítésével, az MTA által is javasolt - és a budapesti székhelyű Nemzetközi Duna Bizottság, ill. az 1948. évi "Belgrádi Egyezményben" szereplő, Nagymarosi-, Adonyi-, Fajszi Vízlépcső-rendszer megvalósításával, a Duna Bizottság és az Európai Unió Bizottsága által, 2015.07.25-i, a Duna hajózhatóságának fejlesztésére vonatkozó "Együttműködési Megállapodás"-sal kapcsolatos kérdések műszaki-, gazdasági-, gazdaságossági-, környezet-, és természetvédelmi kérdéseit felvető összeállítás, archív felvételek és egyes, külön-külön felvett interjúk segítségével. (Ez a választott módszer az értelmes szakmai párbeszéd, az eltérő vélemények ütköztetésének lehetőségét eleve kizárta, ugyanakkor a riporter szó nélkül hagyta egyes riportalanyok tényeknek meg nem felelő állításait, amelyet egy valamit magára adó riporter nem engedhetne meg magának, mert ezzel tulajdonképpen a laikus nézőket félre vezeti! Bár ami a Bős-Nagymarost és a Hágai-pert illeti ez a gyakorlat már kb. 25 éve, amellyel ideje lenne végre szakítani!)

Az egyes riportokban megszólalók és az általuk elmondottak jelentős részével egyet lehet érteni. De nem lehet szó nélkül elmenni Illés Zoltán, Jánossy András és Bárdos Deák Péter által elmondott, sok tekintetben szakszerűtlen fél-igazságok, hazugságok mellett! (pl. Magyarország sajnos sok tekintetben nem tesz eleget nemzetközi kötelezettség-vállalásainak, a BNV-vel kapcsolatos Hágai pert Magyarország valójában 7:1 arányban elvesztette, az egyre sürgetőbb vízvisszatartást a duzzasztás, a vízlépcső-rendszerek építése, és ezzel a vízkormányzás révén a "megújuló" vízenergia többcélú hasznosítását, a közel azonos vízszinteket, és ezzel a talajvízszintcsökkenés megállítását, a vízátvezetéseket a mellékágakba, a mezőgazdasági öntözés lehetőségét, a "környezetbarát" vízi-közlekedés/szállítás/hajózás, a kikötőhálózat, a vízi-, vízparti-, kerékpáros-, és öko-turizmus fejleszthetőségét is biztosítja. A probléma a belépcsőzött szakaszok alatt csak abban az esetben jelentkezik, ahol a rendszer megszakad, az alsó "megtámasztás" (visszaduzzasztás) elmaradása miatt! A medermélyülés, a talajvízszintcsökkenés ezeken a szakaszokon következik be, stb.)

A fentiek alátámasztásaként a Szigetközi vízpótlás érdekében indított, eredményes országos népi kezdeményezés előzményeinek, lefolytatásának és "utóéletének" dokumentumait tartalmazó, a "Kisalföld" c. lap cikk-sorozatára, majd az általuk összeállított, az "Eltaszított Fele Királyság". c. dokumentum-gyűjteményt, valamint dr. Mosonyi Emil akadémikus, a vízépítés professzorának a "Környezetvédők felelősségéről" c., a Mérnök Újság 2005. decemberi számában megjelent írására hivatkozom!

Kellemes hétvégét kíván,

Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl. építészmérnök, egyetemi tanársegéd
ny. min. vezető főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033



2013-07-25-A Tisza-tónál nincs víznél is van víz[1]Kisalföld-NyergesCsaba


2015-06-10-Húsz évet vártak a vízpótlásra Alsó-Szigetközben[1]Kisalföld


2015-07-26-Törnek a kishajócsavarok a Mosoni-Dunán[1]Kisalföld-CséfalvayAttila


2015-09-04-HírTV-Látótér-Dunaszaurusz újraéled[1]videó-kivonat


---------------------------------------

From: László Péteri [mailto:peteril62@gmail.com]
Sent: Sunday, September 06, 2015 8:40 PM
To: Szabó Gábor
Subject: Re: 2015.09.04. Hír TV "Látótér" - A Dunaszaurusz újraéled? c. műsora és ami kimaradt belőle.

Kedves Gábor!

A "Dunaszaurusz" téma felmelegítése éppen azok szájából, akik
- mindent megtettek annak érdekében, hogy a BNV államközi szerződést egyoldalúan felmondassák a kellő szakmai ismeretekkel nem rendelkező Antall kormánnyal, ennek összes negatív következményével együtt (a Németh Miklós vezette, első és utolsó "szakértői kormány" ezt nem volt hajlandó megtenni, ezért csak először a Nagymarosi Vízlépcső építését, majd később a majdnem kész, Dunakiliti vízlépcsőt függesztette fel, időnyerés céljából, hogy az akkor még újdonságnak számító, környezeti hatástanulmányok elkészülhessenek, ill. az MTA és egyéb szakértői vélemények birtokában a felelős politikai döntés meghozható legyen! Németh Miklós - a Közép-Európai Klub Pannónia 2009.05.08-i, Törzsasztal vendégeként - kérdésemre azt válaszolta, hogy mai tudása és ismeretei alapján, korszerűsített formában mielőbb befejezné a félbehagyott, majd részben visszabontott beruházást!)
- akik a "C" variánst - nemsokkal az üzembehelyezés előtt még - papírtigrisnek, és soha meg nem valósulónak minősítették, a vízlépcsőt "ökológiai katasztrófa" okozójaként tüntették fel,
- akik a BNV-vel kapcsolatos Hágai-pert Magyarország győzelmeként tüntették fel, miközben a valóság az, hogy a szlovák és a magyar fél által közösen feltett kérdésekben 7:1 arányú vereséget szenvedtünk,
- akik a Szigetköz vízpótlását főleg az első időkben azért akadályozták meg, hogy a Bíróság előtt az ökológiai kárt bizonyítani lehessen (ezt a HNB nem fogadta el!), majd 25 évvel később, még a Szigetköziek országos népi kezdeményézését is ott próbálták megakadályozni, ahol csak tudták,
- és most a Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv felülvizsgálata idején tartandó szakmai fórumokon is ugyanezt teszik - egymás közti munkamegosztásban! (Hajósy Adrienne/NBE, Jánossy András/Védegylet, Gruber Tamás, Kerpely Klára/WWF, Lajtmann József/Reflex, stb.) Érdekes módon csak a Kiskörei Fórumon - ahol a 2 vízlépcső közötti Tisza-tó (leánykori nevén: Kisköre-II. víztározó!), az UNESCO Világörökség része, és az "Ökoturizmus Szigete" - nem volt ott senki a radikális "ál-környezetvédők" közül, stb.
azok szájából a régi jól ismert szlogenek, frázisok puffogtatása, a duzzasztás, a vízlépcső-építés és vízkormányzás elleni ádáz küzdelem kicsit anakronisztikusnak tűnik! Ami Illés Zoltán korábbi és mostani szereplései, és hozzá nem értő kijelentései - Vargha János és Hajósy Adrienne korábbi hazugságaihoz hasonlóan - kép-, és hanganyagokkal dokumentumentáltak, amelyet Szigetköz vízpótlásának elmúlt 25 éves rémtörténete és a Szigetköziek - párthovatartozástól független - elítélő véleménye tényszerűen igazol!

Ennek illusztrálására mellékeltem a Szigetköziek véleményét - kivonatosan - tartalmazó összeállítást, és Mosonyi Emil 2005. évi írását a "Környezetvédők felelősségéről"! Ezeket, ill. az RZK honlapján is közzétett, Kisalföld újságban megjelent riport-sorozatot javasolom minden igazi környezetvédőnek tanulmányozásra! (lásd: Péteri László írásai, dokumentumokkal:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=list_pages_categories&cid=17 és csak a Szigetközzel kapcsolatos dokumentumok:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1072 ,
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1077 ,
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1079 ,
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1083 ,
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1093 ,
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1102 ,
stb, stb. (az írásaim között, ha a fentieket megtalálod, akkor lefelé görgetve a folytatásokat is a 8. résztől időrendi sorrendben megtalálod, és ha érdekelnek a tények és a hozzáfűzött magánvéleményem, amely korábbi személyes tapasztalataimon alapul. Ezeken felül Dr. Paulus Alajos, Balázs Béla díjas dokumentumfilmes rendező, operatőr és Pálos László videói is rendelkezésre állnak, kommentár nélkül! Megtisztelnél, ha ezek tanulmányozására egy kis időt szentelnél. Ha ezek után még maradnak kételyeid, fordulj hozzánk bizalommal! Emlékezz a Cséfalvay Attilával Ilka Alfrédnél - Juhos Lacival együtt - tett látogatásunkra!


Kellemes hétvégét kíván, változatlan

Baráti üdvözlettel:

Péteri László

Utóirat: Illés Zoltán a Duna Bizottság tagjai - köztük Magyarország - által elfogadott és aláírt "Belgrádi Egyezmény"-ében foglaltak tartalmát éppúgy sorozatosan félreértelmezi, mint a BNV-vel kapcsolatban hozott Hágai Nemzetközi Bíróság ítéletét. A Duna hajózhatósága kapcsán a duzzasztás, vízlépcső-építés vízszintszabályozást, vízkormányzás, és egyúttal a vízenergia többcélú, komplex hasznosítás lehetőségét, a nemzetközi víziútra előírt hajózási mélységet biztosítja! A medermélyülést éppen ezzel lehet megállítani, de ezt nem szabad az alvízi iszaplerakodás, és feltöltődés miatt szükségessé váló kotrásokkal összekeverni! Illé Zoltánnak először a szakmai alapfogalmakkal kellene megismerkednie, több hasonló társával együtt! (Lásd: a "civil" szervezetnek álcázott, külföldről támogatott, pár hazai "zöld"-szervezet vezetői, hangadói, stb.)


2015. szeptember 6. 13:25 Szabó Gábor írta, :
Kedves Laci!
Nem értem, miért szakszerűtlenek az említett hármak? Az a szakszerűtlen, aki nem akar vízlépcsőket a Dunára? A Vituki hajózási tanulmánya is szakszerűtlen tehát? Örülök, hogy legalább Te szakszerű vagy, és totálisan pártatlan, nem úgy, mint a sok szakszerűtlen. Fő a megbélyegzés, ebben nagy a gyakorlata mindenkinek.
Köszi az anyagot, nekem nem volt bajom a Hírtévés anyaggal.
Üdv
Gábor


2015-Zöld Civil Szervezetek-Delegáltak-listája[1a]zoldcivil-hu


------------------------------------------------


Kedves Gábor!

Este már kicsit későn is volt, ill. az időközben megszüntetett VITUKI hajózási tanulmánya nem szerepelt a filmben, ugyanakkor az MTA-KSP "A megújuló energiák hasznosítása". c. dokumentumban, az MTA által javasolt, és az ÚSZT-be szereplő, de Lányi András az MTA-t és Pálinkás Józsefet ezért személyében megtámadó írása után, sajtóhibára hivatkozva, kihúzott, Nagymarosi-, Adonyi-, Fajszi Vízlépcső említése helyett, csak ezek összköltségét említetették elrettentésül a filmben, ezért ezekbe a gusztustalan részletekbe már nem is mentem bele! Erről meg van a személyes véleményem!

A néhai VITUKI hajózási tanulmányáról csak annyit, hogy az állam / minisztérium a megbízást, ill. a tervezői szerződést eleve a duzzasztást, ill. a vízlépcső-építést kizáró feltétellel adta ki, és írta alá. (a mérnöki eskü, az orvosihoz hasonlóan előírja, hogy az összes lehetőséget meg kell vizsgálni, és azok reális, objektív, prekoncepció-mentes összehasonlítása alapján ki lehet választani a legjobbat! A döntés felelőssége a politikusoké ugyan, de ki vállalt valaha is felelősséget a rossz döntésekért? És a radikális ál-környezetvédők káros javaslataiért? Vargha János, Hajósy Adrienne, és a többiek?) Ennek az eredménye pótcselekvésnek, időhúzásnak minősíthető, a Duna hazai szakaszán 55 helyen történő beavatkozás (gázló, szűkület, jégmegállásra alkalmas hely) hosszabb-távon nem old meg semmit, folyamatos karbantartási költségének reális árát nem merték kiszámítani és leírni, ugyanakkor a dunai hajózás fejlesztésének költség-haszon elemzése (BCE-REKK/Ungvári Gábor) nemzetgazdasági helyett - nem véletlenül - "al-ágazati" szemléletű, ami elfogadhatatlan! (ipari-, mezőgazdasági-, élelmiszer-ipari export-import "környezetbarát vízi-szállítás, menetrendszerű belföldi-, nemzetközi-, személy-, kiránduló-, rendezvény-hajózás, vízi-, vízparti-, yacht-, kerékpáros-turizmus fejlesztési lehetőségei, megújuló-, tiszta-, fenntartható vízenergia többcélú hasznosítása, ill. ezek fajlagos költségei, és nemzetgazdasági szintű bevételei, munkahelyteremtés, foglalkoztatás, stb.? Ezek miért maradtak ki?)
Dr. Ijjas István, professzor emeritus témára vonatkozó előadásából néhány diát, a VITUKI tanulmánnyal kapcsolatban, és az MTA-KSP javaslatról egy-egy újságcikket mellékelek kiegészítésül. Végezetül megemlítem, hogy a VITUKI - EU támogatással, és a kormány fenti korlátozó feltételei mellett elkészült, kompromisszumokkal teli - tanulmánya alapján kiadott építési engedélyeket, Illés Zoltán - akkori hatalmával visszaélve, az irányítása alá tartozó, környezetvédelmi szakhatóság mögé bújva - visszavonatta!
Remélem elég meggyőzőek lesznek ezek a szakmai érvek és a mellékelt dokumentumok, az én személyes véleményemen, és gyakorlati tapasztalataimon túl! (lásd: 1993.07. Bécs-Pozsony-Budapest / Duna-menti nemzetközi (osztrák-szlovák-magyar) kerékpáros szakmai tanulmányút előkészítése, megszervezése, lebonyolítása (Die Donau, VCÖ, Szlovák Gazdasági Minisztérium, MKTSZ közreműködésével, ill. az 1999. évi III. Széchenyi Vízi Emléktúrán való részvétel / Bp-London-Marlow, végig a Duna-Majna-Rajna nemzetközi víziúton, a La Manche csatornán, és a Temzén, a Széchenyi Lánchíd 150. évfordulója kapcsán, matrózként és operatőrként, stb. Ezek részletei az RZK honlapon, videókkal, térképekkel, egyéb dokumentumokkal alátámasztva.
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1272
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1273
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1275

Jó szórakozást kívánok a fentiek megtekintéséhez, és a tanulságok levonását!


Üdv.:

Péteri László

Utóirat: kiegészítésül néhány internet-link:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1206
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1291


2015. szeptember 6. 23:29 Szabó Gábor írta, :
Kedves Laci!
Megnézem, amimet küldtél, köszönöm. De a Vituki hajózási tanulmányával kapcsolatban ezek a dokumentumok aligha mondanak valamit és Te sem válaszoltál, hogy mi róla a véleményed.
Üdvözlettel
Gábor




8 melléklet
https://drive.google.com/file/d/0B2ifl7cAGjhpSmhta1FPTHYwbWM/view?usp=sharing









© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2015-09-06 (405 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.21 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::