Péteri László
Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv Felülvizsgálata / VGT-2 II. vitaanyag tervezetével és a kapcsolódó, EU-VKI, VGT-1, JVP, KJT-2015. tervezetekkel kapcsolatos észrevételek, javaslatok. 3. rész
Tisztelt Cím! Kedves Kollégák!
A 2. részből - terjedelmi korlátok miatt - kimaradt dokumentumokat a befejező, 3. részben küldöm. A hazai példák közül Szigetköz, ill. a Tisza-tó elmúlt évtizedeiből emeltem ki néhány negatív és pozitív példát, míg a külföldi példák közül a Duna- (Bécs/Freudenau), és a Rajna-mentéről (Iffezheim) mellékelek néhány dokumentumot, összehasonlítási alapként, és ki-ki maga döntse el, hogy melyiket tartja a jövőben követendőnek?
Megemlítem, hogy a Duna Charta mai MTI-OS közleményében - Bős-Nagymarost, a Hágai-pert és Szigetköz vízpótlását érintő kérdésekben - írt, "fél-igazságokat" tartalmazó, nyílt levelet az MTA elnökének, Lovász Lászlónak.
Az MTA válaszának tudományos megalapozásához remélem hogy - a "Nemzeti Vízstratégia - Kvassay Jenő Terv / KJT-2015." kapcsán a víz(készlet)-gazdálkodást, vízkormányzást, a vízenergia többcélú hasznosítását érintő, 3. részben mellékelt - észrevételeim, javaslataim, a mellékelt hazai és külföldi dokumentumokkal együtt, hasznosíthatók lesznek!
Egyúttal remélem, hogy az MTA elnöke nemcsak a Duna Charta nyílt levelét aláírók között szereplő, és közismerten duzzasztás, és "vízlépcső-ellenes", MTA tagoktól kér majd véleményt, hanem meghallgatja a Szigetközieket és a Tisza-tó mentieket, valamint az egyes szakterületek - vízügy, vízgazdálkodás, hajózás, árvíz-, belvíz-, természet-, környezet-védelem, vízenergia-termelés, mezőgazdasági-, öntözési-, terület-, és vidékfejlesztési-, turisztikai-, stb. szakterület - képviselőit is! (Vajon a félrevezetett közvélemény tudja-e, hogy a Bős-Nagymarosi vízlépcső-rendszerre vonatkozó, 1977-ben megkötött, államközi szerződés magyar részről történt egyoldalú, szakmailag teljesen indokolatlan felmondásának következményeként, leállítottuk a Nagymarosi Vízlépcsőépítését, és Dunakiliti-ben 23 éve ott áll készen a duzzasztó, és hajózsilip, és teljesen üresen ott áll a turbinagépház, miután a "civil"-nek álcázott, radikális "ál-környezetvédők" politikai zsarolása következtében, az Országgyűlés határozatban tiltotta meg, annak üzembe helyezését is! Ez vezetett a Duna eltereléséhez, a "C" variáns üzembe helyezéséhez, amelynek az lett az eredménye, hogy Magyarország elvesztette a "Duna kulcsá"-t, Dunakiliti révén a vízkormányzás lehetőségét, és a tiszta, megújuló, fenntartható vízenergia-termelésből származó villamos-energiából való részesedést is!)
Előzetesen az alábbi 2 videó megtekintését javasolom:
https://www.youtube.com/watch?v=dkKqKDVCY8U&feature=player_embedded 6:44 2012.06.07. Nyugatmagyar. Vízhelyzet Dunakilitinél. Tóásó Gyula, Szokoli Sándor. videó
http://www.youtube.com/watch?v=eGbrneNITtk 3:00 Megjelenés ideje: 2013. okt. 21. Drei Minuten Impressionen aus vier Jahren Bauzeit: Film über die Bautätigkeit von 2009 bis 2013 zur Erweiterung des Rheinkraftwerks Iffezheim zum größten Laufwasserkraftwerk Deutschlands. Iffezheimi Vízlépcső-komplexum, a Felső-Rajna közös, német-francia határán (duzzasztó, vízerőmű, iker hajózsilip, közúti híd, német-francia határátkelő, hallépcső-halút-rendszer) Németország legnagyobb vízerőműve. 4 év építési idő 3 percben!
Ebben a reményben köszönöm Mindazoknak, akik vették a fáradságot, hogy - minden előítélet, pre-koncepció nélkül - végig olvasták, és végig nézték ezeket a 3. részbe sűrített dokumentumokat.
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl. építészmérnök, egyetemi tanársegéd
ny. min. vezető főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Mellékletek:
https://drive.google.com/file/d/0B2ifl7cAGjhpMHRadmNxdW9HRTA/view?usp=sharing
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.