Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Országos Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv előzetes véleményezése
Péteri László




Kedves Kollégák!



Mellékelten, szakmai vitaindítóként megküldöm a Vízgyűjtő-gazdálkodási Tervekkel kapcsolatos, előzetes észrevételeimet, javaslataimat.


Az eddigi, részvízgyűjtőkön lefolytatott egyeztetésekről az interneten megjelent dokumentumok, jegyzőkönyvek áttanulmányozása alapos aggodalomra ad okot a VGT-k, ill. az OVGT végső sorsát illetően.



Az alapvető problémák a tervezés módszertanát, az alapadatok, az eddig elkészült kapcsolódó nemzetközi és hazai tervekkel történő összevetés, ill. a társtárcák véleményének a hiányát érintik. A konzultációkon résztvevők egy része is kifogásolta, hogy a nemzetközi-, ill. országos összefüggések ismeretéből kellett volna az egyes részvízgyűjtőket érintő észrevételek kapcsán kiindulni.



Változatlanul az egyoldalú, "ágazati szemlélet" tükröződik a gyakorlatban, az egyes konzultációkon résztvevők szakmai hozzáértése, az elhangzott észrevételek zömének parciális jellege, ill. egyes esetekben egyoldalú elfogultság és részben összeférhetetlenség miatt is (lásd: WWF-H, és Hajósy Adrienne részvétele, stb.), összességében megkérdőjelezhető.



A konzultációkat előkészítő és lebonyolító szervezetek szakmai felkészültsége és létszáma, valamint kompetenciája hiányos, a felmerült kérdésekben állásfoglalásra nem, csak "közvetítésre" jogosultak, arra is csak többszörös áttételekkel!



A témát érintően a vonatkozó törvények, és egyéb jogszabályok gyakori, menetközbeni változásai még tovább nehezítik az egyébként sem egyszerűen megoldható problémákat.



Szemlélet-, és paradigmaváltásra van szükség, az egyoldalú "ágazati" szemléletet a gyakorlatban, sürgősen fel kellene, hogy váltsa az integrált ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi tervezés és a komplex, többcélú fejlesztés gyakorlata!!!



Ha ezt nem sikerül elérni, akkor a legnagyobb jószándékkal és akarattal a Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztésének / VTT sorsára jutunk. (Hol van már a komplex program, a kapcsolódó terület-, és vidékfejlesztés, a különböző EU források - ÚMFT és ÚMVP 2007-2013., Tisza Komplex Program, stb. - koordinált pénzügyi tervezése és felhasználása, a létesítmények többcélú hasznosítása?). Nem tudom, hogy Vásárhelyi Pál ma adná-e a nevét ehhez a programhoz?



Jó lenne, ha az érintett szakmák, ágazatok képviselői - a környezet-, természetvédelem és a vízügy mellett a közlekedés, a hajózás, az energetika, turizmus különböző ágazatai, stb. - is hallatnák a hangjukat, amíg nem késő!



Az EU által is szorgalmazott, a 2011. évi Magyar EU Elnökség idején megtárgyalandó "Duna Stratégia" kidolgozása halaszthatatlanná teszi a kérdés, ill. a probléma megoldására vonatkozó hosszú-távra szóló egyeztetett és konszenzussal elfogadott stratégia és program kidolgozását és megvalósítását.



Magyar szempontból egyáltalán nem mindegy, hogy a hazai, még meglévő adottságainkkal - Alföld, Duna, Tisza, Balaton, termálvízkincs, stb. - hogy tudunk ésszerűen gazdálkodni?



Baráti üdvözlettel:



--

Péteri László

okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd

ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-

idegenforgalmi szakértő



mobil: 06 30 319 2033



----------------------------------------------------






Országos Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv / OVGT és háttéranyagainak véleményezése








I. Általános, elvi jellegű észrevételek



Mindjárt a bevezetőben illett volna utalni arra a tényre, hogy az első Országos Vízgazdálkodási Keretterv 1942-ben, a közelmúltban elhunyt Mosonyi Emil professzor kezdeményezésére, és irányításával készült, amely komplexitását tekintve ma is mintaként szolgálhatna! Talán tartozunk ennyivel – legalább utólag – a hazájából elüldözött világhírű tudós, akadémikus emlékének és munkásságának!



A fenti tárgyú terv készítése során – szakítva az eddigi gyakorlattal – szükséges lenne a Világban végbement folyamatok elemzése és a jövőbeli, várható trendek ismeretében, egy alapvető szemlélet-, és paradigma-váltásra, az elmúlt években elkészült különböző – egymással is ellentmondásban lévő – stratégiák felülvizsgálatával és kiegészítésével (pl. Nemzeti Éghajlat-változási Stratégia / NÉS, Nemzeti Fenntartható Fejlődés Stratégia / NFFS, Energia Stratégia, Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia / NTS, Országos Egészségturizmus Stratégia / OES, Új Magyarország Fejlesztési Terv / ÚMFT 2007-2013. és kiemelt Komplex programjai – Duna, Tisza, Termál, Balaton Komplex Program, az egyes Régiók Operatív Programjai / ROP-k, a Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztése / VTT I. ütem, az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program / ÚMVP – 2007-2013., Európai Területi Együttműködési Operatív Programok / ETEOP, Kerékpáros Magyarország Program, a Stratégiai Környezeti Vizsgálat / SKV, stb.), ill. összhangba hozásával.



Kiindulásként a klímaváltozás, a globális felmelegedés, az energia-válság, az élelmiszerhiány, a vízkészletek alakulásának részletesebb – Kárpát-medencére, és ezen belül Magyarországra, a Duna és a Tisza, valamint a Dráva vízgyűjtőjére vonatkozó – elemzését kellene elvégezni, majd mindezekből a szükséges következtetéseket levonni.



A tervezés módszertanát ennek megfelelően szükséges lenne módosítani, ill. kiegészíteni, amelynek keretében – fontossági-, és időrendi sorrendben, először:



 A Duna vízgyűjtőjének nemzetközi-, hálózati helyzetéből, nemzetközi vízi-út jellegéből (Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút, a Duna-Majna „Európa” csatorna 1992. szeptember 25-i üzembe helyezése óta!), a különböző nemzetközi kötelezettségeink teljesítéséből (Duna Bizottság – Duna hajózhatóságának biztosítása, előírt paraméterek teljesítése, Európai Unió – VII. Helsinki folyosó, stb.) kellene kiindulni, az összes érintett és érdekelt fél bevonásával, figyelembe véve a 2010-ig kidolgozandó, és a 2011. évi Magyar EU Elnökség idején megtárgyalandó Duna Stratégiát is. (Megemlítjük, hogy Mosonyi Emil professzor az 1950-es évektől a dunai vízlépcsőrendszer tervezésének vezetője; a magyar-csehszlovák vízlépcsőrendszer tárgyalások műszaki irányítója volt. 1964. után, Németországi emigrációja idején, a Karlsruhei Egyetem tanszékvezető professzoraként, és a Theodor Rehbock Laboratórium igazgatójaként, az ő javaslatára, és koncepciója alapján épült a Duna-Majna „Európa” csatorna is!). A témához szorosan kellene kapcsolódnia a Duna-Tisza-csatorna és a Sió-csatorna megvalósításának, hajózhatóvá tételének, többcélú hasznosításának, stb.

 A Tisza vízgyűjtőjének nemzetközi-, határokon átnyúló hálózati kapcsolataiból (Megemlítjük, hogy Mosonyi Emil professzor Békésszentandrási duzzasztómű építésének fő szakértője, a Tiszalöki vízlépcső felelős fő tervezője, majd az építés létesítményi főmérnöke volt. Ezen tervek megvalósítása mentette meg a Tisza-völgyet és a Körösök vidékét a kiszáradás miatt várhatóan bekövetkező természeti katasztrófától! A Tiszalöki-, majd 1973-tól a Kiskörei Vízlépcső üzembe helyezése és a Tisza-tó létrejötte tette lehetővé a 2000. évi cián-, és nehézfém-szennyezés okozta károk jelentős enyhítését, a tervszerű vízkormányzás útján! Ennek hiányában teljesen ki lettünk volna szolgáltatva a természeti katasztrófának! A Tisza-tó – a részben folyó (7%), részben tó (93%), mint mesterséges képződmény – azóta az „öko-turizmus szigeté”-vé vált, bár erről a radikális természetvédők szeretnek elfelejtkezni!). A témához szorosan kapcsolódik a Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztése / VTT felülvizsgálata és kiegészítése, a Csongrádi Vízlépcső beruházás és a Tiszaalpári tározó befejezése, a Tisza nemzetközi vízi-úttá nyilvánítása, a Tiszai Vízi Turizmus fejlesztési Programjának / TVTFP felülvizsgálata, szükségessé váló kiegészítése és megvalósítása, stb.



 A Dráva vízgyűjtőjének nemzetközi-, határokon átnyúló hálózati kapcsolataiból, az „Ős-Dráva Program”-mal összehangolt, komplex fejlesztési-, és többcélú hasznosításának (hajózás, vízi-, vízparti, öko-, horgász-, kemping-, kerékpáros- (Három folyó – Mura-Dráva-Duna – kerékpárút), falusi-, kulturális-, örökség-turizmus, stb.) biztosításából



kellett volna kiindulni, mielőtt az egyes részvízgyűjtők, alegységek szerinti „rész-problémák”-kal kezdtünk volna, jól-rosszul foglalkozni.



A tervezési folyamat keretében, az előkészítéstől, a munkaközi-, szakmai egyeztetések, és iteratív fokozatos megközelítés során – szakítva az eddigi, egyoldalú ágazati szemlélettel, és okulva a Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztésének eddigi kudarcaiból – az integrált ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi tervezés, és a komplex, többcélú hasznosítást biztosító fejlesztések gyakorlatára lenne szükség mielőbb áttérni! (KvVM – VKKI, FVM, NFGM, KHEM, ÖM, stb. közötti szoros koordináció a Kormány / Kabinet szakmai irányításával, az MTA és a témában érintett és érdekelt szakmai szervezetek bevonásával, ill. az EU-források - Kohéziós Alap / KA, Strukturális Alapok / SA – ERFA, ESZA, stb., az Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alap / EMVA, koordinált felhasználásának biztosítása, stb. miniszteri hovatartozástól függetlenül!).



Az OVGT, ill. az egyes részvízgyűjtőkre, alegységekre vonatkozóan – az eddig lefolytatott egyeztetések jegyzőkönyveinek lényegesebb megállapításait is figyelembe véve – az alábbiak állapíthatók meg:



 a tervezés választott módszertana, az országos, nemzetközi összefüggések ismertetésének hiánya,

 a tervezői és szervezői kapacitások és a szükséges idő hiánya

 a tervezői-, döntés-előkészítői felelősség időbeli és térbeli megosztása

 az alapfogalmak részbeni tisztázatlansága

 az alapadatok részbeni hiánya

 a társtárcák előzetes szakmai bevonásának hiánya

 az előzetes egyeztetéseken elhangzott, vagy leírt észrevételek részbeni hiánya

 stb.

jelentős mértékben megnehezítették az egyes részvízgyűjtőkre, ill. azok alegységeire vonatkozó érdemi észrevételezés lehetőségét is.



Változatlanul probléma, hogy a tervezés – politikai nyomás és befolyásolás miatt – változatlanul a problémák valódi megoldását szolgáló, duzzasztást, vízlépcső-építést eleve kizáró kiinduló feltételek mellett folyik, figyelmen kívül hagyva a több-évtizedes nemzetközi gyakorlatot és eredményeket! (Lásd. Mosonyi Emil professzor egész életművét is!



A természet-, és környezetvédelem szempontjai, az EU Víz Keretirányelve / VKI, és a Natura 2000 területek, a WWF és az ICPDR figyelembe vétele mellett – azokkal egyenrangú feltétel-, és követelmény-rendszerként szükséges figyelembe venni



 a hajózással – mint környezetbarát közlekedési-, és szállítási móddal –

 a vízenergia-termeléssel – mint megújuló és a legtisztább energia-forrással –

 a terület-, és vidékfejlesztéssel,

 a falusi-, tanyasi-, a kulturális-, örökség-turizmussal

 a vízi-, vízparti-, horgász-, vadász-, lovas-, kemping-, kerékpáros-turizmussal,

 , stb.



kapcsolatos fejlesztési igényeket is! Ezek természetesen csak az érintett társtárcákkal közösen, konszenzus keretében oldhatók csak meg, ez nem lehet kizárólag a KvVM feladata és felelőssége!!!



II. Konkrét észrevételek, javaslatok:



Duna vízgyűjtő / nemzetközi-, országos integrált ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi tervezése, komplex, többcélú hasznosítást biztosító fejlesztése összhangban az EU Duna Stratégiájával, Víz Keretirányelvével/VKI, a Duna Bizottság/DB dunai hajózásra vonatkozó előírásaival, a Tisza nemzetközi vízi-úttá nyilvánításával, hajózhatóságának, árvízvédelmének biztosításával, Tiszai Vízi Turizmus Fejlesztési Programja/TVTFP, stb.



Részvízgyűjtők, 17 tervezési részegység, 42 tervezési alegység

1. Duna

Bős-Nagymarosi Vízlépcső felülvizsgálatával, korszerűsített formában történő megvalósításával, az Adonyi-, Fajszi-, esetleg Mohácsi Vízlépcső beruházás előkészítése, a Sió-csatorna hajózhatóságának biztosítása, EuroVelo® EV-6. sz., stb.

2. Tisza

A Duna-Tisza-csatorna, a Csongrádi Vízlépcső, a Tiszaalpári víztározó beruházás befejezése, a Vásárhelyi Terv felülvizsgálata, korszerűsítése, Tisza nemzetközi vízi-úttá nyilvánítása, hajózhatóságának, árvízvédelmének biztosítása, Rahó-Rakamaz, stb.

3. Dráva

A Dráva hajózhatóságának biztosítása, az „Ős-Dráva Program” megvalósítása, stb.

4. Balaton

A vitorláskikötő-hálózat, a Balaton-körüli kerékpárút-hálózat, a második kompjárat megvalósítása, stb.



Budapest, 2009. augusztus 8.

Péteri László

Vonatkozó jogszabályok + módosításaik: (a módosítások indokoltságát érdemes lenne felülvizsgálni!)



2007. évi CXLIX. törvény

a Tisza-völgy árvízi biztonságának növelését, valamint az érintett térség terület- és vidékfejlesztését szolgáló program (a Vásárhelyi-terv továbbfejlesztése / VTT) közérdekűségéről és megvalósításáról szóló 2004. évi LXVII. törvény, valamint a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény módosításáról



2006. évi XCV. törvény

az Országos Területrendezési Tervről szóló 2003. évi XXVI. törvény, valamint a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet Területrendezési Tervének elfogadásáról és a Balatoni Területrendezési Szabályzat megállapításáról szóló 2000. évi CXII. törvény módosításáról / OTrT, BKÜTT+BTSZ



2005. évi CLXI. törvény

a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet Területrendezési Tervének elfogadásáról és a Balatoni Területrendezési Szabályzat megállapításáról szóló 2000. évi CXII. törvény módosításáról / OTrT, BKÜTT+BTSZ





2005. évi CXXXI. törvény

egyes környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi feladat- és hatásköröket megállapító törvények szervezetváltozással összefüggő módosításáról



2005. évi CXXVII. törvény

egyes környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi feladat- és hatásköröket megállapító törvények európai közösségi jogi aktusnak való megfeleltetéssel összefüggő módosításáról



2004. évi LXXVI. törvény

a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény, valamint a természet védelméről szóló 1996. évi LIII. törvény módosításáról



2004. évi LXXV. törvény

a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény és egyes kapcsolódó törvények módosításáról



2004. évi LXVII. törvény

a Tisza-völgy árvízi biztonságának növelését, valamint az érintett térség terület- és vidékfejlesztését szolgáló program (a Vásárhelyi-terv továbbfejlesztése / VTT) közérdekűségéről és megvalósításáról



2004. évi LIX. törvény

az Országos Területrendezési Tervről szóló 2003. évi XXVI. törvény módosításáról / OTrT



2004. évi LIII. törvény

az Országgyűlés és a Kormány európai uniós ügyekben történő együttműködéséről



2003. évi XXVI. törvény

az Országos Területrendezési Tervről / OTrT



2000. évi CXII. törvény

a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet Területrendezési Tervének elfogadásáról és a Balatoni Területrendezési Szabályzat megállapításáról / BKÜTT+BTSZ



1999. évi CXXI. törvény

a gazdasági kamarákról



1999. évi XCII. törvény

a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény módosításáról



1999. évi LXVII. törvény

a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet egyes településein az építési tevékenység átmeneti szabályozásáról szóló 1999. évi XXXII. törvény módosításáról / BKÜTT+BTSZ



1999. évi XXXII. törvény

a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet egyes településein az építési tevékenység átmeneti szabályozásáról / BKÜTT+BTSZ



1997. évi CXIV. törvény

az agrárgazdaság fejlesztéséről



1996. évi LIII. törvény

a természet védelméről



1996. évi L. törvény

a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény módosításáról és kiegészítéséről



1996. évi XLVI. törvény

a helyi önkormányzatok 1996. évi új induló címzett támogatásáról



1996. évi XXV. törvény

a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról



1996. évi XXI. törvény

a területfejlesztésről és a területrendezésről



1992. évi XL. törvény

a Magyar Népköztársaság és a Csehszlovák Szocialista Köztársaság között a Gabcikovo-Nagymarosi Vízlépcsőrendszer megvalósításáról és üzemeltetéséről Budapesten, 1977. évi szeptember hó 16. napján aláírt Szerződést kihirdető 1978. évi 17. törvényerejű rendelet, valamint a Szerződés módosításáról Prágában, 1983. évi október hó 10. napján aláírt Jegyzőkönyvet kihirdető 1984. évi 6. törvényerejű rendelet hatályon kívül helyezéséről / G/BNV

40/2008. (IV. 17.) OGY határozat

a 2008-2020 közötti időszakra vonatkozó energiapolitikáról

39/2008. (IV. 17.) OGY határozat

az atomenergia 2005. és 2006. évi hazai alkalmazásának biztonságáról szóló jelentés elfogadásáról



29/2008. (III. 20.) OGY határozat

a Nemzeti Éghajlat-változási Stratégiáról / NÉS



100/2007. (XI. 14.) OGY határozat

a Magyar Köztársaság hosszú távú fenntartható fejlődésével kapcsolatos tervezési és egyeztetési folyamat feladatairól



67/2007. (VI. 28.) OGY határozat

a területfejlesztési támogatásokról és a decentralizáció elveiről, a kedvezményezett térségek besorolásának feltételrendszeréről



65/2007. (VI. 27.) OGY határozat

a Sport XXI. Nemzeti Sportstratégiáról



97/2005. (XII. 25.) OGY határozat

az Országos Területfejlesztési Koncepcióról / OTK



96/2005. (XII. 25.) OGY határozat

az Országos Fejlesztéspolitikai Koncepcióról / OFK



63/2005. (VI. 28.) OGY határozat

az alternatív és megújuló energiahordozók elterjesztésének hatékonyabbá tételéről



28/2004. (IV. 6.) OGY határozat

a kis- és középvállalkozások helyzetéről, gazdálkodási feltételrendszeréről szóló 2002. évi jelentés elfogadásáról



19/2004. (III. 26.) OGY határozat

a 2003-2015-ig szóló magyar közlekedéspolitikáról



132/2003. (XII. 11.) OGY határozat

a 2003-2008. közötti időszakra szóló Nemzeti Környezetvédelmi Programról



116/2003. (X. 28.) OGY határozat

a nemzeti lovas programot előkészítő eseti bizottság tisztségviselőinek és tagjainak megválasztásáról szóló 104/2003. (X. 10.) OGY határozat módosításáról



104/2003. (X. 10.) OGY határozat

a nemzeti lovas programot előkészítő eseti bizottság tisztségviselőinek és tagjainak megválasztásáról



97/2003. (IX. 23.) OGY határozat

a nemzeti lovas programot előkészítő eseti bizottság létrehozásáról

39/2001. (VI. 18.) OGY határozat

a területi folyamatok alakulásáról, a területfejlesztési politika érvényesüléséről és az Országos Területfejlesztési Koncepció végrehajtásáról

35/2001. (VI. 1.) OGY határozat

a környezeti ügyekben az információhoz való hozzáférésről, a nyilvánosságnak a döntéshozatalban történő részvételéről és az igazságszolgáltatáshoz való jog biztosításáról szóló, Aarhusban, 1998. június 25-én elfogadott Egyezmény megerősítéséről



31/2001. (V. 14.) OGY határozat

a mezőgazdasági termelők beszállítói biztonságát garantáló rendszer létrehozásáról



24/2001. (IV. 20.) OGY határozat

a területfejlesztési támogatások és a decentralizáció elveiről, a kedvezményezett térségek besorolásának feltételrendszeréről



19/2001. (III. 30.) OGY határozat

az Európai Közösség és a Magyar Köztársaság közötti közúti árufuvarozás meghatározott feltételeinek kialakításáról és a kombinált fuvarozás elősegítéséről szóló megállapodás megerősítéséről



38/2000. (V. 5.) OGY határozat

a holtágak megóvásával, hasznosításával és rehabilitációjával kapcsolatos további feladatokról



18/1999. (III. 8.) OGY határozat

a Dunán való hajózás rendjének szabályozása tárgyában, Belgrádban, 1948. évi augusztus hó 18. napján kelt Egyezmény Budapesten, 1998. évi március 26-án kelt Kiegészítő Jegyzőkönyve és ennek Aláírási Jegyzőkönyve megerősítéséről



35/1998. (III. 20.) OGY határozat

az Országos Területfejlesztési Koncepcióról / OTK



97/1997. (XI. 6.) OGY határozat

a területfejlesztési támogatások és a decentralizáció elveiről, a kedvezményezett területek besorolásának feltételrendszeréről szóló 30/1997. (IV. 18.) OGY határozat módosításáról



83/1997. (IX. 26.) OGY határozat

a Nemzeti Környezetvédelmi Programról



66/1997. (VII. 1.) OGY határozat

a Magyar Köztársaság és a Szlovák Köztársaság között az Ipoly, a Sajó és a Ronyva határfolyók vízgazdálkodási szabályozása következtében az államhatár megváltoztatásáról szóló, Pozsonyban, 1997. április 21-én aláírt Szerződés megerősítéséről



44/1997. (IV. 29.) OGY határozat

a magyar turizmus fejlődése érdekében szükséges tennivalókról

35/1997. (IV. 25.) OGY határozat

a Területi Önkormányzatok és Közigazgatási Szervek Határ-menti Együttműködéséről szóló Európai Keretegyezmény megerősítéséről hozott 15/1993. (III. 26.) OGY határozat módosításáról

30/1997. (IV. 18.) OGY határozat

a területfejlesztési támogatások és a decentralizáció elveiről, a kedvezményezett területek besorolásának feltételrendszeréről



27/1997. (III. 28.) OGY határozat

a Helyi Önkormányzatok Európai Chartájának megerősítéséről hozott 16/1993. (III. 26.) OGY határozat módosításáról



24/1997. (III. 26.) OGY határozat

a holtágak megmentésével, rehabilitációjával, védelmével és hasznosításával kapcsolatos feladatokról



68/1996. (VII. 9.) OGY határozat

a magyar közlekedéspolitikáról és a megvalósításához szükséges legfontosabb feladatokról



108/1995. (XI. 9.) OGY határozat

a környezet védelmének általános szabályairól szóló törvény egyes rendelkezéseinek érvényesítése érdekében szükséges jogalkotási feladatokról



105/1995. (XI. 1.) OGY határozat

a Duna-Tisza közi homokhátság vízpótlásáról



31/1995. (III. 24.) OGY határozat

a Duna egyoldalú elterelése miatt szükséges teendőkről szóló 25/1994. (IV. 13.) OGY határozat módosításáról



25/1994. (IV. 13.) OGY határozat

a Duna egyoldalú elterelése miatt szükséges teendőkről



90/1993. (XI. 17.) OGY határozat

nemzeti környezet- és természetpolitikai koncepció kidolgozásáról



84/1993. (XI. 11.) OGY határozat

a területfejlesztési támogatás irányelveiről és a kedvezményezett területek besorolásának feltételrendszeréről



81/1993. (X. 22.) OGY határozat

a Duna egyoldalú elterelése következtében szükséges cselekvési programról szóló 57/1993. (VII. 6.) OGY határozat módosításáról



57/1993. (VII. 6.) OGY határozat

a Duna egyoldalú elterelése következtében szükséges cselekvési programról





36/1993. (V. 28.) OGY határozat

a települések egészséges ivóvízellátását elősegítő 1993-1994. évi kormányprogramról



21/1993. (IV. 9.) OGY határozat

a magyar energiapolitikáról

20/1993. (IV. 7.) OGY határozat

a Dunai Vízlépcsőrendszer kérdéseivel foglalkozó ideiglenes bizottság létrehozásáról



17/1993. (IV. 1.) OGY határozat

a Szigetköz természetvédelmi, környezetvédelmi és területfejlesztési kérdéseiről szóló 69/1992. (XI. 6.) OGY határozat módosításáról



16/1993. (III. 26.) OGY határozat

a Helyi Önkormányzatok Európai Chartájának megerősítéséről



15/1993. (III. 26.) OGY határozat

a Területi Önkormányzatok és Közigazgatási Szervek Határ-menti Együttműködéséről szóló Európai Keretegyezmény megerősítéséről



9/1993. (III. 5.) OGY határozat

a Duna egyoldalú nemzetközijog-ellenes elterelése miatti tiltakozásról



69/1992. (XI. 6.) OGY határozat

A Szigetköz természetvédelmi, környezetvédelmi tájvédelmi és területfejlesztési kérdése tárgyában



28/1991. (IV. 30.) OGY határozat

a Dunával kapcsolatos egyes nemzetközi környezetvédelmi feladatokról



26/1991. (IV. 23.) OGY határozat

a Bős-Nagymarosi Vízlépcsőrendszerrel kapcsolatos kormányzati feladatokról



24/1991. (IV. 17.) OGY határozat

az Alföld egyes időszerű környezetvédelmi, tájvédelmi és tájhasznosítási kérdéseiről



22/1991. (IV. 13.) OGY határozat

a délalföldi települések ivóvizének minősítéséről és az egészséges ivóvíz-ellátási program módosításáról



Megjegyzés:



 A törvények, jogszabályok menet-közbeni, gyakori változtatgatása, módosítgatása a távlati-, hosszú-, közép-, de még a rövid-távú tervezést, fejlesztést, beruházást is lehetetlen helyzetbe hozza, rengeteg kárt okozva az egész nemzetgazdaságnak, önkormányzatoknak, vállalkozásoknak!

 Még komolytalanabb a helyzet, ha a törvények, vagy jogszabályok módosításának valódi oka a jogszabályokban foglalt határidők állami szervek részéről történt be nem tartása, az állami beruházások megvalósításának elmaradása. Ilyenkor a felelősségre vonást, a jogszabályok módosításával, vagy új jogszabály kiadásával akarják a kormányzati felelősök elkerülni, amelyhez az Országgyűlés segédkezet nyújt!? (lásd: területfejlesztés-rendezés, OTK, OFK, OTrT, BKÜTT+BTSZ, VTT mód. stb.).

 Ki emlékszik már a korábban törvénnyel elfogadott „Alföld Program”-ra, Tisza Terv”-re, „Duna-Tisza-közi Homokhátság vízpótlása”, az „Alföldi Tanyavillamosítási Program”-ra, stb.? (Pedig, kb. 1,5 millió embert érint!)








Országos Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv / OVGT és háttéranyagainak véleményezése










© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2009-09-13 (928 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.20 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::