Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1856
1856. március 30. A krimi háborút lezáró párizsi békekongresszuson több pontban foglalkoztak a Duna torkolati szakasza hajózhatóságának kérdésével. A folyó torkolatánál szükséges szabályozási munkák kijelölésére és végrehajtására a szerződést aláíró hét nagyhatalom döntött az Európai Duna-bizottság létrehozásáról.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális vízi út - Európai és a magyar Duna Stratégia?
Péteri László




Rajna-Majna-Duna transzkontinentális vízi út - Európai és a magyar Duna Stratégia?



Kedves Kollégák!



Az Európai Unió - a tagállamok stratégiái alapján - 2010-ig ki akarja dolgozni az EU egységes "Duna Stratégiáját", amelyet - a "sors fintora" alapján - éppen a 2011. évi Magyar EU Elnökség idején akar megtárgyalni és elfogadni!?



Mint közismert Magyarországnak több évtizede nincs Duna Stratégiája! Magyarországon jelenleg - remélem nem sokáig - még mindig nem számít "környzetbarát"-nak a vízi-közlekedés, szállítás, és nem számít "megújulónak" a vízenergia, és még mindig hivatalos álláspont a "vízlépcső-ellenesség"!




Sokan nem veszik tudomásul azt a tényt, hogy, ha egy folyót elkezdenek belépcsőzni, azt büntetlenül nem lehet abbahagyni az alvízen! A radikális, laikus "ál-környezetvédők" javaslatai a meglévő vízlépcsők lebontására, a teljes dunai, rajnai, majnai hajópark lecserélésére, stb. nem tekinthetők reálisnak.



A Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerre vonatkozó, 1977. évi magyar-csehszlovák nemzetközi egyezményt Magyarország 1992-ben, egyoldalúan felmondta, a Nagymarosi Vízlépcső beruházását Németh Miklós miniszterelnök 1989-ben felfüggesztette - 20 évvel a "határnyítás" utáni nyilatkozatában ezt azonban már megbánta - majd később a rendszerváltás utáni Kormányok a félkész-beruházást is elbontották, fizették, ill. fizetjük a kártérítést osztrákoknak, a Bősi Vízerőmű vízenergia-termeléséből nem részesülünk, a szlovákok a Bősi Vízlépcsőt - jól, rosszul - a "C" variáns keretében, a Dunacsúnyi Vízlépcső megépítésével, és üzembe helyezésével - saját területükön - befejezték, stb.



A WWF 1994.06.14-i, Mucha professzornak (Pozsony) írt levelében a következőket írja:



" ...Elnézését kérem a késedelmes jelentkezésért, de 10 napja gyakorlatilag nem voltam hivatalomban. Ez a „késedelem” azonban lehetővé tette számomra, hogy gondosan elolvassam „Gabcikovo–WWF” c. tanulmányát. Be kell vallanom, hogy a tárggyal kapcsolatos munkája és ismeretei mély benyomást tettek rám és, hogy személyesen mennyire szégyenletesnek érzem WWF eddigi szerepét. ...Ma nyílt alkalmam arra, hogy az ügyet a WWF nemzetközi vezérigazgatójával, Dr. Claude Martin úrral értékeljem. Megegyeztünk, hogy WWF-Ausztria minden további beavatkozást azonnal leállít. ...

Szívélyes üdvözlettel:



Dr. Szylvén Magnus



WWF, az Európai és Közép-Keleti Regionális Programok



Igazgatója"





A Hágai Nemzetközi Bíróság 1997.09.25-i ítéletében - valójában - Magyarországot 7:1 arányban elmarasztalta, miközben itthon a vereségben elsősorban érintettek győzelemről beszéltek, és még beszélnek ma is!



Az 1992. szeptember 25-én, dr. Antall József akkori magyar miniszterelnök jelenlétében, ünnepélyesen átadták - sógora, az akkor éppen a Karlsruhei Egyetem tanszékvezetőjeként és a Theodor Rehbock Vízügyi Laboratórium igazgatójaként ott alkotó, Mosonyi Emil professzor ötlete és javaslata, ill. a Baden-Württembergi Kormány által elfogadott tervei alapján elkészült - Duna-Majna "Európa" csatornát, és ezzel egy ezeréves álom valósult meg, létrejött a Rajna-Majna-Duna transzkontinentális, nemzetközi víziút, a Frank- Jura hegységen, ill. az Altmühl-völgy védett természeti területén át.



A mesterségesen kialakított, de tájbaillő, vízes élőhelyekkel együtt megvalósult hajózóút-, ill. energia-, víz-, és költségtakarékos zsilip-rendszer példa-értékű megoldás, amely a vízügyi-, ökológus, biológus, energetikai-, hajózási-, területfejlesztési-, turisztikai-, közgazdász-, pénzügyi, stb. szakemberek összehangolt munkáját dícséri.



A bajor Duna-szakasz - hajózás szempontjából "szűk" keresztmetszetének revitalizációs tervei - a Straubing-Vilshofen közötti, 69 km-es szakaszon - hasonló elvek alapján készültek, a Bajor Kormány támogatásával, a "Donauforum" projekt keretében (lásd: a mellékelt internetes kapcsolódi-linken elérhető, 2 videó: http://www.donauforum.de/videos_donauausbau.php ).



Ma már megállapítható, hogy az alsó, Nagymarosi Vízlépcső elhagyása lényegesen több kárral, mint az annak idején feltételezett haszonnal járt, és akkor még az azóta "elmaradt haszon"-nal nem is számoltunk!



A most készülő, Duna-vízgyűjtő magyarországi része vízgyűjtő-gazdálkodási tervének / OVGT készítésénél, és a "Duna Stratégia" kidolgozásánál célszerű lenne elsősorban a döntéshozóknak, és a radikális, de laikus, "ál-környezetvédők"-nek, de a szaktervezőknek is, a fentieket a helyszínen - és nem az íróasztal mellől - tanulmányozni.



Remélem, hogy a Magyar Tudományos Akadémia, a témában illetékes Egyetemek is hallatni fogják hangjukat a médiákban és a politikai döntések szakmai előkészítése során is, figyelemebe véve a nemzetközi tapasztalatokat is.



Ezzel talán elérhető lesz - az ország és a nemzet érdekében, hogy végre a Dunában víz follyék, "politika" helyett!



Baráti üdvözlettel:



--

Péteri László

okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd

ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-

idegenforgalmi szakértő



mobil: 06 30 319 2033





Letöltés:




A Duna nemzetközi fontosságú vízlépcsői
































© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2009-10-01 (1651 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.20 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::