Péteri László
A magyar Duna (Kör) Stratégia 20 éve elválaszt, vagy összeköt? És mit csináltak az elmúlt 20 évben a többiek Európában, a Duna-mentén?
Kedves Kollégák!
Az Országos Vízgazdálkodási Tanács / OVT 2009.10.29-i, 2. ülésének állásfoglalását tartalmazó jegyzőkönyvet - amely jkv. foglalkozik, többek között az Országos Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv / OVGT véglegesítésével, jóváhagyásával, és a Duna hajózhatóságának - duzzasztás nélküli - javításával (?) is - pár órája véleményeztük. (KvVM miniszteri rendelettel akarják jóváhagyni ezt a tervet, a beérkezett szóbeli és írásbeli észrevételek érdemi figyelmebe vétele nélkül, és a Szigetközi vitafórum elmaradása ellenére, úgy hogy annak következményei jelentős többletköltségeket rónak más tárcákra, gazdálkodókra, a vízgazdálkodás, vízvisszatartás érdemi megoldása nélkül!)
Most itt van a következő, az Országos Környezetvédelmi Tanács / OKT 2009.11.16-i állásfoglalásának jegyzőkönyve, amelyhez ugyancsak mellékeljük, jobbító szándékú észrevételeinket, javaslatainkat, abban a reményben, hogy az Európai Duna Stratégia / EDS kidolgozása kapcsán szakítunk az elmúlt 20 évben, a "radikális környezetvédők" által, elsősorban politikai okokból diktált, és az országnak, a nemzetnek jelentős károkat okozó gyakorlattal!
A Duna transzkontinentális nemzetközi víziút hajózhatóságának, infrastruktúrájának szűk keresztmetszetei közismertek (lásd: korábbi cikkek mellékletei), a bajor, az osztrák, a szlovák, valamint a szerb, román, bolgár eddigi fejlesztési-, tervezési tevékenységek egy része ismert, másik részük vezetői döntések alapján már tervező-asztalon van, és az EU támogatásával megvalósításra vár (!), ugyan annak az EU Víz Keretirányelvnek / VKI az alapján, amelyre hivatkozva nálunk minden, hasonló, többcélú, komplex létesítmény megvalósítását, évtizedek óta meg lehet akadályozni.
Ha itthon nem megy, akkor Brüsszelben, a WWF Magyarország támogatásával! (Miközben a WWF nemzetközi központja, évekkel ezelőtt, már írásban is bocsánatot kért a szlovák Mucha professzortól, amikor a Bősi Vízlépcsővel kapcsolatos, ökológiai szempontok figyelembe vételével készített terveit áttanulmányozták!)
Korábbi cikkeinkben - sok szócséplés helyett - konkrét megvalósult, külföldi és hazai pozitív példákkal próbáltuk - az erősen korlátozott média-, és vélemény-nyilvánítási lehetőségek ellenére is, amíg nem késő - meggyőzni a döntés-előkészítőket és döntés-hozókat az európai folyamatokkal, és a magyar nemzet tényleges érdekeivel ellentétes gyakorlatuk felülvizsgálatának szükségességéről.
Erre teszünk ismételt kisérletet, 20 év elfecsérelt kormányzati pótcselekvések után, a 24. órában is!
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: 06 30 319 2033
2009-10-05-Észrevételek-javaslatok-Duna hajózhatósága-OKT1:
http://www.realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Dunai-hajozas2/2009-10-05-Eszrevetelek-javaslatok-Duna-hajozhatosaga-OKT1.doc
2009-11-16-OKT-Duna hajózhatósága-Állásfoglalás:
http://www.realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Dunai-hajozas2/2009-11-16-OKT-Duna-hajozhatosaga-Allasfoglalas.doc
2009-11-16-OKT-Duna hajózhatósága-Állásfoglalás-véleményezése:
http://www.realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Dunai-hajozas2/2009-11-16-OKT-Duna-hajozhatosaga-Allasfoglalas-velemenyezese.doc
1989-05-12-BNV-Nyílt levél a Magyar Népköztársaság miniszterelnökének
1989-05-12-Nagymarosi beruházás leállítása-MTI
2008-06-05-OKT-VKI-JVK-állásfoglalás-véleményezése
2009-10-05-Észrevételek-javaslatok-Duna hajózhatósága-OKT1
2009-11-16-OKT-Duna hajózhatósága-Állásfoglalás-véleményezése
2009-11-16-OKT-Duna hajózhatósága-Állásfoglalás
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.