Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Zátonyra futott a Dunán Visegrádnál, és Pilismarótnál, magyar vizeken, két német hajó horvát, ill. szlovák legénységgel
Péteri László




Kedves Kollégák!



"Két nap alatt, két hajóbaleset a Duna magyarországi szakaszán"! Visegrád-Nagymaros térségében a "Würzburg", ill. Dömös és Pilismarót térségében a "Kelheim" nevű német hajók, horvát, ill. szlovák legénységgel.
Van valami szimbolikus ebben a sajnálatos, szomorú hírben! Érdemes egy kicsit elgondolkozni a helyszíneken (Visegrád, Nagymaros, magyar Duna-szakasz, Dömösi-gázló - sziklapad, stb.), a szereplőkön (bajba jutott német hajók, horvát és szlovák hajósok, és magyar mentő alakulatok - Újpesti kikötőből érkező Tatabánya vontatóhajó, fővárosi-, szentendrei tűzoltók, búvárok, stb.), és a dunai nemzetközi és belvízi hajózás, a "hegymenet"-ek, "völgymenetek" vissza-visszatérő problémáin.



Pár nap alatt két hajó-baleset a Dunán! Sajnos a magyar Duna-szakaszon ez nem egy egyedi eset, csak a média (sajtó, TV, rádió, stb.) nem mindig reagál ilyen gyorsan az ilyen, és ehhez hasonló eseményekre. A Dunakanyar / Dömösi-gázló, a Lágymányosi híd, a Dunaföldvári híd térségében sorozatban történtek, ill. történnek hasonló haváriák. Az esetek egy részében a kiömlő olaj miatt környezeti, vízminőségi károk is bekövetkeznek, amelyeknek elhárítására sok esetben nem vagyunk felkészülve, stb.



A sors iróniája, hogy a Tatabánya nevű vontatóhajó - amely éppen most segédkezik a mentésben - pár éve, éppen a Lágymányosi hídnál kapott léket! (lásd: mellékelt képek!)



A dunai nemzetközi hajózás feltételeinek - Duna Bizottság ajánlásainak megfelelő - biztosítása legalább annyira a magyar fél, mint a többi, Dunán hajózó ország érdeke!



A radikális környezetvédőknek ezért, nem a "környezetbarát", szabad hajózást biztosító, a vízminőséget nem rontó (!) komplex, többcélú vízlépcső-beruházások - pl. a Bős-Nagymarosi vízlépcső-rendszer (duzzasztó, "megújuló - környezet-barát" vízenergiát termelő, vízerőmű, a kétirányú folyamatos hajóközlekedést biztosító, iker hajózsilip, sporthajó-zsilip, a halak szabad mozgását biztosító, hallépcső, a Duna bal és jobb partja között hiányzó összeköttetést biztosító, gyalogos-, kerékpáros-, közúti-híd, közmű-alagút, stb.) eredeti tervek, korszerűsített formában történő befejezése ellen kellene fellépni, hanem a tényleges, bizonyítható és mérhető, környezeti károk elhárításáért kellene küzdeni!



Annak idején a radikális "ál-környezetvédők" csak a Nagymarosi-gát - elsősorban politikai okok miatti elbontásáért harcoltak, és nem emlékszem, hogy ugyanilyen hangerővel követelték volna, a Duna-menti városok szennyvízkezelésnk, biológiai szennyvíztiszításának megoldását, és az árvízvédelem biztosítását! A károk mindkét esetben jelentősek!



Különösen Budapest Főváros tisztítatlan szennyvízeinek közvetlenül a Dunába vezetéséért, a Római-part árvízvédelméért, a Ráckevei / Soroksári Duna-ág vízminőségének javításáért kellett volna, ill. kellene még most is szót emelni, és nagy tüntetéseket, felvonulásokat szervezni!



És hol van, és hova tűnt időközben a magyar folyam-, és tengerhajózás, a magyar hajógyártás? A magyar "tengerészek" idegen lobogók alatt szelik a vizeket - jobb híjján - hasonlóan a póruljárt horvát és szlovák társaikhoz! Ha ezt gr. Széchenyi István a "legnagyobb magyar", a dunai hajózás, a hajógyártás úttörője - halálának 150 évfordulóján, a 2010. "Széchenyi Év" kapcsán - láthatná!



Amíg a fenti probléma megoldódik itt van átmenetileg egy speciális "magyar" megoldás, az Európában is kuriózum számba menő "River Ride", kétéltű, városnéző busz, a gépkocsivezetővel együtt, aki egyúttal kapitány is!



És akkor kint vagyunk, ill. leszünk az összes vizekből?





Baráti üdvözlettel:

--

Péteri László

okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd

ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-

idegenforgalmi szakértő



mobil: +36 30 319 2033





2010-02-03-04-Süllyed egy hajó a Dunán Visegrádnál-képek


2009-09-09-H-Bp-Duna-River Ride-kétéltű városnéző busz7


2009-09-09-H-Bp-Duna-River Ride-kétéltű városnéző busz8


2009-09-09-H-Bp-Duna-River Ride-kétéltű városnéző busz14


2010-02-03-Duna-Bavaria53-léket kapott-Visegrád


2010-02-03-Duna-Bavaria53-léket kapott-Visegrád1


2010-02-03-Duna-Bavaria53-léket kapott-Visegrád2


2010-02-03-Duna-Bavaria53-léket kapott-Visegrád3


2010-02-03-Duna-Bavaria53-léket kapott-Visegrád4


2010-02-03-Duna-Bavaria53-léket kapott-Visegrád5


Európa-Rajna-Majna-Duna-Baja-térkép


EU-Sporthajó-gyártás-címlap1


MFTR2-plakát


MFTR3-plakát


MFTR-200Korona-részvény


Nemzetközi Duna Nap-H-Bp-tengerészek koszorúznak


Óbudai Hajógyár-archív


Óbudai Hajógyár-archív1


Széchenyi István és fia - archív


Tatabánya léket kapott a Dunán-Lágymányosi-híd


Tatabánya-Duna-Lágymányosi-híd


Tatabánya-Duna-Lágymányosi-híd-hajómentés


Tatabánya-Duna-Lágymányosi-híd-hajómentés1


Tatabánya-Dunán-Lágymányosi-hídnál-léket kapott










© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2010-02-05 (1354 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.26 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::