Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1783
1783. április 20.
II. József kiadta a magyarországi folyók hajózhatóvá tételéről szóló 3065. sz. rendeletét, amely a Helytartótanács feladatává tette a szükséges intézkedések megtételét.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
2010.02.15. VKK - "Duna hajózhatóságának javít(ga)tása II." EU - TEN-T projekt bemutatása és szakmai konzultáció képei
Péteri László




Kedves Kollégák!



A mai napra szóló, szívélyes meghívást kaptunk a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtól / KKK, a "Duna hajózhatóságának javítása II." c. EU TEN-T projekt bemutatása és szakmai konzultáción való részvételre, azzal a megjegyzéssel, hogy "megjelenésükre feltétlenül számítunk!"



Nagy érdeklődéssel és kiváncsisággal, valamint videó-kamerával és fényképezőgéppel mentünk a rendezvényre, különös tekintettel a téma aktualítására, figyelembe véve a "Luca széke" gyorsaságával készülő (?) Európai Duna Stratégiára / EDS, a Duna-vízgyűjtő magyarországi része Vízgyűjtő-gazdálkodási Terve / OVGT és Stratégiai Környezeti Vizsgálat / SKV tervezetének elhúzódó egyeztetésére, stb.



Az EDS-el kapcsolatban, a múltkori, az MTA Vári Dísztermében tartott, nemzetközi konferencián szerzett, nem túl rózsás tapasztalainkat 2 részes videó-felvételben foglaltuk össze. Az OVGT és SKV "társadalmi egyeztetése" (?) is teljesen formálisnak bizonyult!



Ilyen előzmények után méltán várhattuk, hogy a VITUKI - mint szaktervező - által vezetett Konzorcium által, a Duna hajózhatóságának javítására vonatkozóan elkészített, EU által támogatott, II. projekt végre reális, racionális megoldási javaslatokat fog tartalmazni a politikai döntéshozók számára is, tekintettel arra, hogy 2011.01.01. és 06.30. között Magyarország fogja ellátni az EU soros elnökségét, amelynek napirendjén kerül(ne) megtárgyalásra és elfogadásra az EDS!



Ezt a mai, igen fontos mozzanatot szerettük volna videón is megörökíteni, a mai napra nyilvánosan meghirdetett, projekt bemutatás és szakmai konzultáció keretében! És itt jött az első, teljesen szokatlan, és érthetetlen meglepetés!



A KKK vezetősége a nyilvános rendezvényen - a résztvevők hozzájárulása ellenére - nem engedélyezte videó-felvétel készítését sem! Hosszas vita után, a VITUKI igazgatója, Mayer István Úr oldotta fel a "patt-helyzetet", amikor személyes hozzájárulásával, az Ő általa tartott "bevezető / felvezető előadás" videó-felvételét mégis engedélyezték, majd a mellékelt vetítettképes előadás után, a videósoknak el kellett hagyni a termet! (Mint a régi szép időkben!). A "Nyítány"-ról csak ennyit!



No Comment!



A konzultáció során azonban, sajnálattal kellett tudomásul vennünk, hogy - nem a VITUKI - hanem a megbízó (!) hibájából, a projekt sajnos nem váltotta, ill. nem válthatja be a hozzá fűzött (hiú) reményeket. A megbízó képviselője, a felemerült kérdésekre adandó válasz helyett közölte, hogy "Ő csak tájékozódni jött!"



Ennek alapvető oka, hogy a klímaváltozás, a ma már közismert, várható víz-, energia-, és élelmiszer-hiány ellenére, Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés professzora" halála előtti utolsó intelmei, és javaslatai ismét "süket fülekre" találtak a politikai döntéshozóknál.



Változatlanul kitartanak az egyetlen, reális megoldást tartalmazó, duzzasztásos, vízszint-emeléses megoldást jelentő, komplex, többcélú vízlépcső-építés-ellenes álláspontjuk mellett! Ezzel igen nehéz helyzetbe hozzák, a választások után felálló új Országgyűlést és Kormányt, figyelembe véve a magyar EU elnökség összesen 6 hónapos időtartamát!



És akkor a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos Hágai Nemzetközi Bíróság itéletének - szlovák féllel történő megegyezés alapján történő - végrehajtási nehézségeiről még nem is beszéltünk! A tervező korrektül elismerte, hogy a feladat duzzasztással, lényeges kisebb fenntartási költséggel megoldható, de a megbízásuk ennek vizsgálatára nem terjedt (nem terjedhetett) ki! (?)



Hozzászólásomban idéztem az Országos Környezetvédelmi Tanács / OKT vonatkozó állásfoglalását, amely szerint:



"1Laza A Kormány figyelmét fel kell hívni arra, hogy:

• a Duna medre tovább fog mélyülni és így



• a tervezett megoldásokat nehéz és költséges lesz fenntartani (ennek számszerű értékhatárait és várható időbeli alakulását is meg kell adni a Kormány számára),



• a műszakilag hosszú-távon fenntartható megoldás a vízlépcső lenne, de arról, hogy ez megvalósítható-e, csak a Víz Keretirányelv 4. cikkének előírásai alapján végzett vizsgálattal lehetne meggyőződni.







19) Kezdeményezni kell, hogy a Kormány tegyen lépéseket annak érdekében, hogy a tervezett beavatkozások beruházási, környezeti és évi fenntartási költségeit a használat arányában az EU költségvetéséből vagy a hajóutat használó országok finanszírozzák, ..."



A Kormány figyelmét úgy látszik még a saját intézménye, az Országos Környezetvédelmi Tanács / OKT sem tudta / tudja felkelteni!



Nagy kár (lesz belőle)!



Baráti üdvözlettel:

--

Péteri László

okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd

ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-

idegenforgalmi szakértő



mobil: +36 30 319 2033





Szebeni László


Mayer István-VITUKI


Mayer István-VITUKI


Horváth Miklós-MLK


Juhos László


Szilvássy Zoltán - Juhos L. - Mayer I.


Szilvássy Zoltán


Juhos László


Marton Tamás-Kovács György


Gruber Tamás-WWF-H


Gubányi-Kléber József-NFÜ


Baranyai Gábor - Jövő Nemzedéke Ombudsman


Horváth Imre-MAHOSZ


Horváth Miklós-MLK


Horváth Miklós-MLK


Szilvássy Zoltán


Mayer István-VITUKI


Gubányi-KléberJózsef-NFÜ


Szebeni László












© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2010-02-15 (1751 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.23 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::