Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
2010.02.16. BMGE-MHT - Duna hajózhatósága - Folyami Információs Rendszer / RIS
Péteri László




Kedves Kollégák!



2010.02.16-án került sor a Budapesti Műszaki Egyetemen, a Magyar Hidrológiai Társaság / MHT Budapesti Ifjúsági Csoportja szervezésében, első alkalommal, a fenti tárgyú előadásokra.



A témák fontossága, és időszerűsége miatt (pl. Európai Duna Stratégia / EDS, Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv / OVGT) - a szervezők által a vártnál - lényegesen nagyobb érdeklődés mutatkozott a rendezvény iránt.




A "Klimm Mihály" terem - pótszékekkel - zsúfolásig megtelt, az egyetemisták mellett, a vízügy több jeles, rangidős képviselője is megtisztelte jelenlétével a rendezvényt. (dr. Vágás István, c. egyetemi tanár, az MTA Hidrológiai, ill. Vízgazdálkodás-tudományi Bizottságának elnöke, Szilvássy Zoltán, okl. mérnök, ny. tud. főmunkatárs, műszaki-gazdasági tanácsadó, VITUKI, stb.)



- Az első előadást Ijjas István professzor, az MHT elnöke tartotta a "Dunai hajóút paramétereinek javítása" címmel, amelyet



- Láng István, a KvVM Víz- és Környezeti Kárelhárítási Főosztály vezetőjének előadása követett, "Folyami Információs rendszer / RIS" címmel.



Az előadásokat élénk szakmai vita követte, amelyben a téma idősebb szakértői - a fiatal hallgatóság élénk érdeklődése, és lankadatlan figyelme mellett - fejtették ki véleményüket és javaslataikat.



Az elhangzottak jelentős része az interneten, különböző honlapokon is megtalálhatók, ezért csak a fontosabb, stratégiai, koncepcionális, vitákat is kiváltó kérdéseket, valamint az új elemeket emelem ki.



Nevezetesen:



- A Duna hajózhatóságának javítása konfliktusokkal jár - pl. a hajózás, vízgazdálkodás, a gazdaság, stb. és a környezetvédelem között - amelyet kezelni kell, figyelembe véve a vonatkozó, nemzetközi és hazai előírásokat is!

- A VITUKI készített erre vonatkozóan több javaslatot is, amelyeknek azonban közös jellemzője az volt, hogy a duzzasztás, ill. vízlépcső-építés lehetőségét a megbízásuk eleve kizárta! (?)

- Az Országos Környezetvédelmi Tanács / OKT, mint a Kormány tanácsadó testülete is fogalkozott a témával, és megfogalmazta javaslatait is, a Kormány számára, felhívva a figyelmet a hagyományos, klasszikus és a duzzasztásos / vízlépcsős megoldások előnyeire és hátrányaira. Ehhez érvanyagként, és háttéranyagként nemzetközi, Duna-menti példákat is felsorakoztattak. (Bajor Kormány 2002-ig ellenezte a vízlépcső-építést, ma már vizsgálandónak tartja!, a Duna Bizottság, az ENSZ-EGB, az EU közös állásfoglalása alapján a Duna-mentén a 2,50 m merülési mélység + 20-30 cm biztonság biztosítása szükséges, stb.!)

- A Duna hajózhatóságának biztosítása az összes Duna-menti EU-tag és nem EU-tag ország alapvető, elemi érdeke, Magyarország nem mondhatja, hogy ennek érdekében nem csinál semmit! Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos, Hágai Nemzetközi Bíróság ítélet magyar-szlovák megegyezés alapján történő végrehajtása sokáig már nem halogatható! Ugyanakkor látható, hogy Románia, Ukrajna és Ausztria sokkal intenzívebben fogalkozik a Duna témájával!

- Az OKT is elfogadta, hogy újból elő kell venni, és részletes vizsgálat tárgyává kell tenni a vízlépcsős megoldás előnyeit és hátrányait, a klímaváltozás kapcsán kialakult és várható új helyzetnek a figyelembe vételével!

- Az éghajlatváltozással összefüggésben ma már megállapítható, hogy 2020-2030 között már duzzasztásra lesz szükség, nemcsak a hajózás, hanem a vízminőség-, és környezetvédelem érdekében is! Erre fel kellene készülni!

- A nemzetközi, belvízi hajózás korszerűsítését szolgálhatja a Folyami Információs Rendszer / RIS hazai bevezetése, a hajóút kitűzés, a hajópark , a hajózási feladatok, az árvízvédelem, a jégvédelem, stb. korszerűsítése is, stb.

- A KvVM képviselője felhívta a figyelmet arra a nem elhanyagolható tényre, hogy az EU csak a beruházásokhoz, fejlesztésekhez nyúj támogatást, a fenntartáshoz, üzemeltetéshez nem!!!

- A klaszikus, hagyományos folyamszabályozási megoldások (sarkantyúk, párhuzam-művek, stb.) fenntartása jelentős, és folyamatos fenntartási költségeket jelent, amelyeknek finanszírozása az adott ország adófizető állampolgárait terheli! A vízlépcső-építés esetén nagyságrendekkel kisebb, és ritkábban szükséges költségek merülnek fel. Ezt a döntéseknél szükséges figyelembe venni! Ettől függetlenül a vízügyi ágazatra háruló feladatok, és az állami szerepvállalás újragondolása, és a fejlesztéshez, fenntartáshoz, üzemeltetéshez szükséges források biztosítása nélkülözhetetlen!



Dr. Vágás István - az MTA illetékes Bizottsága elnökeként - az MHT Budapesti Ifjúsági Csoportját meghívta egy későbbi, a Műegyetemen tartandó rendezvényükre.



A rendezvény befejezése már az esti órákba nyúlt! Gratulálunk az Ifjúsági Csoportnak, a vízügynek a régi hagyományokhoz, és Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés professzora" emlékéhez méltó, szebb jövőt kívánunk,



Baráti üdvözlettel:

--

Péteri László

okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd

ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-

idegenforgalmi szakértő



mobil: +36 30 319 2033





2010-02-16-MHT-Ijjas-Lang-Duna-hajózás-RIS[1]meghívó


Ijjas István


Ijjas István


Vágás István


Láng István-KvVM


Láng István


BMGE-MHT-Duna-Ijjas István


BMGE-MHT-Duna-Láng István-KvVM


BMGE-MHT-Duna-Láng István-Ijjas István


BMGE-MHT-Duna-Szilvássy Zoltán


BMGE-MHT-Duna-1


BMGE-MHT-Duna-Mészáros Csaba-Vágás István


BMGE-MHT-Duna-Láng István-KvVM


BMGE-MHT-Duna-Szilvássy Zoltán


BMGE-MHT-Duna-Vágás István


BMGE-MHT-Duna-1


BMGE-MHT-Duna-1


Duna-Szabadság-híd-BMGE1


Somlyódy László-Vízgazdálkodás-cikk


Somlyódy László-Vízgazdálkodás-cikk










© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2010-02-17 (1031 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.25 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::