Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Kint vagyunk a vizekből?
Péteri László




"Útban (vagyunk!) az Európai Duna (Régió) Stratégia felé" - Kint vagyunk a vizekből?



Kedves Kollégák!



Tájékoztatásul mellékelem a Nemzeti Gazdasági Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium / NFGM 2010.02.21-i magyar és angol-nyelvű kiadványát és tartalomjegyzékét az Európai Duna / Régió Stratégiáról, amely az EDRS előkészítésének előzményeiről (konferenciák, állásfoglalások, stb.), és jelenlegi helyzetéről, valamint a témához kapcsolódó észrevételek 2010.03.31-ig történő megtételi lehetőségéről szól.


A kiadvány az EU Régiók Bizottsága, különböző nemzetközi szervezet, intézmény (Duna Bizottság / DB, Száva Bizottság / SZB, ICPDR, stb.), ill. a Duna-menti országok (német, osztrák, magyar, stb.), tartományok (D / Baden-Württemberg, A / Burgenland, Alsó-, Felső-Ausztria, stb.), ill. magyar részről a Nemzeti Fenntartható Fejlődés Tanácsa / NFFT, az Országos Környezetvédelmi Tanács / OKT állásfoglalásait, a 92/2009.(XI.18.)OGY határozatot, és egyéb nemzetközi-, EU, és hazai jogszabályokat ismerteti.



Az anyag elég nagy terjedelme, és az angol-magyar szövegek szerkesztése miatt elég nehezen áttekinthető.



Az EDRS lényege - az EU Régiók Bizottsága megfogalmazása alapján - röviden az alábbiakban foglalható össze:



- kiemelt kérdések (lásd: 8. oldal): belvízi hajóutak, kikötők, energiahálózatok, energiaellátás biztonsága, megújuló és tiszta energiák nagyobb mértékű használata, környezetvédelem, vízgazdálkodás javítása, természeti kockázatok megelőzése, klímaváltozás enyhítése, és adaptáció, stb.

- a közlekedés (24. oldal 26, 27.) fejezetben leírtak szerint a közlekedés és a környezetvédelem nem zárhatja ki egymást!

- a környezetvédelem - energiabiztonság fejezet 29. pont az árvízvédelemmel, a 30. pont az energiabiztonsággal foglalkozik, míg a 34. pont a közös, fenntartható turizmusfejlesztési koncepció kidolgozásának szükségességéről szól, kiemelve a Duna-menti kerékpárút-hálózat fejlesztését, stb.

- a 64. oldalon, a "Módszertan" fejezet szerint, az általános nyilatkozatok helyett, gyakorlati eredmények elérését kell célul kitűzni! A Duna-Régió fejlesztését integrált módon szükséges előkészíteni és megvalósítani!



A Duna magyarországi szakaszára vonatkozó elképzelések, prioritások a fentiektől egyoldalúan eltérően, csak a vízminőséget, a környezetvédelmet, a fenntartható fejlődést szorgalmazó, általános, elvi, az EU, az ICPDR vonatkozó ajánlásaira, irányelveire hivatkozó, zömmel leíró jellegűek, kerülve a konkrét problémák feltárását, és azok integrált kezelését.



Ha a magyar fél nem változtat ezen - az EU-val, és saját nemzeti-, nemzetgazdasági érdekeinkkel is ellentétes - álláspontján, akkor az Európai és a Magyar Duna / Régió Stratégia kudarcra van, vagy lesz itélve, éppen a 2011. évi magyar EU elnökség idején!



Ne legyen igazam!



A fenti félelmeimet alátámasztják a Hír TV mai, "Zöldövezet" c. műsorában, a készülő Európai Duna / Régió Stratégia (EDRS) kapcsán, dr. Pálinkás József akadémikus, az MTA elnöke, és Láng István akadémikus, az NFFT társelnöke által elmondottak is.



A Duna, mint nemzetközi hajóút hajózhatóságának biztosítása - szerintük - csak 1 kérdés a sok közül!(?) A hajózhatóság biztosítása - ugyancsak szerintük - nem feltétlenül vízlépcsőépítést jelent! (?) A meglevő hajópark kisebb merülésű hajókra történő lecserélése még mindig az "irreális zöldek" rendszerváltás előidéző, 20 évvel ezelőtti (Duna Kör, Duna Charta, Védegylet, WWF-H, stb.) populista, minden szakmai megalapozást nélkülöző, lózung-szerű "koncepciójá"-t visszhangozza! A hajózás és a vízminőség összefüggésének negatív minősítése, a Duna "tehermentesítése" (?) a forgalomtól, és vasútra terelése (?) megkérdőjelezi az MTA vezetinek szakmai hozzáértését, és veszélyezteti tekintélyét, nemzetközi presztizsét is! A dunai nemzetközi hajózás helyett a Duna-menti vasút-hálózat fejlesztése - különösen a Dunakanyarban, a Pilis és a Börzsöny között - igen "érdekes" javaslat, de talán ezt inkább a szakértőkre kellene bízni! Lásd, mellékelt link:



http://www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=10166



Egy szó, mint száz, korábbi reményeim az MTA új vezetése kapcsán szertefoszlottak! Az MTA elnöke és volt főtitkára nem olvasta e szerint sem az Országos Környezetvédelmi Tanács / OKT állásfoglalását és javaslatait a Duna hajózhatóságával kapcsolatban, ill. nem volt ott, és nem hallotta, 2010.02.26-án az MTA Dísztermében tartott "Az EU Duna-Régió Stratégiája" konferencián, Dirk Ahner úr, az Európai Bizottság Regionális Politikai Főigazgatójának szavait sem, a Duna és a Rajna összehasonlításáról. Kivonat Götz Sándor barátunk feljegyzéseiből:





"Dirk Ahner úr (EB Regionális Politikai Főigazgató) is hozzászólást kért a kérdésben, aki kifejtette, hogy a dunai hajózást a Rajna forgalmával összehasonlítva, csak 10%-a az ottani forgalomnak. Ugyan akkor, ha a két folyó tisztaságát hasonlítjuk össze, a Duna szennyezettsége 30%-al magasabb a Rajnáénál! Emiatt fontosnak kell tartani az olyan fejlesztéseket, amelyek a jobb szállítási hasznosítással együtt a környezeti tényezőket is javítják. A Rajna esetében ezek már bevált módszerek, amiket alkalmazni lehet, de természetesen több tényező párhuzamos és arányos fejlődésének hatására alakulhat csak ki.



Kifejtette, hogy a Balti Régió fejlődési viszonyai már bizonyították azt, hogy az EC által kitűzött út járható, és szerinte ebben a régióban is rendelkezésre áll az a tudás és akarat is, amelyek mozgósítása lehetővé teszi a sikert."



Az MTA vezetésének intézményesen, és az összes bizottságát is integrálva kellene az igazi magyar Duna Stratégia mellé állni, éppen gr. Széchenyi István halálának 150., és dr. Mosonyi Emil professzor születésének 100. évfordulóján!



Talán még mindig nem késő a "Duna Kör" oldaláról, a Duna "jobb" partjára evezni!



Reménykedjünk, mert a remény hal meg utoljára!





Baráti üdvözlettel:

--

Péteri László

okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd

ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-

idegenforgalmi szakértő



mobil: +36 30 319 2033





2010-02-25-26-DunaStrategia-egyeztetes1GotzSandor1




2010-03-23-HirTV-Zoldovezet-EuropaiDunaStrategia-MTA




WWF-H-kifogasai-EU-EB-Dunai-hajozassal-kapcsolatban




2010-utban-az-EuropaiDunaStrategia-fele




























© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2010-03-25 (627 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.22 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::