Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A Duna hajózhatóságának javítása. Lehet, hogy "megtört a jég" a Dunán, a Műszaki Egyetem környékén?
Péteri László




Kedves Kollégák!



A Duna hajózhatóságának javításával kapcsolatban, tájékoztatásul mellékelem, dr. Ijjas István professzornak, a Magyar Hidrológiai Társaság elnökének, a Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, az MHT Budapesti Ifjúsági Csoportja által szervezett, 2010.02.16-i rendezvényen megtartott előadásának legfontosabb megállapításait tartalmazó összeállítást.


Az előadásában több, az eddigiektől eltérő, új megállapítás is szerepel. Ezek közül az alábbiakat emelem ki:

- a klímaváltozás hatásainak

- a Duna Bizottság / DB és az ICPDR "Közös Nyilatkozatá"-nak

- az EU belvízi hajózási-, vízi-szállítási politikájának

- a Duna többcélú hasznosításának

- a Duna szűk hajózási keresztmetszeteinek

- a szénmonoxid kibocsájtás csökkentésének, stb.

figyelembe vétele.



Ezeknek alapján:

- meg kell javítani a hajózhatóság feltételeit, biztosítani kell az előírt hajózóút paramétereket (3.000 t, 2,5 m merülési mélység, szélesség, kanyarulati sugár, stb.! lásd: Duna Bizottság - Belgrádi Egyezményt is!)

- a TEN-T 18. sz. főprojekt a Duna-mentén, amely a 4 szűk hajózási keresztmetszet feloldását célozza.



Nevezetesen:

1. Straubing-Vilshofen / D - Bajorország. (2002-ig: "nem építhető duzzasztómű"!, 2006-tól: "mégis vizsgálható a duzzasztóműves változat"! ("C-280" - lásd: korábbi cikkem + Donauforum videók!)

2. Witzelsdorf / A - Bécs-Hainburg-Dévény között, kisérleti projekt, "innovatív terelőművek"? (lásd: korábbi cikkem + fotók, tervek!)

3. Az egész magyar, ill. részben a szlovákokkal közös Duna-szakasz (OVGT, EDS, Duna hajózhatóságának javítása, BNV - Hága, H-SK egyeztetés?)

4. Vaskapu-II. és Calarasi közötti (863 fkm - 375 fkm), közös román-bolgár Duna-szakasz (ISPA2 program, 2 projekt: Turnu Magurele-Nikopol és Calarasi-Silistra közötti vízlépcsők (lásd: korábbi cikkemben szereplő tervek, légi fotók!)



Az Országos Környezetvédelmi Tanács / OKT állásfoglalásából a "4. Felkészülés az éghajlatváltozás várható hatásaira" c. fejezetből az alábbi megállapítás reménytkeltő a jövőre nézve:



"Lehet, hogy az éghajlatváltozás és a mélyülés miatt, 2020-2030 között már duzzasztásra lesz szükség a magyar Duna-szakaszon az élőhelyek jó állapotának biztosításához is"!



Megjegyzés:



- Jó lenne, ha a politikai döntéshozók, ill. a mindenkori Kormányok is figyelembe vennék a fentieket, és mielőbb hozzáfognának a fentiek integrált ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi megterveztetéséhez, műszaki-gazdasági-gazdaságossági-környezet-, és természetvédelmi szempontok együttes mérlegelése alapján, még időben történő előkészítéséhez (!), komplex, többcélú, ütemezett megvalósításához, ha már eddig is, nem vagyunk jelentős késében? (lásd: Európai Duna Stratégia - 2011.01.01-06.30. közötti magyar EU elnökség!?)

- Ijjas István professzor is ott volt a Magyar Tudományos Akadémián 2010.02.25-26-án tartott, "Az EU Duna-Régió Stratégiája" c. nemzetközi konferencián is (lásd: mellékelt fotó)

- A magyar műszaki értelmiség, a döntés-előkészítők és a döntéshozók felelőssége, hogy elsősorban a nemzet érdekében hozzanak olyan döntéseket, amelyek révén Magyarország visszaszerezheti központi helyét, szerepét, a Duna-mentén, és a Közép-Kelet-Európai térségben, elkerülve a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer beruházás-előkészítésének, és a Hágai Nemzetközi Bíróság itélete után eltelt "meddő időszak" fiaskóit, miközben a Nagymarosi Vízerőműhöz gyártott turbinák - az osztrák eredményes népszavazás után - a Freudenaui Vízerőműben termelik a "tiszta vízenergiát" az osztrák sógóroknak, ugyanúgy, mint szlovák barátainknak a Bősi Vízerőmű, miközben mi még mindig a (részben már nem létező) természeti kárainkra hivatkozunk! (A károk másik része a BNV-vel kapcsolatos nemzetközi szerződés, magyar fél által történt egyoldalú felmondása miatt következett be!)



Mikor fogunk egyszer már a fizetendő kártérítéseken, felesleges építési-, és bontási költségeken felül, az "elmaradt haszon"-nal is számolni? Mikor vesszük észre, hogy ha egy folyót felülről, a felvízről elkezdenek "belépcsőzni", akkor a problémák az alvízi országnál jelentkeznek, amennyiben az alvízi ország a lépcsőzést nem folytatja tovább! Alattunk a Vaskapu-I-II. Vízlépcsőkön kívül, EU támogatással már előkészítés alatt van a 2 bolgár-román vízlépcső beruházás előkészítése is! A mi "környzetvédőink" eközben, Brüsszelben próbálták megakadályozni a Duna hajózhatóságának javításához kilátásba helyezett EU-támogatás biztosítását!



Végezetül néhány megjegyzés a Rajna-Majna-Duna transzkontinentális, nemzetközi víziút-hálózattal kapcsolatban:



- a Rajna 10-szer nagyobb hajóforgalmat bonyolít le, mint a Duna, ennek ellenére a Duna szennyezettsége 30%-al magasabb a Rajnáénál! (Idézet Dirk Ahnertől, az EU Regionális Politikai Főigazgatóság Főigazgatójának Duna Csúcson elmondott előadásából! Tehát a szennyezés fő okozója, nem a vízi-közlekedés, szállítás, hajózás! Lásd: Budapest korábbi szennyvízterhelése, amely ellen a Duna Kör annak idején elfelejtett tüntetni!).



- a Duna hajóforgalmát a Duna-Majna "Európa" csatorna zsilip-rendszerének egységes paraméterei határozzák meg (szélesség, hosszúság, merülési mélység, stb.), tehát alaptalan a félelem az egész Rajnán bonyolódó hajóforgalom a Dunára terelődne!



Ezek után, kiváncsian várom, hogy holnap, 2010.03.17-én, a BMGE-n, az MHT Budapesti Ifjúsági Csoportja által szervezendő, második rendezvényén, mi fog elhangzani e témával kapcsolatban?



Reménykedjünk!





Baráti üdvözlettel:

--

Péteri László

okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd

ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-

idegenforgalmi szakértő



mobil: +36 30 319 2033











































© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2010-03-25 (1088 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.22 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::