Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A Duna-Tisza-csatorna igaz története, cenzúra nélkül, okulásul!
Péteri László




Kedves Kollégák!



Korábbi cikkeimben is írtam már arról, hogy a "féligazságok" felérnek a "hazugsággal", még akkor is, ha az illetőnek nem is ez a szándéka!

Ennek illusztrálására mellékelem a választási kampány részeként, politikai indíttatású cikket, egy "300 éves álom"-ról.
A cikk írójának valószínűleg fel sem merült a fejében, hogy akaratlanul is, egy alapvetően nemzet-stratégiai, szakma-politikai kérdésből párt-politikai kérdést csinált, félrevezetve a kérdésben laikus közvéleményt, és mérhetetlen károkat okozva az országnak, a nemzetnek, de elsősorban az "elsivatagosodó" Duna-Tisza-közi Homokhátságban, ill. az alföldi tanyás-térségekben élőknek!



A dolog pikantériája éppen abban van, hogy a DTCS történeti előzményeit - szelektíven - a Lampl Hugó és Hallóssy Ferenc 1947-ben megjelent, "A Duna-Tisza csatorna" c. alapművéből veszi, de ennek ellenére téves megállapításokat tartalmaz!



A téma összetettebb, és bonyolultabb annál, és nem lehet az MSZP, vagy a Jobbik választási kampányának eszköze, játékszere!



Őseink e kérdést, ill. a kérdésre adandó válaszok kidolgozását annak idején szakemberekre bízták, akik akkori legjobb tudásuk szerinti összes számításba vehető alternatívát megvizsgáltak, és kidolgoztak, Kárpát-medencei összefüggések figyelembe vételével!



Nem rajtuk, hanem a magyar történelem alakulásán múlott (lásd: Trianon), hogy az elkezdett beruházás nem fejeződött be! A XXI. században, Európai Uniós tagságunk, és az időközben nyilvánosságra került tudományos, kutatási eredmények újból ráirányították a figyelmet e témára. A probléma közismert, a megoldás most már Európai dimenziókba került, csak élni kellene a kínálkozó lehetőséggekkel. (pl. egységes európai belvízi hajózóút-rendszer kialakítása, a Duna hajózhatóságának biztosítása, a Tisza nemzetközi víziúttá nyilvánítása, a magyar mezőgazdaság és élelmiszerfeldolgozás és értékesítés "helyzetbe hozása", stb.)



A klímaváltozással, a várható, és részben már érezhető víz-, energia-, élelmiszer-hiánnyal összefüggésben (Lásd. Duna-Tisza-közi Homokhátság vízpótlásigénye, alföldi tanyástérségek villamosítási, ivóvíz-ellátási problémái, árvíz-belvíz-aszály szinte egyidejű jelenléte, stb.) már évtizedek óta létező, de a politikusok által "szőnyeg alá söpört" problémával állunk szembe, amelynek megoldása - ha tetszik, ha nem - elképzelhetetlen a Duna-Tisza-csatorna, a Csongrádi Vízlépcső, a Tiszaalpári tározó korszerűsített formában történő megvalósítása nélkül! A fentiek gazdaságos megvalósításához a Nagymarosi-, Adonyi-, és a Fajszi Vízlépcső időben és térben ütemezett megvalósítása is hozzájárulhatna! (lásd: Mosonyi Emil akadémikussal készült korábbi interjúk, cikkek, stb.).



A történelmi előzményekből, a DTCS műszaki-gazdasági megalapozását illusztrálására - ugyanabból a hivatkozott 1947. évi könyvből - mellékelek néhány terv-változatot, és a Gyóni / Dabas-térségi vízlépcsőt bemutató archív látképet.



Jó lenne, ha napjainkban, az "Európai Duna Stratégia / EDS", ill. a "Duna hajózhatóságának javítása" c. dokumentációk készítése, ill. a 20 éve húzódó, "Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer"-rel kapcsolatos magyar-szlovák vita lezárása mielőbb, hasonló korrektséggel, és a szakemberek bevonásával történne!



Ez azonban elképzelhetetlen szemlélet-, és paradigma-váltás, integrált, iteratív ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi tervezés, komplex fejlesztés és finanszírozás (EU + hazai társfinanszírozás), valamint többcélú hasznosítás (vízvisszatartás, tározás, vízkormányzás, hajózás, árvízvédelem, vízenergia-hasznosítás, öntözés, vízi-, vízparti-, öko-, kerékpáros- turizmus, terület-, vidékfejlesztés, stb.) biztosítása nélkül!



A fentiek fokozatos, tervszerű, ütemezett megvalósítása folyamatos munkalehetőséget, foglalkoztatást jelent szinte valamennyi ágazat, szakma munkavállalói részére, bele értve a szakképzettség-nélküli "kétkezi munkásoktól" a felső-fokú végzettséggel rendelkező, kutatókig, tervezőkig, beruházókig, üzemeltetőkig, stb.



A politikusoknak is érdemes lenne ezen elgondolkozni, különösen ebben a válságos időszakban!



A fentieket egyúttal, Sólyom László Duna-Tisza-közi látogatásához, kiegészítésként, hiánypótlásként is szánom. (lásd: korábbi cikkem)





Baráti üdvözlettel:





Péteri László

okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd

ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-

idegenforgalmi szakértő



mobil: +36 30 319 2033





2010-03-03-Duna-Tisza-csatorna-Háromszáz éves álmot kerget a Jobbik és az MSZP




Duna-Tisza csatorna-CSATI-rövid története




Duna-Tisza csatorna-kivonat1



Duna-Tisza-csat-címlap0


Duna-Tisza-csati_Taksony_01akép1


Duna-Tisza-csati_Taksony_02kép1


Kép1-Duna-Tisza-köze-DTCS-alternatívák-rétegvonalas-térkép


Kép1-Kárpát-medence-víziúthálozata-térkép


Kép2-Duna-Tisza-köze-DTCS-magasvezetésű-alternatívák-rétegvonalas-térkép


Kép3-Duna-Tisza-köze-DTCS-elfogadott-alternatíva-rétegvonalas-térkép


Kép4-Duna-Tisza-köze-DTCS-mélyvezetésű-alternatívák-rétegvonalas-térkép


Kép5-Duna-Tisza-köze-DTCS-Gyón-Dabas-Vízlépcső-távlati kép1


Kép6a-Duna-Tisza-köze-DTCS-elfogadott-alternatíva-térkép


Kép6b-Duna-Tisza-köze-DTCS-elfogadott-alternatíva-térkép


Kép6c-Duna-Tisza-köze-DTCS-elfogadott-alternatíva-térkép


Taksony köszönti a 60 éves CSATI-t1


Tisza-Csongrádi Vízlépcső-tanulmány-2008-09-MK


Tisza-Csongrádi Vízlépcső-tágabb térsége-OTrT-DARSP










© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2010-03-25 (1579 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.21 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::