Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1783
1783. április 20.
II. József kiadta a magyarországi folyók hajózhatóvá tételéről szóló 3065. sz. rendeletét, amely a Helytartótanács feladatává tette a szükséges intézkedések megtételét.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
2010.04.20. VITUKI sajtótájékoztató a Duna hajózhatóságának javít(gat)ásáról
Péteri László




Kedves Kollégák!



2010.04.20-án "Hajózzunk a Dunán" címmel sajtótájékoztatóra került sor Budapesten, a VITUKI székházában. A tájékoztatót dr. Mayer István, a VITUKI Vízgazdálkodási és Környezetvédelmi igazgatója tartotta, amelyet a modellkísérleti labor megtekintése követett.


A sajtótájékoztatón lényegében a 2010.02.15-i, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központban / KKK-ban tartott tájékoztató rövid összefoglalása hangzott el, amelynek lényege az volt, hogy a VITUKI megbízása, a Duna hajózhatóságának javítására csak a hagyományos, klasszikus folyószabályozási módszerek (mederkotrás, mederátrendezés, helyi kismértékű beavatkozások, sarkantyúk, párhuzamművek, stb.) vizsgálatára vonatkozhatott, a Szob-Déli országhatár közötti szakaszon, 2,5 m + 0,2-0,3 m merülési mélység bizosítása mellett az év kb. 300-310 napján. A tervezés EU támogatással folyik!



KKK tájékoztatóról készült videót lásd:
http://www.youtube.com/watch?v=_ekOqKBN6L4




2010.02.15. KKK. Duna hajózhatósága II." EU-TEN-T projekt Reális Zöldek Klub. Nagy László. 10:30



A VITUKI képviselője jelezte, hogy a Duna hajózhatóságának biztosítására vonatkozóan egyre többen vannak, akik a probléma megoldását duzzasztással, vízlépcsőépítéssel tartják megoldhatónak, sőt elképzelhető, hogy 10-20 év múlva, éppen a "környezetvédők" fogják kezdeményezni a vízlépcső-építést, a még nagyobb környezeti károk elkerülése érdekében.



A VITUKI kész ennek az alternatívának a megvizsgálására is a jövőben, de jelenleg ezt a vonatkozó jogszabályok tiltják!



Hozzászólásomban jeleztem, hogy



- éppen ezekben a napokban, amikor a Duna magyarországi szakaszának hajózhatóságára vonatkozó VITUKI tanulmányok ismertetése folyik Budapesten és Visegrádon, közben



- Bécsben és Pozsonyban, osztrák-szlovák közös rendezésben zajlik a "3. Európai Duna Régió Stratégia - Közlekedés - Energia - Környezetvédelem - Informatika" nemzetközi konferencia, magyar előadó nélkül! Szlovák részről Miklós László - volt környezetvédelmi miniszter - és Igor Mucha professzor tart előadást!



- idéztem, az Országos Környezetvédelmi Tanács / OKT 2009.11.16-i állásfoglalásának mellékelt kivonatát, jeleztem, hogy az EU csak a fejlesztéseket támogatja, a karbantartást nem (!), az EU Víz Keretirányelve az un. "erősen módosított víztestek" esetén csak a "jó ökológiai potenciál" biztosítását írja elő (de annak konkrét meghatározása nélkül!).



- A bajor Duna-szakaszon 2006. évi törvénymódosítás lehetővé tette a Straubing-Vilshofen közötti szakaszon a vízlépcsőépítés lehetőségét ("C280" variáns, lásd: www.donauforum.de honlapon elérhető videó-link:




http://www.donauforum.de/videos_donauausbau.php


Donauausbau Straubing-Vilshofen



Variante C/C280



Die Stützschwelle bei Aicha

Länge 4 Minuten, 30 Sekunden



Umgehungsgewässer - Das neue Gesicht der Donau

Länge 6 Minuten, 40 Sekunden

valamint



- a román-bolgár Al-Duna-szakaszon, EU támogatással, az EU-VKI alapján, 2 komplex vízlépcső-beruházás előkészítése van folyamatban, Turnu Magurele-Nikopol és Calarasi-Silistra között! (lásd: mellékelt tervek)



- ilyen előzmények és körülmények között szerepel a 2011. évi magyar EU elnökség napirendjén az Európai Duna Stratégia megtárgyalása!



Addig is amíg a magyar Duna-szakasz hajózhatósága megoldódik, ajánlom mindenki figyelmébe az Európában egyedülálló, a volt MAHART hajóskapitány, és egyszemélyben hivatásos autóbuszvezető által vezetett, magyar kétéltű városnéző buszt, a RiverRide-ot, amelyhez jó szórakozást kívánok,






http://www.youtube.com/watch?v=KQIadebptgU&feature=related




River Ride Amphibious bus in Budapest. 3:59 zenés





Baráti üdvözlettel:



--

Péteri László

okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd

ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-

idegenforgalmi szakértő



mobil: +36 30 319 2033



----------------------------------------------------------





Állásfoglalás

A Duna magyarországi szakasza hajózhatóságának javításával kapcsolatos elképzelésekről

(kivonat)





„1Laza A Kormány figyelmét fel kell hívni arra, hogy:



• a Duna medre tovább fog mélyülni és így

• a tervezett megoldásokat nehéz és költséges lesz fenntartani (ennek számszerű értékhatárait és várható időbeli alakulását is meg kell adni a Kormány számára),

• a műszakilag hosszú-távon fenntartható megoldás a vízlépcső lenne, de arról, hogy ez megvalósítható-e, csak a Víz Keretirányelv 4. cikkének előírásai alapján végzett vizsgálattal lehetne meggyőződni.



19) Kezdeményezni kell, hogy a Kormány tegyen lépéseket annak érdekében, hogy a tervezett beavatkozások beruházási, környezeti és évi fenntartási költségeit a használat arányában az EU költségvetéséből vagy a hajóutat használó országok finanszírozzák, mert egyébként a költségek Magyarország számára az EU terminológiája szerint „aránytalanul magasak” lesznek. A Kormányt az előbbieket alátámasztó adatokról is tájékoztatni kell, valamint arról a tényről, hogy a várható tranzitforgalomhoz viszonyítva, a hazai vízúton történő szállítási volumen nem lesz számottevő. Ettől függetlenül, tekintettel arra, hogy a Duna fontos nemzetközi vízi-út, és arra is, hogy a hajózhatóság feltételeinek javítását az EU közlekedésfejlesztési politikája is fontos célkitűzésnek tartja, a Duna hajózhatósági feltételeinek javítását az OKT is támogatja.



Budapest, 2009. november 16.”






2010-04-20-VITUKI-Hajózzunk a Dunán-MTI-hír1



2010-04-19-21-EU-DunaStratégia-Közl-Energia-Környvéd-Konferencia-német







2010-04-20-VITUKI-Duna-hajózás1a





2010-04-20-VITUKI-Duna-hajózás2a





IMG_0907a-VITUKI-Duna-Hajózás1





IMG_0908a-VITUKI-Duna-Hajózás1





IMG_0909a-VITUKI-Duna-Hajózás1





IMG_0911a-VITUKI-MayerIstván-Duna-Hajózás1





IMG_0920a-VITUKI-Duna-Hajózás-model1





IMG_0925a-VITUKI-Duna-Hajózás-model1





IMG_0929a-VITUKI-MayerIstván-Duna-Hajózás-sajtó1





IMG_0936a-VITUKI-Duna-Hajózás-model1





IMG_0937a-VITUKI-Duna-Hajózás-model1





IMG_0938a-VITUKI-Duna-Hajózás-model1





IMG_0942a-VITUKI-Duna-Hajózás-sajtó1





IMG_0951a-H-Bp-Kvassay-vízlépcső1





IMG_0964a-VITUKI-Bp1





2010-02-03-Duna-Bavaria53-Würzburg-léket kapott-Visegrád





2010-02-07-Bp-MAHART-süllyedő hajó





Kép0-R-M-D-Duna-R-BG-2 vízlépcső-terv-térkép





Kép1-Duna-R-BG-2 vízlépcső-terv-térkép





Kép3-Duna-R-BG-vízlépcső-terv2













© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2010-04-21 (1005 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.29 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::