Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1856
1856. március 30. A krimi háborút lezáró párizsi békekongresszuson több pontban foglalkoztak a Duna torkolati szakasza hajózhatóságának kérdésével. A folyó torkolatánál szükséges szabályozási munkák kijelölésére és végrehajtására a szerződést aláíró hét nagyhatalom döntött az Európai Duna-bizottság létrehozásáról.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
2010.04.20-21. 'A Duna hajózhatóságának javítása' c. projekt VITUKI / 2a
Péteri László




2010.04.20-21. "A Duna hajózhatóságának javítása" c. projekt VITUKI / Budapest - TérTeam / Dunakanyar - Visegrád. 2a. rész





Kedves Kollégák!



- Miközben Bécs és Pozsony közös nemzetközi "Európai Duna Régió Stratégia / EDS - Hajózás-Energia-Környezetvédelem-Informatika" c. konferenciát rendezett, hivatalosan delegált magyar előadók nélkül, amelyről érdemi tájékoztatás a magyar médiák részéről ismét nem hangzott el, pedig jó lett volna tudni, hogy a fenti alapkérdésekben a Duna-menti országok képviselői mire jutottak (?),



- addig mi itthon, Budapesten és Visegrádon, a Duna magyarországi szakasza hajózhatóságának - kizárólag hagyományos folyószabályozási módszerekkel készült - javít(gat)ásáról készült felmérések, vizsgálatok, modelkísérletek alapján az elmúlt években, jelentős összegű EU támogatással készült tanulmányokból kaphattunk ízelítőt, sajtótájékoztató, közmeghallgatás és Civil Fórum keretében.



- A budapesti sajtótájékoztatóról a Népszabadság tudósítója és az MTI, a jelenlegi politika tőlük elvárt - cenzurázott (mint a "régi szép időkben") - cikket, ill. közleményt hozta csak nyilvánosságra, meg sem említve például a Reális Zöldek Klub - mint országos civil szervezet - nevében történt - segítő szándékú - hozzászólásomat, amelyben az Országos Környezetvédelmi Tanács témával kapcsolatos, és a Kormánynak címzett (!) állásfoglalására, ill. figyelemfelhívására, valamint a 2011. évi magyar EU elnökség idején megtárgyalandó EDS előkészítésének lényegesen eltérő európai és magyar gyakorlatára hívtam fel a figyelmet. Ebben az EU Víz Keretirányelve / VKI téves magyar értelmezésére, valamint a Dunára - mint nemzetközi víziútra vonatkozó, törvénybe iktatott, nemzetközi kötelezettségeinkkel ellentétes - 1139/2004.(XII.11.)Kormányhatározat 2/a pontjára - amelynek hatályon kívül helyezésére a Reális zöldek Klub több alkalommal tett irásbeli kezdeményezést, többszöri kisérletet, eddig eredménytelenül - hívtam fel a figyelmet! Megemlítettem, hogy ugyan ennek az EU VKI-nek az alapján a bajor Duna-szakaszon - Straubing és Vilshofen között - és a román-bolgár Al-Duna-szakaszon - EU támogatással - 2 komplex vízlépcső előkészítése van folyamatban, Turnu Magurele-Nikopol és Calarasi-Silistra között (duzzasztó-vízerőmű-hajózsilip-híd)! (lásd: korábbi cikkeimhez mellékelt dokumentumok!)



- A 2010.04.20-i, budapesti sajtótájékoztatóról, tegnapi cikkemben már beszámoltam (lásd: www.realzoldek.hu), most csak a 2 utólagos, féloldalas média-tudósítást mellékelem.



- A 2010.04.21-i, visegrádi közmeghallgatásról, és az azt követő Civil Fórumról 2 részletben számolok be, tekintettel azok eltérő jogi szabályozására is.



A mostani 1. részben, a közmeghallgatásról csak annyit, hogy a Visegrád-Nagymaros térségéből senki nem volt kiváncsi a Duna egyik leglátványosabb, kiemelt, de hajózási szempontból egyik legkritikusabb térségére, a Dunakanyarra vonatkozó, fejlesztési elképzelésekre! A tervezők ismertették a tervezés évekre visszamenő, közismert előzményeit és a Visegrádi és a Dömösi szükület közötti folyószakaszra vonatkozó különféle vizsgálatokat, ill. a hagyományos, folyószabályozási elképzeléseket (mederkotrás, átrendezés, mederszűkítés, hajóútvonal áthelyezés, stb.) és azok időbeli-, térbeli határait, stb.



A jelenlévők jelentős része - a rendezőkön, meghívókon kívül - a tervezésben érdekelt, VITUKI, Aquaprofit és a TérTeam cégek képviselőiből , valamint a WWF Magyarország "árgus szemekkel, és fülekkel" figyelő és az EU VKI-t egyoldalúan és azt is féloldalasan, unos-untalan citáló kérdéseit feltevő képviselőjéből került ki. (a "jó ökológiai állapot", a vízépítési munkák alatt is, az élőhelyek, a halak, madarak zavartalanságának biztosítása, a környezeti hatástanulmányok részletes tartalma, a tervezői garanciák hiánya, stb.!)



Rajtuk kívül csak néhány a téma iránt érdeklődő, aggódó és kiváncsi volt jelen. A tervezői ismertetés, vetítés során az egyik legkritikusabb szakaszt, a Dömösi gázlót és szükületet bemutató diát "gyorsan átugrották", kérésemre később levetítették! (lásd: mellékelt IMG 1012a fotó!)



A közmeghallgatás során a WWF Magyarország - EU VKI-t citáló - képviselőjén kívül, a Reális Zöldek Klub képviseletében, Juhos László elnök, a Duna nemzetközi víziút jellegéből, a Bős-Nagymarosi Vízlépcsőrendszerrrel kapcsolatos Hágai Nemzetközi Bíróság itéletének végrehajtását akadályozó 1139/2004.(XII.11.)Kormányhatározat 2/a pontjának törvényellenességét, hatályon kívül helyezésének szükségességét emelte ki, majd Kránicz István mondta el véleményét az elhangzottakkal kapcsolatban. (A KDvKTVF - mint "Zöldhatóság" részéről a jegyzőkönyv készül!)



Folytatás következik!



Baráti üdvözlettel:

--

Péteri László

okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd

ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-

idegenforgalmi szakértő



mobil: +36 30 319 2033



2010-04-20-VITUKI-Hajózzunk a Dunán-MTI-hír



2010-04-21-Hajózhatóbbá
tennék a Dunát[1]ÖtvösZ-Nol-cikk








2010-04-20-VITUKI-Duna-hajózás1a





2010-04-20-VITUKI-Duna-hajózás2a





VITUKI-Duna-Szob-Déli országhatár-2008-2010-címlap





2010-04-21-VITUKI-Visegrád-Dunakanyar-hajózás2a





2010-04-21-VITUKI-Visegrád-Dunakanyar-hajózás1a





2008-2010-Duna
hajózhatóságának
javítása-Szob-D-határ-címlap





2008-2010-Duna-hajózhatóság-Szob-D-i-országhatár[2]VITUKI





2008-2010-Duna-hajózhatóság-Szob-D-i-országhatár[3a]VITUKI





2008-2010-Duna-hajózhatóság-Szob-D-i-országhatár[4a]VITUKI





2008-2010-Duna-hajózhatóság-Szob-D-i-országhatár[5a]VITUKI





2009-11-Duna-hajózás-TEN-T-SKV-címlap[1]KHEM-KKK





IMG_0984a-H-Bp-Kölcsey





2008-07-05-H-Dunakanyar-Visegrád-Nagymaros-látkép





H-Dunakanyar-látkép4





2001-NagymarosiVízlépcső-RZK-cikk-címlap0





2001-NagymarosiVízlépcső-RZK-cikk-címlap1a





2001-NagymarosiVízlépcső-RZK-cikk-címlap2a





IMG_1001a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1002a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1003a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1004a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1005a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1008a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1009a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1011a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1012a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1013a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1016a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1017a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1019a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1021a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1023a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1





IMG_1024a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1JuhosL





IMG_1026a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1KrániczI





IMG_1042a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-model1





2007-11-03-Dunakanyar





H-Dunakanyar-Nagymaros-Visegrád-naplemente













© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2010-04-23 (1372 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.24 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::