Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
2010.04.21.Visegrád.VITUKI-TérTeam/Dunakanyar hajózhatóságának javít(ga)tása.Civil Fórum.
Péteri László







Kedves Kollégák!

Az Európai Duna Stratégia / EDS egyik fontos, és nem is titkolt célja az egységes európai belvízi hajózóút-rendszer létrehozása, többcélú hasznosítása, különös tekintettel a Rajna-Majna-Duna / RMD transzkontinentális, nemzetközi víziút adta lehetőségekre.
Ebben az első, de igen fontos lépést még a XIX. században egy magyar - gr. Széchenyi István, a "legnagyobb magyar" - tette meg az Al-Duna / Vaskapu - Kazánszoros szabályozásával, amelyet később, a XX. században - "Egy ezredéves álom megvalósulása", a Duna-Majna "Európa csatorna" 1992.09.25-i ünnepélyes megnyítása követett, amelyben Franz Josef Strauss bajor miniszterelnök mellett, a másik említésre méltó magyar, Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés nemzetközi hírű professzorá"-nak elévülhetetlen érdemei vannak!

Ezzel megnyílt a (vízi)út Európán keresztül, az Északi-tenger és a Fekete-tenger között.

A fenti víziút-hálózaton a folyamatos hajózást, vízi árú-, és személyszállítást és részben a vízi-, és yacht-turizmust most már csak a Duna néhány hajózási szűk keresztmetszete korlátozza, ill. akadályozza. (lásd: mellékelt térkép)

Ennek megvalósítása csak az érintett Duna-menti országok összehangolt, EU támogatással megvalósuló, aktív tevékenységével történhet. Az EDS előkészítése és - remélhetőleg - megvalósítása elképzelhetetlen a Duna hajózhatóságának biztosítása nélkül! (A hajózhatóság javít(ga)tása ezt nem pótolhatja!)

A bajor, az osztrák, a szlovák, a szerb-horvát, valamint a román-bolgár fejlesztési elképzelések megvalósításáról, ill. előkészítéséről korábbi cikkeimben már beszámoltam a www.realzoldek.hu honlapon. (térképek, fényképek, videók, stb.)

Ezek között az egyik kritikus szakasz - a fenti történelmi előzmények ellenére, és a sors iróniája következtében, éppen Széchenyi halálának 150., és Mosonyi Emil születésének 100. évfordulóján - a magyar Duna-szakasz, és Nagymaros térsége(!), különös tekintettel a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos, évtizedek óta megoldatlan problémákra ("Hála a Duna Kör - különböző cégérek mögött folytatott és a mai napig is tartó - "áldásos" tevékenységének!")

A Dunakanyar hajózhatóságának "csak hagyományos megoldásokkal (kotrás, szűkítés, sarkantyúk, T-művek, párhuzamművek, stb.)" történő javít(gat)ásával kapcsolatos, Visegrádi "Közmeghallgatás"-ról már írtam.

Az utána következő "Civil Fórum"-ról csak annyit, hogy a tervismertetés rövid megismétlését követően ismét a WWF-H képviselője tett fel sorozatos kérdéseket a hivatkozott EU-VKI-ből vett "szó-szerinti" idézetekkel, függetlenül attól, hogy azok a konkrét helyszínre vonatkoztathatók-e, vagy sem? (halak, madarak zavartalansága, zajszintek, stb., mint a legfőbb problémák!)

A jelenlegi hajóút a Dömösi szűkület, ill. gázló térségében - a Duna jobb-parti kanyar külső ívére - történő áthelyezésével, a kotort anyag elhelyezésével, ill. a hajóút 120 m-re tervezett szűkítésével kapcsolatban Szilvássy Zoltán, aranydiplomás mérnök, a VITUKI ny. műszaki-gazdasági tanácsadója tett fel kérdéseket, részben a folyamszabályozással, részben a kotort anyag elhelyezésével, tartósságával, ill. Götz Sándor, Eötvös Lóránd díjas, okl. gépészmérnök, a hajózhatósággal, a hegy-, és völgymenet szabályozatlanságával, stb. kapcsolatban. Ennek kapcsán szerette volna megtudni, hogy ki volt névszerint a hajózási szakértő a tervezés folyamán, de erre érdemi választ sajnos nem kapott.

No comment!

Ezért is nagyon szomorú és lehangoló, ahogy a Duna ügyét - a politika, és a mindenkori kormányok - évtizedek óta kezelik, "gúzsba-kötve" a vízügyi-szakemberek kezét, miközben az energetikai-, hajózási-, turisztikai szakembereket a téma közelébe sem engedik! Ugyanakkor a Duna Kör, a Duna Charta, a Védegylet, a WWF-Magyarország, az Élőlánc, a Levegő Munkacsoport, és egyéb "irreális zöld" szervezetek képviselői ott vannak "minden (folyam)kilométerkőnél, az EU Vízkeretirányelv téves értelmezésére hivatkozva, minden "reális zöld" javaslatot megtorpedóznak, remélem már nem sokáig, és kiderül az igazság!

A klímaváltozás, a globális felmelegedés már érzékelhető, és a jövőben várható következményei - víz-, energia-, élelmiszer-hiány, valamint a szélsőségesebbé váló időjárás miatt gyakoribbá váló árvíz-, belvíz-, aszály-, jegesár, stb. talán ráébresztik a társadalmat a víz-visszatartás, víz-tározás, vízenergia-hasznosítás, mezőgazdasági öntözés, vízi- vízparti turizmus, munkahelyteremtés szükségességére!

Egyes zöldszervezetek képviselői - elvileg - odáig már eljutottak, hogy a Kárpát-medencében a vízeket vissza kell tartani, de a "duzzasztás" és a "vízlépcső-építés" változatlanul "tabu-téma" és "szitokszó"! A "mi" és a "mit" kérdése most már minden oldal számára világos, most már csak a "hogyan"-ban kellene végre megállapodni, lehetőleg a 2011. évi magyar, és budapesti "Duna csúcs" előtt!

Jó lenne végre tisztázni azt az alapkérdést is - amely egyik előadás-sorozatom címe is volt - hogy a "Duna elválaszt, vagy összeköt?" (lásd: melléklet + Robert Schuman 50 évvel ezelőtti mondatai az Európai Unió jövőjéről!)

Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033


2009-06-19-Széchenyi-legnagyobb magyar[1]példa lehetne





2010-04-21-VITUKI-Visegrád-Dunakanyar-hajózás1





2010-04-21-VITUKI-Visegrád-Dunakanyar-hajózás2a





2008-2010-Duna hajózhatóságának javítása-Szob-D-határ-címlap





2008-2010-Duna-hajózhatóság-Szob-D-i-országhatár[2]VITUKI





2008-2010-Duna-hajózhatóság-Szob-D-i-országhatár[3a]VITUKI





2008-2010-Duna-hajózhatóság-Szob-D-i-országhatár[4a]VITUKI





2008-2010-Duna-hajózhatóság-Szob-D-i-országhatár[5a]VITUKI





2009-11-Duna-hajózás-TEN-T-SKV-címlap[1]KHEM-KKK





IMG_0995a-H-Visegrád-Dunakanyar-Panoráma





1836. gr. Széchenyi István a Vaskapunál-festmény





Európa-Vízgyűjtők-Vízválasztók-térkép





1-540-Duna-Majna-Rajna-víziút-forgalom-térkép





Duna-kikötők-térkép





D-1965-Landesvertretung_Bayern_Rhein-Main-Donau-AG





Duna-hajózás-szűk keresztmetszetek-térkép1





D-DMR-Regensburg-Aschaffenburg-térkép





Kép2-Duna-vízgyűjtő-térkép-ICPDR





Duna-hajózható-víziutak-kikötők-A-SK-H-HR-SRB-R-térkép





1977-BNV-eredeti terv-helyszínrajz





1998-02-28-Duna Kör-tüntetés-BNVellen1





1977-Dunakanyar-Nagymarosi Vízlépcső-látkép2





IMG_1027a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-Tér-Team1GruberT-Ijjas





IMG_1028a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-VITUKI-Fórum1Edina





IMG_1030a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-VITUKI-Fórum1Piroska





IMG_1031a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-VITUKI-Fórum1Piroska





IMG_1035a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-VITUKI-Fórum1-GötzS





IMG_1036a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-VITUKI-Fórum1GötzS





IMG_1037a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-VITUKI-Fórum1SzilvássyZ-JuhosL-





IMG_1038a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-VITUKI-Fórum1GötzS





IMG_1039a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-VITUKI-Fórum1JuhosL





IMG_1040a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-VITUKI-Fórum1JuhosL





IMG_1041a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-VITUKI-Fórum1





IMG_1042a-H-Visegrád-Dunakanyar-Hajózás-model1





2010-02-03-Duna-Bavaria53-léket kapott-Visegrád





2010-02-03-Duna-Bavaria53-léket kapott-Visegrád2





2010-02-03-Duna-Bavaria53-léket kapott-Visegrád5





2010-02-03-Duna-Bavaria53-Würzburg-léket kapott-Visegrád





Tatabánya léket kapott a Dunán-Lágymányosi-híd1





Tatabánya-Duna-Lágymányosi-híd-hajómentés1





2010-02-04-EurópaiDunaStratégia-SZEK-ea-címlap





2010-02-04-EurópaiDunaStratégia-SZEK-ea-címlap1





2009-09-MosonyiEmil-kitüntetése-Szeredi-ea













© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2010-04-25 (1971 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.25 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::