Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Kísért a múlt Duna(szaurusz)-ügyben! Mi lesz veled Európai / Magyar Duna Stratégia? Hogyan tovább a Mária Valéria híd után?
Péteri László




Kísért a múlt Duna(szaurusz)-ügyben! Mi lesz veled Európai / Magyar Duna Stratégia? Hogyan tovább a Mária Valéria híd után?



2007-03 - MSZP-FIDESZ- zöldek - közösülése - Láng István -Illés Zoltán


Kedves Kollégák!

A klímaváltozás, a globális felmelegedés hatásai - a sok vita ellenére - egyre kézzelfoghatóbban éreztetik hatásukat a Kárpát-medencében, a Duna és a Tisza völgyében, ill. a Duna-Tisza-közi Homokhátságon is. Árvízek-belvízek-aszályok követik egymást, beteljesedni látszanak dr. Mosonyi Emil professzor szavai és intelmei.
A különböző szakterületek képviselői, a szakértők egyre nagyobb hányada - egyre hangosabban - sürgeti a 95%-ban külföldről érkező vizek visszatartását, tározását, többcélú hasznosítását, a megújuló energiák hasznosítását, a környezetbarát közlelekedési-, szállítási módok gyorsított ütemű fejlesztését, a mezőgazdasági öntözés részarányának jelentős növelését.

A "diagnózis"-ban a különböző szakterületek képviselői - döntő többségben - egyetértenek. A vita a "terápia" hogyanjának a kérdésben viszont jelentősen eltérő a "Duna Kör" emlőin nevelkedett, és 20 éve, változatlanul "duzzasztás-, ill. vízlépcső-ellenes" álláspontot képviselő, hazai radikális környezet-, és természetvédők, ill. a többi szakterület - mezőgazdaság, élelmiszer-termelés, értékesítés, vidékfejlesztés, környezetbarát közlekedés, hajózás, energetika, megújuló vízenergia-, vízi-, vízparti-, öko-, kerékpáros-, falusi-, tanyasi-, kulturális-örökség-turizmus, stb. fejlesztését szorgalmazó - képviselői között.

A Világon, és Európában a - klímaváltozást, a környezet-, és természetvédelmi szempontokat is figyelembe vevő - komplex vízlépcső-rendszerek megvalósítása, korszerűsítése, bővítése, felújítása reneszánszát éli! (Ennek dokumentumairól korábbi, a www.realzoldek.hu honlapon is megjelent cikkeimben, sorozatban beszámoltam! Németország (Rajna, Mosel, Duna - Straubing-Vilshofen, Isar, stb.), Ausztria, Szlovénia (Dráva), előkészítés alatt, EU-támogatással: Bulgária-Románia (Duna - Turnu Magurele-Nikopol, Calarasi-Silistra), stb.).

Magyarországon alapvető szemlélet-, és paradigma-váltásra van, ill. lenne szükség "tabuk" nélkül!

Az első Orbán kormány idején sikerült a sírból visszahozni a Mária Valéria híd újjáépítésére szánt EU támogatást, amelynek révén, legalább Esztergom és Párkány között, a Duna - nem csak szimbólikusan, hanem fizikai értelemben is - "összeköti" Magyarországot és Szlovákiát.
Ebben jelentős szerepet játszott Esztergom - egymást váltó - 2 polgármestere - Könözsi László, és Meggyes Tamás - és Párkány akkori és mai polgármestere, Ján Oravec Úr!

Ján Oravec úrral többször személyesen is volt szerencsém találkozni és beszélgetni.

- Először egy kétnapos, a "Budapest" rendezvényhajón tartott "Dunakanyar" konferencián, amikor a Mária Valéria híd roncsai között áthajózva említette, hogy a híd várható újjáépítését követően, az ünnepélyes átadáskor Ő, Párkány felől elkezdi a sörös hordót guritani a híd közepe felé, és reméli, hogy a magyar partnerek is ott lesznek! És szerencsére így is történt. A híd azóta is áll, sokak örömére a Duna mindkét partján, biztosítva a Duna "keresztirányú átjárhatóságát", és a Duna hajózhatóságát, megemelt űrszelvénnyel! (Ez lehetővé teszi, hogy Magyarország - a Duna Bizottság előírásait, és a Belgrádi Egyezményben, valamint az EU - DB - ICPDR "Közös Egyezmény"-ben vállalt nemzetközi kötelezettségeinek is eleget téve - a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer (!) korszerűsített formában történő komplex megvalósítása esetén, a dunai nemzetközi hajózás feltételeit, többévtizedes késéssel, de teljesíteni tudja!)

- Másodszor 2010.02.25.26-án, Budapesten, a Magyar Tudományos Akadémián, az Európai Bizottság által szervezett 2. Európai Unió Duna Régió Stratégiája" c. nemzetközi stakeholder konferencián.

Ján Oravec úr, mint Párkány polgármestere szinte minden olyan rendezvényen, konferencián részt vesz, amelyen a Duna ügye szerepel. Ő ott volt 2010.04.19-21. között, Bécsben és Pozsonyban - közös osztrák-szlovák rendezésben - megtartott, "3. Európai Unió Európai Duna Régió Stratégiája" c. nemzetközi "Stakeholder" konferencián is, amelyen Magyarország hivatalos előadóval nem is képviseltette magát! (Időközben lezajlott a 4. EDRS Stakeholder konferencia is, Russéban, hasonló körülmények között, magyar előadó nélkül! A fentiekről a magyar híradásokban, és az EU honlapján sem jelent meg érdemi tájékoztatás! Miközben a téma a 2011. évi magyar EU elnökség napirendjén fog szerepelni!).

A Kék Dunán - Esztergom és Párkány között, a magyar-szlovák megegyezést követően - "kereszt"-ben már tudunk közlekedni, vajon mikor fogunk végre "hosszában" is?

Már csak egy kérdés maradt hátra: A Duna elválaszt, vagy összeköt? (évek óta ez az előadás-sorozatom címe, és sajnos a kérdés ma is aktuális!)

Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

FÉNYKÉPALBUM









© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2010-05-24 (641 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.21 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::