Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1783
1783. április 20.
II. József kiadta a magyarországi folyók hajózhatóvá tételéről szóló 3065. sz. rendeletét, amely a Helytartótanács feladatává tette a szükséges intézkedések megtételét.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A Duna-Száva viziút
Szilvássy Zoltán




A Duna-Száva viziút

Az EU Duna-Régió Stratégiája Konferencián ®alac, G.,
Vukovár Megye beruházási főelőadó angol nyelvű előadása

Dunát az Adriával összekötő viziút első tervei még az osztrák-magyar monarchia idején láttak napvilágot. Azok korszerűsítését és valóra váltását a többcélúság igénye (tömeg- és darabáruk hosszutávú olcsó, környezetbarát szállítása, öntözés, lecsapolás, vízkormányozás, ipar- és infrastruktúra fejlesztése) tette indokolttá, és a műszaki fejlődés lehetővé. A Duna-Száva csatorna összeköttetést teremt a horvát belső- és az európai- viziúthálózatok között. Ugyanakkor megnyitja a fiumei kikötő – egyelőre Zágrábnál vasúti átrakással, távlatilag viziúton történő – elérhetősége révén, a kontinens belsejébe zárt (angolul találóan „landlocked” névvel minősített) területeket a világkereskedelem előtt.

A többcélú Duna-Száva csatorna Kelet-Horvátországban, a közel azonos, 85 m tengerszint feletti magasságban fekvő Duna menti Vukovár és a Száva menti ©amac városok között, 61,5 km hosszban épül. Az első 10 km-es szakasz a Dunába torkolló Vuka folyó völgyében halad és azon a vízszint a Duna vízjárását követi. A következő 50 km hosszon, váltakozó mélységű bevágásokban, a csatorna állandó vízszintje 80 mAf. Az utolsó 1.5 km-es szakasz vízszintjét a Száva határozza meg. A Száva vízszintje általában magasabb a Dunáénál, ezért az év nagyobb részében a víz a Duna felé fog áramlani. A három szakaszt egymástól két vízlépcső választja el, melyek mindegyike duzzasztóműből, hajózsilipből és szivattyútelepből áll.

A nyomvonal szántóföldeket, erdős ligeteket és két községet keresztez, három község mellett és további nyolc közelében halad. A meglévő utakat hidak vezetik át a csatorna fölött, az alkalmas helyeken kikötő partfalak létesülnek.

A két irányban – a Duna és a Száva felé - szabályozható vízkormányzás az időjárástól gyakorlatilag független, megbízható mezőgazdasági termelést tesz lehetővé, előnyben részesítve az értékes terményeket, mint pl. a zöldségféléket, gyümölcsöket, ipari- és gyógynövényeket, vetőmagvakat, stb. Az ilyen gazdasági stratégia várhatóan megfordítja a negatív népesedési irányzatot.

Vukováron, a csatorna dunai végpontján, Horvátország legnagyobb folyami kikötőjét, az idegenforgalmi-, kereskedelmi- és ipari területek helyigényének kielégítése érdekében, át kell építeni.

A csatornamenti területek rendezése során kiemelt gondot fordítanak az idegenforgalmi, sportolási és üdülési lehetőségekre. Ezek közé tartoznak kerékpárutak, kocogó-ösvények a csatorna mentén, vendéglátó létesítmények, lovaglási- és horgászati lehetőségek, természetvédelmi területek és tanösvények.

A többcélú Duna-Száva Csatorna terv kivitelezését négy ütemben irányozták elő. Az első tartalmazza a középső szakasz öntözőrendszereinek kiépítését, valamint a Száva közeli erdőterületek felszíni és felszínalatti vízrendezését.

A második ütemben tervezik a középső csatornaszakasz földmunkáit, valamint a Száva irányába történő vízelvezetés javítását és a meglévő dunai kikötő átalakítását.

A harmadik ütemben kerül sor a csatorna hajózhatóvá tételéhez szükséges létesítmények megépítésére.

A negyedik ütemben tervezik a Duna-Száva Csatorna megnyitását a hajózás számára, ezzel a csatorna a 35.000 km-es európai viziút-hálózat részévé válik.

A szöveget magyar nyelvre fordította és tömörítette
Szilvássy Zoltán, aranydiplomás mérnök, a VITUKI ny. műszaki-gazdasági tanácsadója
2010. 06.01.










© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2010-06-01 (713 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.27 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::