Péteri László
2010/8/10 Bányai István
Tisztelt Címzettek!
Számomra öröm, hogy az akcióterv végre megszületett! Hanyatt-homlok bevállaltam az álláspont érdemi kialakítását!
Kérek egy rövid összefoglaló anyagot (másfél oldal) kiemelve az elemi követelményeket! Mellékletben a legfontosabb web-en elérhető hivatkozások!
Ezt az anyagot azzal az igénnyel kell összeállítani, hogy gerince lesz a MTESZ Környezetügyi Bizottsága elé kerülő előterjesztésnek és remélhetőleg egy MTESZ álláspontnak!
Külsők részvételére nincs mód a bizottsági ülésen!
Kedves Péteri Laci!
Téged kérlek, hogy csináld meg az anyagot, egyeztetett szövegig! Keményen korlátozni kell a hosszt, kökeményen kell fogalmazni (logisztika, kereskedelem, túrizmus, energia, paksi hűtőviz, hajózhatóság (közút-kiváltás) az egyik oldal, míg a foglalkoztatás, Duna-Tisza köze vízellátása, közgazdasági, kereskedelmi előnyök és így tovább ( minden említett témának legyen weben elérhető háttéranyaga).
Magam 14 MTESZ egyesület vezetőivel fogok a kontaktálni, partnerséget keresve az előterjesztés támogatásához!
Határidőn belül érintetlenül szeretném leadni az anyagot, azt képviselni fogom a bizottsági ülésen.
Kizárólag email-on lehet velem kommunikálni!
A szóbanforgó anyagot a MTESZ végleges álláspontja nyilvánosságra hozását követően azonnal nyilvánosságra szeretném hozni a nevetekben!
Köszönettel
Bányai Pista
Subject: Duna Stratégia véleményezése
Tisztelt Bizottsági Tag !
Szíves véleményét (aug.23-ig) kérve csatoltan küldöm az EU Duna Régió Stratégia Akciótervének összefoglalóját.
Tisztelettel:
Juhász István sk.
MTESZ Környezetügyi Bizottság társelnöke
Tisztelt Bányai Úr! Kedves Pista! És Kedves Kollégák!
Köszönettel vettem a megtisztelő felkérésédet az EDRS Akciótervének előzetes, rövid véleményezésére. Különös aktualítást ad a témának az a tény, hogy éppen ebben az évben emlékezünk meg - jelentőségéhez képest talán túl nagy csendben! - gr. Széchenyi István halálának 150., és dr. Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés professzora" születésének 100. évfordulójáról!
Próbáltam eleget tenni a kérésednek, de legnagyobb igyekezetem ellenére a kért 1,5 oldal helyett, sajnos a tervezet 3 oldalasra sikeredett. (további tömörítés már az érthetőség rovására ment volna.)
A háttéranyagok összegyűjtése és rendszerezése is elég nehéz volt, tekintettel arra, hogy maga a téma is nagyon szerteágazó! (Az internet címek alatt a legfontosabb információkat jeleztem, ezek alapján szelektíven lehet válogatni belőlük, kinek-kinek igénye szerint!)
A problémák EU-szinten és hazai szinten is szerteágazóak, az érdekek is jelentős eltéréseket mutatnak egyes részletkérdésekben az egyes Duna-menti országok között, de sok tekintetben - Magyarország kivételével - a prioritásokban mégis sok hasonlóság van köztük!
A dunai hajózás és a kikötő-hálózat komplex fejlesztése, valamint a vízenergia többcélú hasznosítása kérdésében azonban, úgy tűnik csak Magyarország nem foglal egyértelműen állást, "mondvacsinált", irreális, "ál-környezetvédelmi" szempontokra, és saját maga kreálta jogi akadályokra hivatkozva!
Ezért próbáltam csokorba szedni a mellékletben azokat a külföldi és hazai pozitív példákat, amelyek talán szemlélet-, és paradigma-váltásra ösztönözhetik a hazai döntéshozókat, elősegítve ezzel az egységes európai álláspont kialakítását, és egyúttal, a tényleges nemzeti-, nemzetgazdasági szempontjaink, ill. érdekeink érvényesülését is!
A mellékelt észrevételeket, javaslatokat azért küldöm most, soron kívül, hogy a Kollégáknak is legyen még lehetőségük a mellékelt tervezetet kiegészíteni, módosítani, pontosítani!
Kérem, hogy a részemre is küldjétek meg az észrevételeket, mert "több szem, többet lát!"
Baráti üdvözlettel:
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.