Péteri László
István-napi jókívánságok a Lajta monitor újraavatása idején.
Kedves Pista és Bubu!
Isten éltessen sokáig Mindkettőtöket névnapotok alkalmából.
2010.08.20-án avatták újjá, és szentelték fel újra azt a "Lajta" monitort, amelynek a felépítmény nélküli hajótestje, a Dunai Flottilla vezérkarának - ha jól emlékszem Hajdú Gábor ezredes vezetésével és - részvételével jelen volt 1997-ben, az első Széchenyi Vízi Emléktúra - Budapest - Párizs - indulása alkalmából tartott ünnepélyes búcsúztatásotoknál. De hol van azóta a Duna Flottilla?
Most vettem észre, hogy az archívumomban egyetlen fénykép sincs erről, mert én akkor csak videó-felvételt készítettem (sajnos csak analóg kamerával, amelyet utólag "digitalizgattam" és szerkesztettem, amelyből csak VHS kazettás másolatot adtam át nektek is).
A Lajta monitorral kapcsolatban a "Zoltán Alapítvány" www.zoltanalapitvany.hu és a TIT-HMHE www.hajosnep.hu honlapon szereplő dokumentumok közül a Dunai Flottilla idejéből származó, és a fenti rendezvényhez kapcsolódó dokumentumok teljesen hiányoznak!
http://zoltanalapitvany.hu/hirek/a-lajta-monitor-muzeumhajo-ujrakeresztelese
2010.0.8.20. Lajta monitor újrakeresztelése. Inda videó 3:42
http://hajosnep.blog.hu/2010/08/21/gondolatok_a_leitha_lajta_monitor_ujrakeresztelese_elott
2010.08.21. Inda videó. Lajta monitor újrakeresztelése. 7.15
Az lenne a kérésem, ha nektek van digitalizált, a Lajta monitorról, ill. az I. Széchenyi Vízi Emléktúra indulásáról fényképetek, küldjétek el, mert az Új Széchenyi Terv / ÚSZT, ill. az Európai Duna Régió Stratégia / EDRS véleményezéséhez, hiánypótló háttéranyagként - a www.realzoldek.hu honlapra feltéve - fel lehetne használni.
Hende Csaba, honvédelmi miniszter hajózást támogató avatóbeszéde - amely a TV-ben is elhangzott - ugyancsak felhasználható érvanyagként.
A Lajta 2010.08.20-i újrakereszteléséről készített képeimből mellékelek néhányat.
A képeket nézve nekem a "Hableány" újjáépítésének "kálváriája", és az a rengeteg Általatok végzett munka jut az eszembe, amely majdnem kárbaveszett!
Kár, hogy annak idején a "Hableány" újjáépítésekor a gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és Yacht Egylet részére beígért, írásban is megerősített állami támogatást teljesen inkorrekt módon - egy "nevesincs" főosztályvezető kezdeményezésére, és javaslatára - visszavonták!
A Lajtának nagyobb szerencséje, és korrektebb hazai, külföldi, valamint EU támogatója volt!
Várom a visszajelzéseteket a fentiekre vonatkozóan,
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Dokumentumok és képek
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.