Kerényi A. Ödön
EU prioritások - KUM konferencia nem foglalkozott a Duna komplex hasznosítás javaslattal
Kedves Péteri Laci!
Köszönöm a méltató és vigasztaló szavakat. Kissé keserű szájízzel mentem haza szélmalomharcnak tűnő erőfeszítéseink után a Külügyminisztérium szervezte konferenciáról . Nem volt méltó a palament felsőházi terméhez. Érdemes még szónokolni?
Igen!
Örömteli választ kaptam még az éjjel az infó rádió híreiből. A NÉPSZABADSÁG tegnapi számában Közölte az MTA lapjában megjelent tanulmány Lényegét, ami a dunai vízlépcsők fontosságáról szolt. A tanulmányt Dr.Szeredi István az MVM Zrt szakértője szerkesztette és négy akadémikus ( nevével megerősítve jelent meg az MTA hivatalos közlönyében. E z sajnos nem az MTA elnökség véleménye, de mutatja, hogy az MTA vízgazdálkodáshoz értő szakértői Mosonyi Emil akadémikus nézeteit vallják. A NÉPSZAVADSÁG 20 éve nem közölt ilyen támogató cikket, amely a Duna komplex hasznosításának fontosságáról tájékoztatja olvasóit. A média hallgatása az egyik oka a társadalom félrevezetésének.
A cikk rendkívül időszerű, mivel alátámasztja az én jószándékú javaslatimat, amit a július 26.-án miniszterelnök úrnak és mos külügyminiszterének írtam :
A EU prioritások között a magyar elnökség számára „ Legfőbb prioritás: Duna stratégiát a Duna Komplex hasznosítás elvének megfelelően kell alakítani. A jelenlegi magyar elképzelés ezt nem teljesíti és szemben áll a többi dunamenti ország érdekivel.!”
Ez a tény a magyar elnökség működésének a kudarcát okozhatja. A 24. órában vagyunk, hogy ezt elkerüljük!
Nagyon sajnáltam, hogy Barsiné Pataki Etelka a Duna stratégia magyar Kormánybiztosa előadása után rögtön elment és nem hallgathatta meg felszólalásomat. Az a kijelentése, hogy helyesebb lenne „A Duna makro-regionális stratégia” kifejezést használni éles ellentétben áll a mai magyar kormány elképzeléssel, amely nem akarj a Dunát vízlépcsőkkel duzzasztani, amely állandó vízszintet biztosítana a magyar Duna-szakaszon is a nemzetközi hajózás számára, ha nem bárkákkal akarja megoldani a beltéri hajózást és nem törődik a többi ország szabványosított hajóparkjának közlekedésével, amely az Északi tengertől a Fekete tengerig kíván hajózni egész évben. mégpedig Duna-Majna Rajna csatornán keresztül.
Változatlanul bízom abban, hogy 1990 óta életcélnak tekintett rögeszmém a Nagymarosi Vízlépcső újraépítése megvalósuljon az EU segítségével megvalósuljon és megkezdődjön a Bős alatti Dunán is annak komplex hasznosítása.
Baráti Üdvözlettel
Kerényi A. Ödön /Ödön Bá”)
Lásd: EU prioritások
.
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.