Péteri László
Vízlépcsőket javasol az MTA a Dunán! És ami kimaradt belőle: Nagymaros! Ami késik, nem múlik!
2010/10/23 Kard Aladár
Kedves Laci!
Szeretnélek emlékeztetni arra, hogy korábban egyedül a MTA tanusitott tárgyilagos álláspontot Bös-Nagymaros ügyében. Az akkori elnök, Glatz Ferenc felajánlotta az Akadémia segitségét a szükséges elövizsgálatok, hatástanulmányok elkészitéséhez. Felajánlása süket fülekre talált. Talán arra is emlékszel, hogy öszinte meglepetésemre a sajtóban nemtelen támadás érte az elnököt, amihez - külföldi távollétemben - a Széchenyi Ödön Hajózási Egylet is csatlakozott. Ez minden korábbi álláspontunkat nevetségessé tette, ezért azonnal lemondtam az Egylet elnökségéröl és a történtekröl tájékoztattam Glatz Ferencet is.
Azóta Vargha János és felmérhetetlen károkat okozó társai eltüntek a szinröl, Mosonyi Emil emléke elött is tisztelgünk, ha megtaláljuk a pártpolitika áldozatává lett tervek megvalósitásának lehetöségét.
Legközelebb a Pannónia fórumon erröl lesz szó. Én aznap érkezem Csángóföldröl, igyekszem idöben ott lenni. Ha nem sikerül, gondolom szót kapsz - ahogy én nem - és elmondhatod a Mosonyi terv lényegét.
Ölel
Aladár
2010.10.22. 12:46 keltezéssel, peteril Péteri írta:
Kedves Kollégák!
Lehet, hogy megtört a jég? Igaz ugyan, hogy az ismert előzmények után, az MTA-nak a Bős-Nagymarosi Vízlépcsőrendszer térségét, ill. annak szerves részét képező Nagymarosi Vízlépcső témáját nem kellene, és nem lenne szabad figyelmen kivül hagynia! Talán nem ártana 20 év után a BNV-ügyet nemzeti-, nemzetgazdasági érdekből is lezárni, és továbblépni "Európa" és a "Keleti Partnerség" irányába, elkerülve a további erkölcsi-, anyagi károkat, veszteségeket, elmaradt hasznokat!
Talán most választ kapunk arra, és kiderül, hogy a "Duna elválaszt, vagy összeköt?"
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Kedves Aladár!
A BNV-ügyben az MTA korábbi negatív szerepét illetően én, a Németh Miklós kormánya idején tanúsított, hivatalos állásfoglalására gondoltam.
A KEP Törzsasztal vendégeként 2009.12.15-én, szereplő Németh Miklós - kérdésemre válaszolva - kijelentette, hogy annak idején, a szakértők / köztük az MTA véleményére hivatkozva volt kénytelen, először csak a Nagymarosi Vízlépcső beruházás ideiglenes felfüggesztését, majd később - az ország közismert anyagi helyzete, és a Du(m)a Kör által gerjesztett sorozatos tüntetések miatt - leállítását a Kormány nevében a Parlament elé terjeszteni.
Az államközi szerződés egyoldalú, indokolatlan felmondása már az Antall Kormány "érdeme", Mádl Ferenc aktív közreműködésével. (A sors iróniája, hogy a Nagymarosi Vízlépcső helyét 1942-ben kijelölő, dr. Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés nemzetközi hírű professzora", dr. Antall József miniszterelnök sógora!)
Németh Miklós kijelentette, hogy mai tudása szerint már befejezné és üzembe helyezné Nagymarost!
A fentieket támasztja alá, Lévai András, az MTA tagjának a Püski Kiadónál megjelentetett könyvében szereplő, 1989.06.01-én, Kovács Károly Pál, Lévai András, Prohászka János és Reményi Károly, MTA tagok által, Berend T. Ivánnak, az MTA akkori elnökének BNV ügyben írt, mellékelt levele. Különösen érdekes, hogy Lévai András - saját bevallása, és önkritikája szerint is - kezdetben "vízlépcső-ellenes" volt, de a tényektől hagyta magát "befolyásolni"!
Bár a mai politikusok, döntéshozók is rendelkeznének ilyen erényekkel, gr. Széchenyi István halálának 150. és dr. Mosonyi Emil születésének 100. évfordulóján, pár hónappal a magyar EU elnökség előtt!
Ez adhatna lehetőséget az Országnak Európa fejlettebb részéhez történő felzárkózásához, és nemcsak a Duna és a BNV ügyében! (Dunán: Adonyi, Fajszi Vízlépcső, Tiszán: Csongrádi Vízlépcső, Duna-Tisza-csatorna, Dráva, Sió, stb. hajózhatósága, árvízvédelme, ...)
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Dokumentum és képek:
Vízlépcsőt javasol az MTA a Dunán
.
.
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.