Péteri László
Az Európai Bizottság / EB Európai Duna Régió Stratégia / EDRS turizmust érintő elképzelései kérdőjekkel!
Kedves Kollégák!
Tájékoztatásul mellékelem a Turizmus Panoráma Bulletin tegnapi számában megjelent - az Európai Bizottságtól kiszivárgott - EU-s hírportál értesülését, a 2010.12.08-án hivatalosan is megjelenő Európai Duna Régió Stratégiának / EDRS turizmust érintő részeivel kapcsolatban.
A fejlesztési elképzelések 4 pilléren nyugszanak: (vízenergia komplex, többcélú hasznosítása?)
- a közlekedési-szállítási infrastruktúra fejlesztésén,
- a környezetvédelmen,
- a térség felvirágoztatásán, valamint
- a biztonság javításán.
Előzetes észrevételeinket - a fentiekkel kapcsolatban - az alábbiakban foglalhatjuk össze:
- Ha a „3 No!” továbbra is érvényben marad, nem kell nagy jósnak lenni ahhoz, hogy az „Európai Duna Makro-régió Stratégia” / EDRS a „Balti-tengeri Stratégia”, valamint az első „Trió/Trojka Elnökség” spanyol elnöksége idején meghirdetett „Villanyautó program”, ill. a belga elnökség által zászlóra tűzött „Klímaváltozás elleni küzdelem programja” sorsára jusson! (a fentiekre vonatkozó videófelvételeink a www.realzoldek.hu honlapon is megtekinthetők!)
- Magyarország esetében a lakossági átlagjövedelem 2020-ig történő megkétszerezése „szép álom”! Kérdés, hogy nettó, vagy bruttó, ill. hogy nominál-, vagy reál-értékre gondolt-e az Európai Bizottság, mint az EU legfőbb végrehajtó testülete és ezt mire alapozta?
- A Duna-menti EU és nem EU-tag országok közötti fejlettségbeli, életszínvonalbeli különbségek nyugatról keletre haladva egyre növekszenek, a magyar Duna-szakasz hajózhatósága, árvízvédelme, vízi-, vízparti infrastruktúrája megoldatlan, a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos szlovák-magyar vita, a Hágai Nemzetközi Bíróság ítéletének végrehajtása 20 éve lezáratlan! Lehet, hogy ezekről a tényekről az Európai bizottság nem tud, vagy nem akar tudomást venni?
- A fentiek alapján reálisan, hogyan lehet számolni a turisták számának jelentős növekedésével, a vízminőség és az árvízvédelem javulásával? (50-80-25%?)
Ilyen előzmények után, a Duna-stratégia megvalósításának realitásával kapcsolatos korábbi aggályaink kezdenek megalapozottnak tűnni! Az Európai Unió működésének alapvető racionalizálása, a bürokrácia, a felesleges, pazarló működés (pl. Külügyi Szolgálat és az egyes országok külképviseleteinek párhuzamossága, Brüsszel – Strasbourg, stb.) felülvizsgálata, az egyes bizottságok közötti párbeszéd és koordináció biztosítása – a hazai közigazgatási rendszerhez hasonlóan – elodázhatatlan az egyszerű állampolgárok adójából befizetett hozzájárulások értelmes, célirányos felhasználásának biztosítása érdekében is!
Bár ne lenne igazunk!
Budapest, 2010. november 3.
Mellékletek:
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
https://drive.google.com/file/d/0B2ifl7cAGjhpZ2lBTGpyWUhuaGs/view?usp=sharing
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.