Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Magyar Duna-Tisza Stratégia? Mire (kire és meddig) várunk magyarok, itt a Duna-Tisza közén?
Péteri László




Magyar Duna-Tisza Stratégia? Mire (kire és meddig) várunk magyarok, itt a Duna-Tisza közén?



---------- Továbbított levél ----------
Feladó:
Dátum: 2010. november 21. 18:49
Tárgy: Re: Magyar Duna-Tisza Stratégia? Mire (kire és meddig) várunk magyarok, itt a Duna-Tisza közén?
Címzett: peteril Péteri


Kedves Laci!

Köszönöm az újabb hasznos információkat, s gratulálok azoknak a bátor harcosoknak, akik nem akarnak cinkosokká válni a "vétkesek közt".
Ugyanakkor óvatosan kell nyilatkozni is, mert a remélhetőleg egyszer megvalósuló Duna-Tisza Csatornának se a dunai, se a tiszai árvizek
csökkentésére nem lehet érzékelhető hatása az ismert domborzati viszonyok miatt. A mélyvezetésű változat esetén ugyan lehetne vizet átvezetni a
Tisza felé, de ennek hatása a Duna esetében jelentéktelen lenne. A mélyvezetésű változat ugyanakkor olyan mértékű földmunkával és ennek
megfelelő negatív hatásaival járna, ami miatt ezt nem is javasolják. A Duna-Tisza közi hátság (DTKH) vízpótlását a magasvezetésű változatok
egyikével lehet a leggazdaságosabban megoldani, s ennek révén lehetne az öntözést - nem locsolást! - biztosítani. A 110 éve született Borsos
professzor mondta annak idején, hogy locsolni az utcát és a lányokat (Húsvétkor) szokták...

Baráti üdvözlettel:

Mészáros Csaba
- Idézett szöveg megjelenítése -
Kedves Kollégák!

Tájékoztatásul, mellékelten küldöm a "Magyar Demokrata" c. hetilap
2010.11.17-i számában, Udvarhelyi István tollából származó, a
Duna-stratégiával közvetlenül, ill. közvetve foglalkozó írást, amely
hosszú
ideje az első, objektív, a Duna-stratégia "kulcs-kérdései"-vel, a
Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel, ill. a Hágai Nemzetközi Bíróság
itéletének végrehajtásával kapcsolatos legfontosabb tényeket is,
"kozmetikázás" nélkül bemutató írás, amelyben megszólal Juhos László, a
"Reális Zöldek" elnöke, Kerényi A. Ödön, az MVM ny.
vezérigazgatóhelyettese,
és ifj. Varga István, a Wiking Yacht Klub elnöke, valamint a háttérből
2010.11.10-én, születésének 100. évfordulóján, dr. Mosonyi Emil akadémikus
"szelleme".

A cikk szerzője - az objektivítás biztosítása érdekében - jelzi a témával
kapcsolatban a Duna Kör, a Duna Charta, a Védegylet, ill. az LMP,
stb. képviselőinek korábbi és jelenleg is képviselt, "laikus" véleményét,
és
"javaslatait" is, de egyúttal - érvanyagként - ismerteti a tavaly, 99 éves
korában elhunyt, dr. Mosonyi Emil, akadémikus, a "vízépítés nemzetközi
hírű
professzorá"-nak pozitív szerepét, tevékenységét is, valamint a Hágai
Nemzetközi Bíróság itéletének legfontosabb megállapításait!

Ez utóbbira nem nagyon szoktak hivatkozni, nem véletlenül! Az "Irreális
Zöldek" számára van egy rossz hírünk: Ezek szerint tény, hogy
Magyarországnak
nem volt joga felfüggeszteni, majd leállítani a Nagymarosi beruházást,
ill.
az 1977. évi államközi szerződés jelenleg is érvényben van!
Magyarországnak
és Szlovákiának "jóhiszeműen" kell tárgyalnia, ill. a Feleknek egy közös
üzemeltetési rendszert kell kidolgozniuk, stb!

Az eddig eltelt 20 év alatti "titkos tárgyalások"-ról semmi konkrét
eredmény
nem szivárgott ki! Lehet, hogy nincs is? A "tabu" téma ügyében évtizedek
óta
"süketek párbeszéde" folyik, egyoldalú média-stratégia keretében! Ilyen
előzmények után nem csoda, hogy a téma eddig "tabu" volt! De meddig?

Az a tény, hogy egy ilyen tartalmú cikk Magyarországon megjelenhetett,
kezdetnek nem rossz, önmagában is üdvözlendő!

A cikkel kapcsolatos első visszhangok közül csak egyet emelek ki, egy Apa
megható, de egyben gratuláló válaszlevelét a fiához, ifj. Varga Istvánhoz
(a
mellékelt cikk egyik riportalanya, aki másik 2 testvérével, apja
nyomdokain,
átvéve a "stafétabotot", megszállottként tovább harcol a "Dunáért", a
tényleges magyar érdekekért.)!



Ifj. Varga István levele:



Kedves Barátaim, Tisztelt honfitársak!


Büszkén küldöm részetekre e cikket, amely a mai Demokrata újságban jelent
meg. Célja, hogy felrázzuk az állóvizet, s emészthető, rövid formában
bemutassa sokunk több évtizedes törekvését, illetve a Kormánypárt is
releváns forrásból, indirekt módon értesüljön erről a fantasztikus
lehetőségről, kötelezettségről.


Üdvözlettel,
ifj. Varga István

* *

Varga István levele, ifj. Varga Istvánnak:

Kivonat:



"Bubu!


Gratulálok! Büszke vagyok Rád, hogy tovább viszed azt, amin én 15 évet
dolgoztam.

Ugyanezt az elvet kell végig vinni a Duna-Balaton, azaz a Sió-csatorna
cca.
110 km, a hiányzó 3-4 db zsilip megépítésével, a Mosoni-Duna cca 115 km
zsilippel történő duzzasztásával végig hajózhatóvá tehető.

A Tisza zsilip-rendszerének befejezése a Csongrádi és a Felső-Tiszán 1 db
zsilip építésével teljesen befejezhető a Széchenyi - Vásárhelyi terv és
Magyarország bekapcsolhatóvá válik az EU hajózható 18 000 km-es egységes
vízrendszerébe.

...

Apád
Varga István
Genesis Energy Befektetési Nyrt
Igazgató Tanács tagja, alelnök"

Háttérinformációként csak annyit, hogy Varga István - "a Duna
megszállottja"
- nevéhez fűződik - többek között - a Magyar Duna Yacht Kikötők
Egyesületének / MDYE (1992), majd a gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és
Yacht Egylet megalakítása, a "Sporthajósok kézikönyve a Duna Magyarországi
szakaszáról" c. hajózási kézikönyv, térképekkel, stb. kiadása, az I.
Széchenyi Vízi Emléktúra (1997. Bp.- Párizs), a II. Széchenyi Vízi
Emléktúra
(1998. Bp.- Isztambul - Rodostó), a III. Széchenyi Vízi Emléktúra (1999.
Bp.-London-Marlow), Al-Duna - Vaskapu Vízi Emléktúra (2005.), a "Hableány"
nevű hajó másának megépítése, és egyéb, Dunával kapcsolatos rendezvények
megszervezése és lebonyolítása (Széchenyi Lánchíd 150. évfordulóján
koszorúzás, stb.), valamint a Szentendrei, Bp. Óbudai-Hajógyári-szigeti
Wiking Marina, nemzetközi yachtkikötő, Tiszai yacht-, és csónakkikötők
(Tokaj, Abádszalók, Tiszaroff, Csongrád), valamint több budapesti, nemzetközi
> szállodahajó-kikötő, budapesti "Vízitaxi" szolgáltatás beindítása, 3 fia
és
munkatársai segítségével, stb.

Megemlítem, hogy a témával foglalkozó korábbi írásaink, dokumentumaink,
térképekkel, fényképekkel, videó-, és hanganyagokkal a
www.realzoldek.huhonlapon mindenki számára elérhetők, hasznosíthatók!
Idézett szöveg megjelenítése -

Végezetül ismét emlékeztetek arra, hogy:

- 2010. "Széchenyi Év" (gr. Széchenyi István halálának 150. évfordulója),
és
dr. Mosonyi Emil akadémikus születésének 100. évfordulója.
- 2011. első félévében az EU soros elnöki tisztségét Magyarország fogja
betölteni, amelynek napirendjén az Európai Duna Régió Stratégia, ill. a
"Víz" témaköre kiemelt témaként szerepel.

Amikor e sorokat írom, Orbán Viktor magyar miniszterelnök éppen Párizsban
tárgyal Nicolas Sarközy francia elnökkel. (Megjegyzem, hogy gr. Széchenyi
Ödön 1867-ben, a "Hableány" nevű gőzhajójával tette meg első kalandos
útján,
Budapesttől Párizsig, hogy részt vegyen a Világkiállításon, és öregbítse
hazánk jó hírnevét! Ennek mása - a megítélt állami támogatás visszavonása
miatt - nem mehetett a 2000. évi Hannoveri világkiállításra, de végül -
kalandos körülmények között - került a Balatonra, ahol a Keszthelyi
kikötőben várja, a "víziszonyban nem szenvedő" vendégeit! Tipikus "magyar
történet"!)

A jövő évi soros magyar EU-elnökség remélhetőleg - a fenti baljós előjelek
ellenére - egyértelmű és pozitív választ fog adni arra a kérdésünkre, hogy
a
"Duna elválaszt, vagy összeköt?" Jó lenne, ha jelenlegi politikusaink - a
nemzetközi kitekintéssel és európai szemlélettel rendelkező
- "államférfiú"-i kvalitásokkal rendelkező elődeink nyomába tudnának
lépni,
olyan tudósok, szakemberek javaslataira támaszkodva, mint, amilyen Mosonyi
Emil akadémikus, a "vízépítés nemzetközi hírű professzora" volt!


Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

-------------------------------------------------------------------


Tájékoztatásul küldi:


--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033









© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2010-11-22 (602 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.24 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::