Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Magyar Duna-stratégia, amelyből csak a Duna, a hajózás és a stratégia hiányzik! És hol van a Tisza-stratégia?
Péteri László




Magyar Duna-stratégia, amelyből csak a Duna, a hajózás és a stratégia hiányzik! És hol van a Tisza-stratégia?

Kedves Kollégák!

Itt vagyunk a 2011. első félévi, soros magyar EU-elnökség félidejében, és pár hónappal az Európai Bizottság által, a 2010.12.08-án előterjesztett, és az Európai Parlament által már előzetesen megtárgyalt, Európai Duna Régió Stratégia / EDRS 2011. júniusi végleges előterjesztése, és az EU 27 tagállama által történő elfogadása előtt!

Nem tudjuk, hogy a "színfalak mögött", jelenleg is folyó egyeztetéseken, "egyezkedéseken", a 11. prioritás (!) vonatkozásában a kijelölt koordinátorok milyen eredményre jutnak, ill. az Európai Bizottság az egyes témák, ill. az egyes országok eltérő érdekeit hogyan tudja "konszenzusos alapon" közös nevezőre hozni, a Duna-mentén is érzékelhető "Nyugat-Keleti lejtő"-t megállítani? (Ha egyáltalán akarja!? Lásd: "3 No/Nem!", és mi lesz 2014. után, az "EU2020"-ban?). Mit tehet a magyar dunai kormánybiztos, aki nem foglalkozhat a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel, a Hágai perrel és ítélet végrehajtással összefüggő probléma-körrel, a magyar-szlovák Duna-szakasz rendezésével? (Ugyanakkor Magyarország 3 témában - energia, víz, és árvízi/környzeti kockázatok - a csehekkel, a szlovákokkal (!) és a románokkal közösen vállalt koordinátori feladatokat!?)

A helyzetet még tovább nehezíti, hogy éppen a soros EU-elnökséget ellátó Magyarország Kormánya és politikai döntéshozói - folytatva az előző, neo-liberális kormányok folyamatos nemzetgazdasági károkat okozó és nemzetközi kapcsolatainkat is megrontó gyakorlatát - több, mint 20 évvel a rendszerváltás után, még mindig a "Duma-kör" hálójában vergődve, változatlanul, duzzasztás-, és vízlépcsőépítés-ellenes álláspontot képviselnek, kórusban és összhangban az Európai Parlamentben "székelő" zöldekkel! ("Minden szabadon folyjék", ill. a hajókat "farigcsáljuk" a Dunához!? A nemzetközi Duna Bizottság / DB eddig még nem hallatta a hangját! Lásd: DB "Belgrádi Egyezmény, ENSZ-EGB AGN Egyezmény, Közös Nyilatkozat, stb.?).

A magyar gazdaság számára egyre sürgetőbb lenne az ország adottságainak, lehetőségeinek hosszú-távú, fenntartható hasznosítása. Megállapíthatjuk, hogy Magyarország ebből a szempontból, a "kihasználatlan lehetőségek országa"! Miközben importenergia-függők vagyunk, egészséges élelmiszer problémáink vannak, az országot - a klímaváltozással is összefüggésben - egyre gyakrabban árvíz-, belvíz-, aszály-, és környezet-, vízszennyezés fenyegeti, stb., ezeket ugyan felismertük, de érdemi, operatív intézkedésekre ténylegesen nem került sor!

Valójában nincs gazdaságpolitikánk, közlekedés-, energia-, élelmiszer-, víz-, árvíz-, belvíz-, aszály-stratégiánk, ill. magyar Duna-stratégiánk sem! Szakértők szerint a magyar Duna-stratégia csak a Dunáról, és a stratégiáról nem szól! A Duna hajózhatóságának javít(gat)ására vonatkozó kormányzati megbízás eleve kizárta - az egyetlen reálisan, hosszú-távra szóló megoldást - a duzzasztásos-, vízlépcső-építéses megoldásnak még az összehasonlító vizsgálatát is!

A 95%-ban külföldről (ingyen!) érkező vízkészletek hasznosítatlanul, ill. kellő árvízvédelem hiányában károkat okozva folynak át országunkon, megnehezítve, sokszor lehetetlenné téve a hajózást is! Európában a gazdagabb országok ezt a luxust nem engedhették meg maguknak, hosszú-távú stratégiák alapján, jelentős költségráfordítással egységes belvízi hajóút-hálózatokat hoztak létre, a vízenergia többcélú hasznosításával (vízenergia, szivattyús energia-tározók, ivóvíz, hajózás, árvíz-, belvíz-védelem, mezőgazdasági vízkivételek, vízi-, vízparti-, kerékpáros-, kulturális-, örökség-turizmus, stb.)

Magyarországon változatlanul a kormányzati szinten rosszul és félre-értelmezett, egyoldalú ágazati szemlélet érvényesül, a már régóta szükséges szemléletváltás, paradigma- / paradogma-váltás még mindig nem következett be! Nincs klíma-, víz-, energia-, közlekedés-, agrár-, terület-, vidék-, turizmus-fejlesztési stratégiánk sem, beleértve az árvíz-, belvíz-, aszály-, stb. stratégiát, valamint a környzetbarát közlekedési módok között a vízi-közlekedést, a személy-, és árúszállítást, hajózást, logisztikai-, kikötőhálózat-fejlesztést, és valójában nem tekinti megújulónak a vízenergiát, tiltja a duzzasztást, a vízlépcső-építést, miközben a "víztározás", "vízkormányzás" szükségességéről beszél!

Ki érti ezt?

Különböző tudományos, szakmai körökben egyre hangosabban hívják fel a mindenkori kormányok figyelmét, hogy rossz úton járnak, és "szembe mennek" Európával, de lassan már a Balkánnal is! (lásd: az Al-Dunai meglévő és tervezett vízlépcsők, hidak, kikötők, logisztikai és turisztikai-, sport-központok, stb.).

Ezek részleteiről a www.realzoldek.hu honlapon is beszámoltunk. Ezekhez adalékként mellékeljük a magyar Duna-stratégiához kapcsolódó hireket, információkat, Szalma Botonddal, a MAHOSZ elnökével, és Varga István vezérigazgatóval készített interjúk videó-linkjeit! Már az is csoda-számba megy, hogy a "Duna TV" (!) és az M1 TV egyáltalán hajlandó volt a témával foglalkozni, és ami meglepő, hogy nem a közismert "Duna Körös" pre-koncepció alapján!

http://videotar.mtv.hu/Videok/2011/03/31/19/Budapesti_Regionalis_Hirado_2011_marcius_31_16_35.aspx 6:24-7:59
2011.03.31. M1TV Budapesti Regionális Híradó. Fejlesztenék a hajójáratokat a Dunán. Szalma Botond / MAHOSZ elnöke, Varga István vezérigazgató.


http://www.dunatv.hu/musor/videotar?vid=698859&pid=364316
1:49:50-1:56.10
2011.03.31. Duna TV. Reggel a Dunán. Középpontban: Szalma Botond / MAHOSZ elnöke. Hajóval Budapesten. Magyar hajózás problémái, 20 év alatt 14 közlekedési miniszter – így egy trafikot sem lehet vezetni! Hosszú-távú gazdaságpolitika, közlekedés-stratégia – hajózás, kikötőhálózat-fejlesztés? Akarat? Terv? Pénz? Oktatás? Adottságok, lehetőségek kihasználása? Duna – Majna – Rajna / DMR nemzetközi víziút-hálózat közepén vagyunk, de nem használjuk ki ezt a lehetőséget és Budapest kiváló adottságait!

Most már csak egy kérdés van hátra, hogy a politikai döntéshozók és "szakértőik" megnézik-e, megértik-e az interjúkban elhangzó, jobbító szándékú javaslatokat, és hajlandók-e ezekre érdemben reagálni? Magyarország hogyan tudja betölteni az EU soros elnöki tisztségét, amikor - Duna-ügyben, évtizedek óta - még a közvetlen szomszédjával is képtelen megállapodni?

Már nem sok időnk van sem a Duna-stratégia, sem az Új Széchenyi Tervben / ÚSZT-ben szereplő, kiemelt programok (köztük a közlekedés-fejlesztést, és az energia-termelést és hasznosítást is érintő részek) véglegesítésére és megvalósítására!

Ja, és majd elfelejtettem, hogy vajon a magyar Kormány ismeri-e az Európai Unió Bizottsága által jóváhagyott, "Új Közlekedésfejlesztési Stratégia 2050"-ban foglaltakat ? (TEN-T, "Fehér Könyv", egyelőre csak angolul és németül! A hivatalos magyar fordítás hol van?)

Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033


Dokumentumok és képek:









© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2011-04-05 (650 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.26 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::