Péteri László
Kedves Kollégák!
A "Folyó-völgyek komplex hasznosítása Európában" c. korábbi írásaim Németországgal foglalkozó eddigi részeinek (1. Spreewald, 2. D - Spreewald Berlin és Cottbus között) kiegészítéseként, mellékelek még néhány dokumentumot, amelyek terjedelmi okok miatt lemaradtak a Havel 400 km hosszú, baloldali mellékfolyójának, a Spree-nek, ill. a "Spreewald"-nak - mint élő, pezsgő, "Bioszféra-rezervátum"-nak - korábbi ismertetéseiből. A mostani részben a turizmus különböző ágazatainak - vízi-, vízparti-, kemping-, stb. - lehetőségeit és infrastruktúráját, stb. mutatom be.
A készülő Európai Duna Régió Stratégia / EDRS magyar részanyagának véglegesítéséhez, a Duna magyarországi szakaszának, egyes jellegzetes részeinek (pl. Szigetköz/Csallóköz, Dunakanyar, Ráckevei/Soroksári-Duna-ág / RSD, Baja-Gemenc, stb.) és ezen belül a Budapest, Fővárost érintő részének kialakításához is szeretnénk néhány korábbi ötlet, gondolat felelevenítésével hozzájárulni, talán még nem késő! (lásd: mellékelt cikk Berlin és a Spree, ill. Budapest és a Duna összehasonlítása! Bécs és a Duna-csatorna, a "Donau-insel", ill. Budapest és a Duna összehasonlítását bemutató irásunk a
www.realzoldek.hu honlapon is megtalálható)
Miért van az, hogy más országok, más városok, sokkal szerényebb adottságaikat, lehetőségeiket sokkal jobban hasznosítják, mint mi - a nemzetközi mércével mérve is - világhírű adottságainkat? (Budapesti Duna-part, Budai Várnegyed, Andrássy út - UNESCO Világörökség része, Budapest a "Duna királynője"!)
Meddig lesz még Hazánk a "kihasználatlan lehetőségek" országa? A Duna magyarországi szakasza - több vonatkozásban is - miért inkább elválaszt, mint összeköt? (Lásd: dunai hajózás, nemzetközi vízi-, és kerékpáros-turizmus / Tour International Danube - TID, EuroVelo EV-6.sz. Duna-menti kerékpárút-hálózat, stb., ill. Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer és a szlovák-magyar kapcsolatok alakulása, stb.?) Érdemes lenne talán, ezeken a tényeken egyszer már végre elgondolkozni!
Az biztos, hogy alapvető szemlélet-, és paradigmaváltás, ill. az integrált, iteratív, távlati tervezés, komplex fejlesztés és finanszírozás és a többcélú hasznosítás gyakorlatának hazai bevezetése, valamint fokozottabb állami szerepvállalás nélkül nem fog menni!
Folytatás következik!
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.