realzoldek
Újonc
Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748
|
Elküldve:
Szerd Ápr 21, 2010 8:05 am |
|
Kedves Kollégák !
Felhívom figyelmeteket, hogy az alábbi összefoglalóban idézett VITUKI kijelentés az alternatívák tanulmányozásásval kapcsolatban ( vörös betüs kiemelés tőlem) félreértésre adhat okot. A 1139/2004 es kormányhatározatot a VITUKI nem értelmezheti , és szerintem nem is értelmezi úgy, hogy ez tiltaná az alternatívák tanulmányozását . Ezt a Magyar Logisztikai Klaszter tesztelni fogja. A mai napon elnökségünk úgy döntött, hogy egy ajánlatot kér a VITUKI-tól egy tanulmánytervezet elkészítésére a jelenleg tervezett és a duzzasztásos/vízlépcsős megoldás összehasonlító kár-haszon analízisére.
Üdvözlettel,
Telegdy István
Az MLK főtitkára
06 20 315 6869
www.europeanlogistics.net
----- Original Message -----
From: peteril Péteri
To: Juhos László ; Pálos László ; Kerényi A Ödön ; Szilvássy Zoltán ; Szalma Botond ; Götz Sándor ; Telegdy István ; Mayer István dr. ; dr. Kránicz István
Sent: Tuesday, April 20, 2010 8:45 PM
Subject: 2010.04.20. VITUKI sajtótájékoztató a Duna hajózhatóságának javít(gat)ásáról.
Kedves Kollégák!
2010.04.20-án "Hajózzunk a Dunán" címmel sajtótájékoztatóra került sor Budapesten, a VITUKI székházában. A tájékoztatót dr. Mayer István, a VITUKI Vízgazdálkodási és Környezetvédelmi igazgatója tartotta, amelyet a modellkísérleti labor megtekintése követett.
A sajtótájékoztatón lényegében a 2010.02.15-i, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központban / KKK-ban tartott tájékoztató rövid összefoglalása hangzott el, amelynek lényege az volt, hogy a VITUKI megbízása, a Duna hajózhatóságának javítására csak a hagyományos, klasszikus folyószabályozási módszerek (mederkotrás, mederátrendezés, helyi kismértékű beavatkozások, sarkantyúk, párhuzamművek, stb.) vizsgálatára vonatkozhatott, a Szob-Déli országhatár közötti szakaszon, 2,5 m + 0,2-0,3 m merülési mélység bizosítása mellett az év kb. 300-310 napján. A tervezés EU támogatással folyik!
KKK tájékoztatóról készült videót lásd: http://www.youtube.com/watch?v=_ekOqKBN6L4
2010.02.15. KKK. Duna hajózhatósága II." EU-TEN-T projekt Reális Zöldek Klub. Nagy László. 10:30
A VITUKI képviselője jelezte, hogy a Duna hajózhatóságának biztosítására vonatkozóan egyre többen vannak, akik a probléma megoldását duzzasztással, vízlépcsőépítéssel tartják megoldhatónak, sőt elképzelhető, hogy 10-20 év múlva, éppen a "környezetvédők" fogják kezdeményezni a vízlépcső-építést, a még nagyobb környezeti károk elkerülése érdekében.
A VITUKI kész ennek az alternatívának a megvizsgálására is a jövőben, de jelenleg ezt a vonatkozó jogszabályok tiltják!
Hozzászólásomban jeleztem, hogy
- éppen ezekben a napokban, amikor a Duna magyarországi szakaszának hajózhatóságára vonatkozó VITUKI tanulmányok ismertetése folyik Budapesten és Visegrádon, közben
- Bécsben és Pozsonyban, osztrák-szlovák közös rendezésben zajlik a "3. Európai Duna Régió Stratégia - Közlekedés - Energia - Környezetvédelem - Informatika" nemzetközi konferencia, magyar előadó nélkül! Szlovák részről Miklós László - volt környezetvédelmi miniszter - és Igor Mucha professzor tart előadást!
- idéztem, az Országos Környezetvédelmi Tanács / OKT 2009.11.16-i állásfoglalásának mellékelt kivonatát, jeleztem, hogy az EU csak a fejlesztéseket támogatja, a karbantartást nem (!), az EU Víz Keretirányelve az un. "erősen módosított víztestek" esetén csak a "jó ökológiai potenciál" biztosítását írja elő (de annak konkrét meghatározása nélkül!).
- A bajor Duna-szakaszon 2006. évi törvénymódosítás lehetővé tette a Straubing-Vilshofen közötti szakaszon a vízlépcsőépítés lehetőségét ("C280" variáns, lásd: www.donauforum.de honlapon elérhető videó-link:
http://www.donauforum.de/aktuell.php
Donauausbau Straubing-Vilshofen
Variante C/C280
Die Stützschwelle bei Aicha
Länge 4 Minuten, 30 Sekunden
Umgehungsgewässer - Das neue Gesicht der Donau
Länge 6 Minuten, 40 Sekunden
valamint
- a román-bolgár Al-Duna-szakaszon, EU támogatással, az EU-VKI alapján, 2 komplex vízlépcső-beruházás előkészítése van folyamatban, Turnu Magurele-Nikopol és Calarasi-Silistra között! (lásd: mellékelt tervek)
- ilyen előzmények és körülmények között szerepel a 2011. évi magyar EU elnökség napirendjén az Európai Duna Stratégia megtárgyalása!
Addig is amíg a magyar Duna-szakasz hajózhatósága megoldódik, ajánlom mindenki figyelmébe az Európában egyedülálló, a volt MAHART hajóskapitány, és egyszemélyben hivatásos autóbuszvezető által vezetett, magyar kétéltű városnéző buszt, a RiverRide-ot, amelyhez jó szórakozást kívánok,
http://www.youtube.com/watch?v=KQIadebptgU&feature=related
River Ride Amphibious bus in Budapest. 3:59 zenés
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033 |
|
|