realzoldek
Újonc
Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748
|
Elküldve:
Vas Jún 13, 2010 9:00 pm |
|
Magyar agrárszakemberek (s)óhaja a hazai hajózás fejlesztéséért. Ha a Moselen lehetséges, nálunk miért nem?
--------------------------------------------
Kedves Megszólítottak!
A legfontosabb feltétel a mostani magyar árúkészlet megduplázása, mert különben csak a nyugati árúnak a Fekete tengerre szállítását szolgálnánk.
A Duna-Tisza közét átszelő csatorna is inkább az ukránoknak jönne jól. A Nyírség, Borsod stb. nem ontja az árút csak a szegénységet.
Valóban elő kell készülni és komplexen cselekedni, de ehhez piacra van szükség, majd az árú megtermelésére és egy kiváló logisztikára. MINDENKITŐL EZT HALLANI, de a döntéshozóknak most szusszanásnyi időt kell adni, s ha lassú a cselekvés, akkor bíztatni őket.
Ü: Ligetvári Ferenc
OVT elnökhelyettes
-------------------------------------------
Kedves Péteri László!
Az agrárgazdaság a vízgazdálkodás legfőbb támogatója. A Duna komplex hasznosításában is a legfőbb segítőként számíthatunk rá. Az energetika még a szivattyús energia tározók telepítésénél is tapasztalja az erdőgazdászok megértését. A magyar nemzetgazdaság kulcskérdései ezek.
A francia tanulmányút igazolja véleményemet. A Duna hajózás fontosságát közérthetően bizonyítja.
Köszönet a tanulságos filmért és az étékes dokumentációkért, amiket hihetetlen gazdag e-könyvtáradból varázsoltál elő.
Illés Zoltán államtitkár úrnak is érdemes elküldeni.
Üdvözöl
Kerényi A. Ödön (Ödön Bá’)
--------------------------------------------
Kedves Kollégák!
A Duna TV 2010.06.12-i, "Gazdakör" c. műsora 1. részében, a "Magyar gazdák francia földön" c. riport keretében, hazai és felvidéki magyar agrár-szakemberek Lotharingiában, Nancy térségében, a Mosel folyó mentén tett szakmai látogatása során , és az ott nyert helyszíni és kamarai tapasztalatok alapján, elhangzott részükről a kérdés - és egyben (s)óhaj - a hazai folyókon történő vízi-közlekedés-, szállítás, a magyar hajózás lehetőségének biztosítása iránt!
Tényleg, miért is nem lehet normálisan hajózni, szállítani hazai vízeinken, és magyar hajókon?
A vonatkozó rész 3:40 és 6:05 között hallható, a kb. 50 perces műsorban, amelynek 2. része 25:45-től, a "Szemléletváltó. Innováció a környezetgazdálkodásban." címmel, a vízgazdálkodással, (ivó)vízellátással, a szennyvízkezeléssel, stb. foglalkozik. A radikális, "ál-környezetvédők"-nek évtizedekkel korábban, talán érdemesebb és hasznosabb lett volna a vizek tisztaságáért, a csatornázásért, a szennyvíztisztításért (lásd: Budapest tisztítatlan szennyvízei a Dunában!) harcolni, és nem az árvízvédelem ("minden szabadon folyjék"?), a környezetbarát hajózás, a tiszta és megújuló vízenergia-hasznosítás ellen kellett volna "csata-sorba" állni! Talán még nem késő szemléletet váltaniuk!
http://www.dunatv.hu/musor/videotar?vid=638780&pid=341332
2010.06.12. Duna TV. Gazdakör. 49:27
1. rész „Magyar gazdák francia földön.” 3:40-től – 6:05-ig Lotharingia / Agrárkamara - Lorainne / Mosel-folyó mente Gabonasilók – beszállítás közúton, betárolás, kitárolás, kiszállítás vízi-úton – Mosel, Rajna – „Agria” Csoport. Ha a hajózás lehetővé válna Magyarországon?
A fenti témához kapcsolódva, tájékoztatásul, mellékelem a határokon átnyúló német Mosel / francia Moselle hajózhatóságát, árvízvédelmét, vízenergia-hasznosítását, a nemzetközi hírű borvidék fejlődését, vízi-, vízparti turizmusát, terület-, és vidékfejlesztését - a környezet-, és természetvédelmi szempontok egyidejű figyelembe vételével - német és francia együttműködés révén biztosító megoldás műszaki vonatkozású részleteit, műholdfelvételek felhasználásával, a német Mosel Rajnai torkolatában fekvő Koblenztől ("Deutsches Eck"), a luxemburgi és francia Moselle-mentén, egészen Nancy-ig, korábbi - a Mosel vízlépcsőire vonatkozó - cikkem kiegészítéseként.
Amíg a hazai gyakorlatban a "duzzasztás" és a komplex, többcélú "vízlépcső-építés" változatlanul tabu téma marad, amíg a Duna - mint nemzetközi víziút - és a Tisza hajózhatóságát, árvízvédelmét szakmailag korrektül, hosszú-távra, nem tudjuk - vagy nem is akarjuk(?) - megoldani, addig is javasolom a mellékelt vetített-képes, zenés előadás megtekintését, amelyhez jó szórakozást kívánok!
Remélhetőleg a mellékelt képek és vízparti-, és a szőlőkkel borított domboldalak, a yacht-kikötők hálózat látványa, stb. talán kedvet csinálnak, és a döntéshozókat végre cselekvésre ösztönzik, a többévtizedes lemaradásunk felszámolása érdekében. Eközben - mellékesen - a turbinák szép csendben termelik a tiszta és megújuló vízenergiát!
Hangszórókat bekapcsolni!
Kellemes hétvégét kíván, mindenkinek,
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033 |
|
|