Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1783
1783. április 20.
II. József kiadta a magyarországi folyók hajózhatóvá tételéről szóló 3065. sz. rendeletét, amely a Helytartótanács feladatává tette a szükséges intézkedések megtételét.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Reális Zöldek Klub :: Téma megtekintése - A Duna vízlépcsők ügye
Tartalomjegyzék
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok 
 ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés 
Következő téma megtekintése
Előző téma megtekintése
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Szerző Üzenet
realzoldek
Újonc
Újonc


Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748

HozzászólásElküldve: Szerd Nov 25, 2009 12:54 pm Hozzászólás az előzmény idézésével Vissza az elejére

----- Original Message -----
From: kerenyia1@t-online.hu
To: 'Bányai István' Cc: 'Szeredi István Dr.' ; Juhos László ; 'Pálos László' ; 'peteril Péteri' ; aszodi@reak.bme.hu ; 'Stróbl Alajos dr.'
Sent: Sunday, November 22, 2009 5:38 PM
Subject: RE: Dunai vízlépcsők ügye

Kedves Pista! Tisztelt Címzettek!

A 379/2007(XII.23.) Kormány rendleletből a Google révén csak a IX. Fejezetet tudtam letölteni..

Légy szíves és keresd meg , hogy melyik fejezet vonatkozik a Duna vízlépcsőkre és az mit tilt meg 2008.01,01.-től? Erről nem hallottunk még!

Nem világos, hogy ha dr. Alföldi egyetértett a Szeredi Pista MTA tanulmányával, akkor miért hivatkozik az idézett rendeletre.

From: Bányai István [mailto:ibanyai@freemail.hu]
Sent: Sunday, November 22, 2009 9:37 AM
To: kerenyia1@t-online.hu; szeredi@mvm.hu
Subject: FW: Dunai vízlépcsők ügye

Tisztelt Címzettek!

Az OKT-ben ülő ismerőseim tanácsára ezt követtem el!

Bocsássátok meg bűneimet! És ha megbocsátottatok, akkor küldöm néhány hivatalban lévő KHEM-es és KvVM-es

kibeszélő partizánnak!

Szívélyes üdvözlettel

Bányai Pista

From: Bányai István [mailto:ibanyai@freemail.hu]
Sent: Sunday, November 22, 2009 8:46 AM
To: 'okttitk@mail.kvvm.hu'
Subject: Dunai vízlépcsők ügye

Tisztelt Bulla Miklós Főtitkár Úr!

2009.október 22.-én az MTA KÖTEB ülésén többek között előadóként Dr. Szeredi István prezentálta Dr. Alföldi László, Dr. Csom Gyula, Dr. Mészáros Csaba szerzőtársai nevében a Vízenergia hasznosítás szerepe, helyzete, hatásai című anyagot (melléklet).

A hozzászólások kapcsán szóvá tettem, hogy Víz Keretirányelv hazai adaptálása figyelmen kívül hagyja

a hajózás és az energetikai hasznosítás kérdését!

Válaszul Dr. Alföldi László közölte, hogy a vizek hasznosítását, védelmét és kártételeinek elhárítását szolgáló tevékenységekre és létesítményekre vonatkozó szabályokról szóló 379/2007. (XII. 23.) Kormány rendelet kizárja az vízenergia hasznosítás lehetőségét!

Dr.Szeredi István írásban adott válaszában ezt az állítást tárgyilagosan megcáfolta (melléklet).

Tekintettel arra, hogy a vízenergia hasznosítás elemi érdeke az országnak, lépéseket kellene tenni a tárgyban.

Egyebekben a Duna valamint a Tisza folyók közlekedésre alkalmassá tétele hasonlóképpen hiányzik a Víz Keretirányelv adaptációjából.

Észrevételem kapcsolódik az OKT 2007.12.06.-i állásfoglalásához (melléklet).

Indítványozom a jelzett anomáliák vonatkozásában az OKT szíves állásfoglalását a tárgyban.

Tisztelettel

Bányai István
Felhasználó profiljának megtekintése
realzoldek
Újonc
Újonc


Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748

HozzászólásElküldve: Szerd Nov 25, 2009 12:55 pm Hozzászólás az előzmény idézésével Vissza az elejére

Péteri László első hozzászólása:

Kedves Kollégák!

A Duna hajózhatóságának biztosítása érdekében megpróbáltam összeszedni az ellenzők és a támogatók érveit és ellenérveit, több részletben.

Lássuk a tényeket, adottságokat, problémákat (lásd: mellékelt térképek), és először az ellenérveket. (WWF Magyarország, WWF Duna-Kárpát Programiroda - A / Bécs! - a magyar honlapjuk sajnos jelenleg, nem elérhető!?).
<br>
A mellékelt német és magyar nyelvű logók bizonyítják, hogy a WWF-H és a WWF-A - mint ikertestvérek - mennyire támogatják a nemzetközi hajózást a Dunán! <br>
<br>
A WWF "reális ötletei" (?) közül a hajók különböző folyókhoz (Duna, Rajna, stb.) igazítása (?), a halak hossz-, és keresztirányú szabad mozgásának - mint az egységes európai belvízi hajózóútrendszer létrehozása legfontosabb feltételeinek - biztosítása, stb. emelhető ki. (Folytatása következik!)<br>
<br>
<br>
Baráti üdvözlettel:<br>
-- <br>
Péteri László<br>
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd<br>
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-<br>
idegenforgalmi szakértő<br>
<br>
mobil: 06 30 319 2033<br>
<br>
<p>
<a>
[url] http://realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Dunai-hajozas/2006-Elo-Duna-vagy-vizisztrada-WWFfuzetek28.pdf [/url]</p>
<p>
[url] http://realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Dunai-hajozas/2009-04-07-WWF-H-A-Duna-Hajozni-muszaj-Gyor-S-Ebert-ea.doc -
Hajózni muszáj[/url]</p>
<p>
[url] http://realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Dunai-hajozas/2009-04-WWF-H-S_Ebert_ea-Duna-hajozas-fejlesztes.pdf - Duna hajózás fejlesztés[/url]</p>

<p>
</p>
<p>



</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</ p>
<p> </p>[/url]
Felhasználó profiljának megtekintése
realzoldek
Újonc
Újonc


Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748

HozzászólásElküldve: Szerd Nov 25, 2009 1:05 pm Hozzászólás az előzmény idézésével Vissza az elejére

Péteri László második hozzászólása:

Kedves Kollégák!<br>
<br>
A Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszert a kezdetektől napjainkig, képekben és térképekben elbeszélve, ill. bemutatva, emlékeztetőül mellékelem.
<br>
Érdemes összehasonlítani az elmúlt évtizedekben a Duna felső szakaszának bal-, és jobb partján történteket (Csallóköz - Szigetköz, építés, és komplex fejlesztések EU-támogatással / Pozsonyi kikötő, Dunacsúnyi fejlesztések, Duna-menti kerékpárút, vadvízi evezős-szlalom-pálya, szabadidőközpont, ill. magyar oldalon a nagymarosi körgát lebontása, kártérítés fizetése, környezet-romboló dízelmotoros szivattyúzás, majd fenékküszöb építése, Szigetközi vízpótlás, elmaradt haszon és megújuló vízenergia, stb.).<br>
<br>
A WWF Magyarország, a WWF Ausztria, és az ugyancsak bécsi székhelyű, WWF Duna-Kárpát programiroda - mellékelt - korábbi, és jelenlegi véleménye és (ir)reális javaslatai teljesen figyelmen kívül hagyják azt a tényt, hogy egy eredetileg összefüggő, közös magyar-(cseh)szlovák vízlépcsőrendszer alsó elemét (Nagymarosi Vízlépcső) - az aláírt államközi egyezmény ellenére , egyoldalúan, és (most már bizonyíthatóan) mondva-csinált indokokra hivatkozással a magyar fél mondta fel, és a már megépült körgátat - a magyar fél bontotta le, így tehát jelenleg is egy "torzó"-val állunk szembe. <br>
<br>
A magyar fél meg sem kísérelte a szlovák partner bevonásával, az eredeti terv és üzemeltetési mód ("csúcsrajáratás") felülvizsgálatát és korszerűsítését, amelynek alapján a beruházás rövid időn belül, minimális többletköltséggel befejezhető lett volna! <br>
<br>
(Németh Miklós akkori magyar miniszterelnök - az 1989. évi határnyítás, ill. a Pán-Európai Piknik 20. évfordulója alkalmával adott interjújában jelezte, hogy annak idején csak a beruházás ideiglenes felfüggesztéséről döntöttek, és mai véleménye szerint, a beruházást - korszerűsített formában - be kellett volna fejezni!!!).<br>
<br>
A Bős-Nagymarosi Vízlépcsőrendszerrel kapcsolatos Hágai Nemzetközi Bíróság ítélete egyértelműen, 7:1 arányban Magyarországot marasztalta el, az államközi szerződés egyoldalú, és nagyrészt indokolatlan felbontása miatt! (Szemben az eddigi magyar politika és média által terjesztett véleménnyel!)<br>
<br>
A WWF-H, a WWF-A és a WWF Duna-Kárpát programiroda, vagy nem ismeri, vagy nem veszi figyelembe - a mellékelt - dr. Szylvén Magnus úr, a WWF Európai és Közép-Keleti Regionális Programok igazgatójának, Mucha professzorhoz - Bős ügyében - írt levelében foglaltakat! Nagy kár, de még érdemes lenne, legalább utólag tanulmányozni a levélben foglaltakat, és a helyszíneken ellenőrizni azok valóság-tartalmát!<br>
<br>
Végezetül mellékelem, a 99 éves korában elhunyt, Mosonyi Emil akadémikus, a vízépítés professzorának, a Magyar Tudományos Akadémia tagjának temetésén, a szlovák dunai kormánybiztos által elmondott búcsú-beszédet.<br>
<br>
Remélhetőleg a következő Parlamentnek és Kormánynak lesz elég bátorsága szembe nézni ezekkel a tényekkel és "tiszta vízet" önteni a Dunába! (lásd: Európai és Magyar Duna Stratégia - 201-2011. Magyar EU Elnökség!)<br>
<br>
Jó lenne minél előbb, de jobb későn, mint soha!<br>
<br>
<br>
Baráti üdvözlettel:<br>
-- <br>
Péteri László<br>
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd<br>
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-<br>
idegenforgalmi szakértő<br>
<br>
mobil: 06 30 319 2033<br>
<br>

<p>
http://realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Dunai-hajozas2/1994-06-14-B-GNV-WWF_exkuzalas_Mucha-profnak.doc -
1994-06-14-B-GNV-WWF_exkuzalas_Mucha-profnak</p>
<p>
http://realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Dunai-hajozas2/1995-prof-Igor-Mucha-Gabcikovoi-Vizeromu-kornyved-tanulmany-cimlap.doc -
1995-prof-Igor-Mucha-Gabcikovoi-Vizeromu-kornyved-tanulmany-cimlap /p>
<p>
http://realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Dunai-hajozas2/2009-05-26-Mosonyi-gyaszbeszed-Gabriel-SK-Pozsony.doc -
2009-05-26-Mosonyi-gyaszbeszed-Gabriel-SK-Pozsony </p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>




</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p > </p>
Felhasználó profiljának megtekintése
Hozzászólások megtekintése elölről:       
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához

Következő téma megtekintése
Előző téma megtekintése
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban
Nem mellékelhetsz fájlokat a fórumban
Nem tölthetsz le fájlokat a fórumban


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
:: Theme & Graphics by Daz :: Ported for PHP-Nuke by nukemods.com ::
Időzóna: (GMT +1 óra)


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.38 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::