Évfordulók 1783 1783. április 20.
II. József kiadta a magyarországi folyók hajózhatóvá tételéről szóló 3065. sz. rendeletét, amely a Helytartótanács feladatává tette a szükséges intézkedések megtételét.
Évforduló naptár
----- Original Message -----
From: kerenyia1@t-online.hu
To: 'Bányai István' Cc: 'Szeredi István Dr.' ; Juhos László ; 'Pálos László' ; 'peteril Péteri' ; aszodi@reak.bme.hu ; 'Stróbl Alajos dr.'
Sent: Sunday, November 22, 2009 5:38 PM
Subject: RE: Dunai vízlépcsők ügye
Kedves Pista! Tisztelt Címzettek!
A 379/2007(XII.23.) Kormány rendleletből a Google révén csak a IX. Fejezetet tudtam letölteni..
Légy szíves és keresd meg , hogy melyik fejezet vonatkozik a Duna vízlépcsőkre és az mit tilt meg 2008.01,01.-től? Erről nem hallottunk még!
Nem világos, hogy ha dr. Alföldi egyetértett a Szeredi Pista MTA tanulmányával, akkor miért hivatkozik az idézett rendeletre.
From: Bányai István [mailto:ibanyai@freemail.hu]
Sent: Sunday, November 22, 2009 9:37 AM
To: kerenyia1@t-online.hu; szeredi@mvm.hu
Subject: FW: Dunai vízlépcsők ügye
Tisztelt Címzettek!
Az OKT-ben ülő ismerőseim tanácsára ezt követtem el!
Bocsássátok meg bűneimet! És ha megbocsátottatok, akkor küldöm néhány hivatalban lévő KHEM-es és KvVM-es
kibeszélő partizánnak!
Szívélyes üdvözlettel
Bányai Pista
From: Bányai István [mailto:ibanyai@freemail.hu]
Sent: Sunday, November 22, 2009 8:46 AM
To: 'okttitk@mail.kvvm.hu'
Subject: Dunai vízlépcsők ügye
Tisztelt Bulla Miklós Főtitkár Úr!
2009.október 22.-én az MTA KÖTEB ülésén többek között előadóként Dr. Szeredi István prezentálta Dr. Alföldi László, Dr. Csom Gyula, Dr. Mészáros Csaba szerzőtársai nevében a Vízenergia hasznosítás szerepe, helyzete, hatásai című anyagot (melléklet).
A hozzászólások kapcsán szóvá tettem, hogy Víz Keretirányelv hazai adaptálása figyelmen kívül hagyja
a hajózás és az energetikai hasznosítás kérdését!
Válaszul Dr. Alföldi László közölte, hogy a vizek hasznosítását, védelmét és kártételeinek elhárítását szolgáló tevékenységekre és létesítményekre vonatkozó szabályokról szóló 379/2007. (XII. 23.) Kormány rendelet kizárja az vízenergia hasznosítás lehetőségét!
Dr.Szeredi István írásban adott válaszában ezt az állítást tárgyilagosan megcáfolta (melléklet).
Tekintettel arra, hogy a vízenergia hasznosítás elemi érdeke az országnak, lépéseket kellene tenni a tárgyban.
Egyebekben a Duna valamint a Tisza folyók közlekedésre alkalmassá tétele hasonlóképpen hiányzik a Víz Keretirányelv adaptációjából.
Észrevételem kapcsolódik az OKT 2007.12.06.-i állásfoglalásához (melléklet).
Indítványozom a jelzett anomáliák vonatkozásában az OKT szíves állásfoglalását a tárgyban.
Tisztelettel
Bányai István
realzoldek Újonc
Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748
Elküldve:
Szerd Nov 25, 2009 12:55 pm
Péteri László első hozzászólása:
Kedves Kollégák!
A Duna hajózhatóságának biztosítása érdekében megpróbáltam összeszedni az ellenzők és a támogatók érveit és ellenérveit, több részletben.
Lássuk a tényeket, adottságokat, problémákat (lásd: mellékelt térképek), és először az ellenérveket. (WWF Magyarország, WWF Duna-Kárpát Programiroda - A / Bécs! - a magyar honlapjuk sajnos jelenleg, nem elérhető!?).
<br>
A mellékelt német és magyar nyelvű logók bizonyítják, hogy a WWF-H és a WWF-A - mint ikertestvérek - mennyire támogatják a nemzetközi hajózást a Dunán! <br>
<br>
A WWF "reális ötletei" (?) közül a hajók különböző folyókhoz (Duna, Rajna, stb.) igazítása (?), a halak hossz-, és keresztirányú szabad mozgásának - mint az egységes európai belvízi hajózóútrendszer létrehozása legfontosabb feltételeinek - biztosítása, stb. emelhető ki. (Folytatása következik!)<br>
<br>
<br>
Baráti üdvözlettel:<br>
-- <br>
Péteri László<br>
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd<br>
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-<br>
idegenforgalmi szakértő<br>
<br>
mobil: 06 30 319 2033<br>
<br>
<p>
<a>
[url] http://realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Dunai-hajozas/2006-Elo-Duna-vagy-vizisztrada-WWFfuzetek28.pdf [/url]</p>
<p>
[url] http://realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Dunai-hajozas/2009-04-07-WWF-H-A-Duna-Hajozni-muszaj-Gyor-S-Ebert-ea.doc -
Hajózni muszáj[/url]</p>
<p>
[url] http://realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Dunai-hajozas/2009-04-WWF-H-S_Ebert_ea-Duna-hajozas-fejlesztes.pdf - Duna hajózás fejlesztés[/url]</p>
Kedves Kollégák!<br>
<br>
A Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszert a kezdetektől napjainkig, képekben és térképekben elbeszélve, ill. bemutatva, emlékeztetőül mellékelem.
<br>
Érdemes összehasonlítani az elmúlt évtizedekben a Duna felső szakaszának bal-, és jobb partján történteket (Csallóköz - Szigetköz, építés, és komplex fejlesztések EU-támogatással / Pozsonyi kikötő, Dunacsúnyi fejlesztések, Duna-menti kerékpárút, vadvízi evezős-szlalom-pálya, szabadidőközpont, ill. magyar oldalon a nagymarosi körgát lebontása, kártérítés fizetése, környezet-romboló dízelmotoros szivattyúzás, majd fenékküszöb építése, Szigetközi vízpótlás, elmaradt haszon és megújuló vízenergia, stb.).<br>
<br>
A WWF Magyarország, a WWF Ausztria, és az ugyancsak bécsi székhelyű, WWF Duna-Kárpát programiroda - mellékelt - korábbi, és jelenlegi véleménye és (ir)reális javaslatai teljesen figyelmen kívül hagyják azt a tényt, hogy egy eredetileg összefüggő, közös magyar-(cseh)szlovák vízlépcsőrendszer alsó elemét (Nagymarosi Vízlépcső) - az aláírt államközi egyezmény ellenére , egyoldalúan, és (most már bizonyíthatóan) mondva-csinált indokokra hivatkozással a magyar fél mondta fel, és a már megépült körgátat - a magyar fél bontotta le, így tehát jelenleg is egy "torzó"-val állunk szembe. <br>
<br>
A magyar fél meg sem kísérelte a szlovák partner bevonásával, az eredeti terv és üzemeltetési mód ("csúcsrajáratás") felülvizsgálatát és korszerűsítését, amelynek alapján a beruházás rövid időn belül, minimális többletköltséggel befejezhető lett volna! <br>
<br>
(Németh Miklós akkori magyar miniszterelnök - az 1989. évi határnyítás, ill. a Pán-Európai Piknik 20. évfordulója alkalmával adott interjújában jelezte, hogy annak idején csak a beruházás ideiglenes felfüggesztéséről döntöttek, és mai véleménye szerint, a beruházást - korszerűsített formában - be kellett volna fejezni!!!).<br>
<br>
A Bős-Nagymarosi Vízlépcsőrendszerrel kapcsolatos Hágai Nemzetközi Bíróság ítélete egyértelműen, 7:1 arányban Magyarországot marasztalta el, az államközi szerződés egyoldalú, és nagyrészt indokolatlan felbontása miatt! (Szemben az eddigi magyar politika és média által terjesztett véleménnyel!)<br>
<br>
A WWF-H, a WWF-A és a WWF Duna-Kárpát programiroda, vagy nem ismeri, vagy nem veszi figyelembe - a mellékelt - dr. Szylvén Magnus úr, a WWF Európai és Közép-Keleti Regionális Programok igazgatójának, Mucha professzorhoz - Bős ügyében - írt levelében foglaltakat! Nagy kár, de még érdemes lenne, legalább utólag tanulmányozni a levélben foglaltakat, és a helyszíneken ellenőrizni azok valóság-tartalmát!<br>
<br>
Végezetül mellékelem, a 99 éves korában elhunyt, Mosonyi Emil akadémikus, a vízépítés professzorának, a Magyar Tudományos Akadémia tagjának temetésén, a szlovák dunai kormánybiztos által elmondott búcsú-beszédet.<br>
<br>
Remélhetőleg a következő Parlamentnek és Kormánynak lesz elég bátorsága szembe nézni ezekkel a tényekkel és "tiszta vízet" önteni a Dunába! (lásd: Európai és Magyar Duna Stratégia - 201-2011. Magyar EU Elnökség!)<br>
<br>
Jó lenne minél előbb, de jobb későn, mint soha!<br>
<br>
<br>
Baráti üdvözlettel:<br>
-- <br>
Péteri László<br>
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd<br>
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-<br>
idegenforgalmi szakértő<br>
<br>
mobil: 06 30 319 2033<br>
<br>
Következő téma megtekintése Előző téma megtekintése Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban Nem mellékelhetsz fájlokat a fórumban Nem tölthetsz le fájlokat a fórumban