From: Juhos Laszlo [mailto:juhos.laszlo@chello.hu]
Sent: Friday, July 29, 2016 7:15 PM
To: 'titkarsag.baranya@ddr.antsz.hu'
Subject: Mérési adatok kérése
Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Főosztály
7623 Pécs, Szabadság út 7.
Tisztelt Népegészségi Főosztály!
A Reális Zöldek Klub képviseletében kéréssel fordulok a Főosztályhoz.
Kérem, hogy küldjék meg civil szervezetünknek a Mecsekérc Kft. izotóptermelő által, Pécs városából, a „Feketevíz-en” keresztül 2015.évben a Dráva folyóba engedett bányavíz radioaktív szennyezettségének értékeit és a mintavételek napját.
A Reális Zöldek Klub civil szervezet a Pécs városából a Dráva folyóba kerülő bányavíz radioaktivitását meghatározó izotópok koncentrációjának, és a nehézfémek (pl. Urán) toxicitás értékéit szeretné megismerni.
A fenti adatokra civil szervezetünknek az Ős-Dráva programról készülő értékelő összeállításhoz van szüksége.
Számítok a Főosztálynak a reális zöldek civil szervezetével való együttműködésére, amelyet előre is köszönök.
Budapest, 2016.07.29.
Tisztelettel: Juhos László, reális zöldek elnöke
.
realzoldek Újonc
Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748
Elküldve:
Hétfő Aug 01, 2016 2:23 pm
Szovjetunióba illetve Oroszországi Föderációba 1989-1998 között 2331 a Paksi Atomerőműben kiégett kazetta került visszaszállításra úgy, hogy azok feldolgozása során képződő másodlagos radioaktív hulladék Oroszországban került végleges elhelyezésre.
.
realzoldek Újonc
Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748
Elküldve:
Hétfő Aug 01, 2016 4:02 pm
From: Baranyi Márta [mailto:marta.baranyi@nfm.gov.hu]
Sent: Monday, August 01, 2016 3:27 PM
To: 'Juhos Laszlo'
Cc: Balczó Béla András; Hat.Atomenergetika (NFM)
Subject: Magyarország nemzeti programja
Hivatkozva mai telefonbeszélgetésünkre, csatoltan küldöm Önnek Magyarország nemzeti programját.
Tisztelettel,
Baranyi Márta
atomenergetikai referens
Energiaügyért Felelős Államtitkárság
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
H-1011 Budapest, Fő utca 44-50., A. épület 305.
Postacím: 1440 Pf. 1.
Telefon: 06-1-795-6149
Fax: 06-1-795-0728
E-mail: marta.baranyi@nfm.gov.hu
Web: www.kormany.hu
From: Baranya Megyei Kormányhivatal [mailto:hivatal@baranya.gov.hu]
Sent: Monday, August 08, 2016 11:25 AM
To: juhos.laszlo@chello.hu
Cc: Dr. Gradwohl Roland; Lókiné Nagy Enikő
Subject: BAB/8/3986-3/2016. - Tájékoztatás
-----Original Message-----
From: Láng Sándor [mailto:ts2002@freemail.hu]
Sent: Friday, August 19, 2016 8:08 PM
To: juhos.laszlo@chello.hu
Subject: RHK - Magyar Tudomány
A Kormány bűnt követ el a jelen és a jövő generációkkal szemben!
Központi Nukleáris Pénzügyi Alap
Célja: radioaktív hulladékok elhelyezése
Kezelője: gazdasági miniszter
Bevételei: radioaktív anyagokat előállítók és felhasználók befizetései
Kiadásai:
• elhelyezés, tárolók kialakítása
• alap működését biztosító kiadások
Az alapból finanszírozandó tevékenységeknek költségigénye 2015. évi bázisáron
MINDÖSSZESEN : 1 650 402.0 milliárd forint
2015. december 31-én az Alapban 255,1 Mrd Ft volt.
Jelenértékben a két legnagyobb tétel a nagy aktivitású radioaktív hulladéktároló (Boda?) a maga 745 mrd Ft-jával, illetve az atomerőmű és a KKÁT leszerelése, lebontása 387 mrd Ft-tal. Ezek az 1650 mrd Ft-os összköltség kereket 2/3-át teszik ki.
A kormány 2014. január 1-jei hatállyal Központi Nukleáris Pénzügyi Alap Szakbizottságot (KNPA szakbizottság) hozott létre, amelynek egyik feladata a KNPA tevékenységével összefüggő költségbecslések készítése.
A szakbizottság alapvető feladata, hogy előzetes állásfoglalást alakítson ki az Országos Atomenergia Hivatal (OAH) felügyeletét ellátó miniszter döntéséhez. Javaslatot tesz egyebek között a befizetési kötelezettségekre és a radioaktív hulladékok és a kiégett üzemanyag elhelyezésére.
Teszi ezt ügy a Szakbizottság, hogy az országnak nincsen Paks I. és Paks II, üzemidejének lejárta utáni időszakra erőmű építési prognózisa!
Nemcsak a jövő generációk védelme érdekében nem tesz a Kormány, hanem a jelen generációk érdekében sem.
Arra nem lenni tekintettel, hogy komoly erőfeszítések vannak a világban a zárt üzemanyag-ciklust megvalósító gyors-neutronos reaktorok fejlesztése érdekében (mint pl. a Belojarszk-i nátrium-hűtésű BN 800-as, ami már elérte a névleges teljesítményét, s amelynek elődje (BN 600) évek óta a legmegbízhatóbb ilyen típusú reaktor). Hazai szakemberek is közreműködnek gázhűtésű gyors-neutronos atomerőművek fejlesztésében. A BN 800-as feltehetően hamarosan kereskedelmi termék lehet, nem hiba, hanem bűn a jelen és a jövő generációkkal szemben.
213/2013. (VI. 21.) Korm. rendelet a reális zöldek szerint a a lufi ballon egylet létrehozásáról:
a Központi Nukleáris Pénzügyi Alap Szakbizottságról
A Kormány az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény 67. § u) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A Kormány az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény 62. § (6) bekezdése szerinti szervezetként a Központi Nukleáris Pénzügyi Alap Szakbizottságot (a továbbiakban: KNPA Szakbizottság) hozza létre.
(2) A KNPA Szakbizottság tagjai a következő feladatokat ellátó miniszterek és szervezetek vezetői által delegált egy-egy képviselő:
a) az Országos Atomenergia Hivatal (a továbbiakban: OAH) felügyeletét ellátó miniszter,
b) az államháztartásért felelős miniszter,
c) az energiapolitikáért felelős miniszter,
d) a rendészetért felelős miniszter,
e) a környezetvédelemért felelős miniszter,
f) az egészségügyért felelős miniszter,
g) a katasztrófák elleni védekezésért felelős miniszter,
h) az állami vagyonnal való gazdálkodás szabályozásáért felelős miniszter,
i)1 a kormányzati tevékenység összehangolásáért felelős miniszter,
j)2 a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnöke,
k)3 az OAH főigazgatója,
l)4 a Magyar Bányászati és Földtani Hivatal elnöke.
(3) A KNPA Szakbizottság munkájában állandó jelleggel, tanácskozási joggal vesznek részt a következő feladatokat ellátó miniszterek és szervezetek által delegált képviselők:5
a) az MVM Paksi Atomerőmű Zártkörűen Működő Részvénytársaság,
b) az MVM Paks II. Atomerőmű Fejlesztő Zártkörűen Működő Részvénytársaság,
c) a Radioaktív Hulladékokat Kezelő Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság,
d) a Magyar Tudományos Akadémia Energiatudományi Kutatóközpont,
e) a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Nukleáris Technikai Intézete,
f)6 Országos Közegészségügyi Központ,
g)7 Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat Országos Tisztifőorvosi Hivatal,
h)8 az oktatásért felelős miniszter.
(4) Az OAH felügyeletét ellátó miniszter képviselője egyben a KNPA Szakbizottság elnöke.
(5) A KNPA Szakbizottság elnöke az ülésére tanácskozási joggal más személyeket is meghívhat.
2. § (1)9 A KNPA Szakbizottság tagjai egy-egy szavazattal rendelkeznek. Szavazategyenlőség esetében az elnöki minőségében szavazó tag szavazata dönt. Ha az 1. § (2) bekezdés a)-j) pontjában megjelölt egyes feladatokért ugyanazon miniszter felelős, a miniszter a KNPA Szakbizottságba egy személyt is delegálhat, aki a miniszter felelősségi körébe tartozó feladatonként rendelkezik egy szavazattal.
(2) A KNPA Szakbizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén a KNPA Szakbizottságnak az elnök által felkért tagja vezeti.
(3) A KNPA Szakbizottság tagját - akadályoztatása esetén - a delegáló szervezet által adott írásbeli, és a szavazati jogra is kiterjedő felhatalmazás alapján a delegáló szervezet más, vezető munkakört betöltő munkatársa is helyettesítheti.
3. § A KNPA Szakbizottság értékelést végez és előzetes állásfoglalást alakít ki az OAH felügyeletét ellátó miniszter döntéséhez
a) a Központi Nukleáris Pénzügyi Alap (a továbbiakban: KNPA) tevékenységével összefüggő költségbecslések;
b) a befizetési kötelezettségekre kialakított javaslatok;
c) a közép- és hosszú távú tervek, az éves munkaprogramok tervezete;
d) a KNPA működésével és felhasználásával kapcsolatos, a radioaktív hulladékok és a kiégett üzemanyag elhelyezésére, valamint a nukleáris létesítmények leszerelésére kijelölt szerv által készített javaslatok, tervezetek, beszámolók; továbbá
e) a nemzeti politika és a nemzeti program
vonatkozásában
4. § (1) A KNPA Szakbizottság ügyrendjét maga állapítja meg.
(2) A KNPA Szakbizottság működése határozatlan időre szól.
5. §10 A KNPA Szakbizottság működésével kapcsolatos döntés-előkészítési, ügyviteli és titkársági feladatokat az OAH felügyeletét ellátó miniszter látja el.
6. § Ez a rendelet 2014. január 1-jén lép hatályba.
7. §11
.
realzoldek Újonc
Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748
Elküldve:
Hétfő Aug 22, 2016 1:30 pm
-----Original Message-----
From: Láng Sándor [mailto:ts2002@freemail.hu]
Sent: Monday, August 22, 2016 12:29 PM
To: Juhos Laszlo
Subject: Re: A feladatok finanszározása | RHK Kft.
Kedves Laci!
Észrevételeimet a megküldött anyagról a honlapra most feltett KNPA Szakbizottsági 213/2013-as kormányrendeletben foglaltakkal együtt teszem meg.
A rendelet a Szakbizottságot illetően szavazati és tanácskozási joggal rendelkező tagokat különböztet meg, illetve lehetőség van meghívottak részvételére is. Mind Paks I és II, mind az RHK csak tanácskozási joggal rendelkezik. Ez megnyugtató. Szavazati joggal rendelkezik többek között az energiaügyekért felelős miniszter. Ez is megnyugtató. (Kívülállói megjegyzés: a d), e), f), g) szakterületek képviseletét az OAH-nak is el kellene tudnia látni.) Jó, hogy képviselteti magát a K+F és a felsőoktatási tárca is.
A bizottság elnökét az OAH-t felügyelő miniszter jelöli ki. Valószínű nincs jobb választása, mint az OAH főigazgatója, Fichtinger Gyula. Ez azért is jó lehet, mert az atomerőmű mellett "érti" is az MVM működését is (pl. erőműépítési stratégia). Azt, hogy az energiaügyekért felelős miniszter kit delegált, nem tudni. Jelölhetett akár az MVM-ből is - de kit? Itt megint megemlíthető, hogy Paks I-et milyen alaperőmű fogja pótolni?
Én jónak tartom a bizottságosdit, mert ha jól működik, garanciája lehet egy költséghatékonyabb, szélesebb áttekintést biztosító munkának és eredménynek, az RHK működési kereteinek rögzítésének.
A bizottság összetételéből látható, hogy Paks II-nek is van szava, tehát pl. a szerződésben rögzített üzemanyag-szállítási határidő utáni szállítás majdani feltételeitől (pl. kiégettek visszaszállítása, MOX, stb.) is függ majd a költségek nagysága.
Visszatérve az RHK "A feladatok finanszírozása" témához:
Az alábbi kivonatból kiderül, hogy Paks fizet a KNPA-ba (havi rendszerességgel) a jövőbeli feladatok ellátására, és fizet esetenként, beszállításonként (gondolom ugyanúgy, mint pl. a kutatóreaktor) a Radioaktív Hulladék Feldolgozó és Tárolóba.
"A Paksi Atomerőmű a radioaktív hulladékai végleges elhelyezésének, valamint a kiégett üzemanyaga átmeneti tárolásának – beleértve a tároló leszerelését is -, és a nukleáris üzemanyag-ciklus lezárásának, továbbá az atomerőmű leszerelésének, valamint az ellenőrzési és információs célú önkormányzati társulásoknak nyújtott támogatás költségeit a Központi Nukleáris Pénzügyi Alapba történő befizetés útján köteles biztosítani. Az atomerőmű fedezi a Radioaktív Hulladék Feldolgozó és Tárolóba való eseti beszállítások miatti – az atomtörvény melléklete szerinti – befizetésekből származó bevételből nem fedezett, a véglegesen elhelyezett radioaktív hulladék tárolásával, a tároló biztonságnövelésével és üzemeltetésével járó költségeket."
Szerencsésebb lett volna úgy fogalmazni, hogy Paks I a NKPA-ba történő befizetése fedezi a RHFT (Püspökszilágyi) tárolással, üzemeltetéssel és biztonságnöveléssel kapcsolatos költségeit is (2015-ös áron 46,5 mrd Ft, ez nyilván folyamatos tevékenység).
Az Alapban 2015. végén 255,1 mrd Ft volt. Az is látszik, hogy Paks évenkénti befizetéseinek 1/3-2/3-a az adott évben elköltésre került. Feltehetően a legnagyobb tételt a KKÁT létesítési és üzemeltetési költségei jelentik.
Nyilván a Szakbizottság véleményével összhangban a jelenértékesített feladatok összköltsége 1650 mrd Ft, amiben biztosan szerepelnek már a Paks II-vel összefüggő feladatok költségei is. A tárolók O&M költségei a legkedvezőtlenebb esetben (kiégettek végleges lerakása) akár 100 éves nagyságrendben is felmerülhetnek.
Ezért is fontos lehet Paks I olyan atomerőművel történő pótlása, amely fel tudja használni Paks I-II kiégettjeit. E kérdést napirendre kellene venni. Telephelyet kellene találni (a hűtővíz, az energia kitáplálása miatt a paksi telephely nem akadály). Itt három főszereplő jelölhető ki: a NFM, az OAH és az MVM. Amennyiben az atomerőműves folytatás mellett rövid időn belül döntés születhet, az megkönnyítheti Paks I kiégettjeinek egy perspektivikus szállítónál történő átmeneti tárolását is annak felhasználásáig. (Emlékeztetőül: Paks II-vel kapcsolatban volt olyan - laikus - kifogás, hogy miért 3+-os, s miért nem 4. generációs reaktorral épül a bővítés. A gyors-neutronos 4. generációs.)
Laci, röviden ennyi.
Üdv Sanyi
.
realzoldek Újonc
Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748
Elküldve:
Pént Szept 09, 2016 11:32 am
From: Hetzmann Albert [mailto:hetzmann.a@t-online.hu]
Sent: Friday, September 09, 2016 11:19 AM
To: 'Bogáncs János Dr. Prof.'
Cc: 'Dr. Petz Ernő'; 'Juhos Laszlo'
Subject: Russia launches new used fuel management plan
János,
az oroszok bővítik a re–processzáló kapacitásukat!
Legutóbb realzoldek szerkesztette (Szerd Jan 04, 2017 2:39 pm), összesen 1 alkalommal
realzoldek Újonc
Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748
Elküldve:
Hétfő Szept 26, 2016 7:53 am
Magyarország elkötelezett amellett, hogy a nagy aktivitású és a hosszú élettartamú radioaktív hulladékokat az ország területén belül egy mélységi geológiai tárolóban helyezi el. Forrás: Magyarország nemzeti programja a kiégett üzemanyagok és a radioaktív hulladékok kezelésére.
Valójában nem Magyarország elkötelezett a fentiekben, hanem egy szűk meglovasító szándéktól telített csoport. Hozzátéve a Magyar Országgyűlés áldásával.
A Magyar Országgyűlésnek nem ez az egyetlen melléfogása, nemzetet megkárosító tevékenysége.
Emlékeztetünk a vízlépcső szerződésre.
Kiszálltunk a közös Bős-nagymarosi vízlépcsőből.
Kárunk egyenlő a Paks bővítéshez szükséges kölcsönnel. Ez nem bűn, hanem hazaárulás a reális zöldek szerint.
Reális a veszélye annak, hogy Paks kapacitását Magyarország, a jövő nemzedéke érdekén 2X12000 MW-al bővíti, s közben 1000 MW erőművi kapacitást egyesek elcsennek, a Magyar Országgyűlés „felhatalmazásával”.
Petz Ernő, professzor és Heztmann Albert, Paksi Energetika Kerekasztal a kiégettekről.
Magyarország életébe, ha nem tér vissza a szakértelem tisztelete és becsülete, veszélyben a jövő nemzedéke.
PEK 2016.11. 22.
EMLÉKEZTETŐ
A PEK 2016. nov. 22.-i rendezvényén az RHK Kft ügyvezető igazgatója (dr. Kereki Ferenc)
"A radioaktívhulladék-kezelés programjai Magyarországon" címmel tartott előadást a
radioaktív hulladékok elhelyezéséről.
From: Vass Gergely [mailto:gergely.vass@me.gov.hu] On Behalf Of Stratégia (ME)
Sent: Wednesday, December 14, 2016 4:32 PM
To: juhos.laszlo@chello.hu
Subject: TÁJÉKOZTATÁS és JAVASLAT válasz
Tisztelt Juhos László Elnök Úr!
Köszönettel vettük 2016. december 1-ei megkeresését. Ezúton tájékoztatom, hogy a kiégett üzemanyagok és radioaktív hulladékok kezeléséről szóló nemzeti politika, illetve az abban lefektetett alapelvek megvalósítását megcélzó nemzeti program szakmai felügyelete a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz tartozik. Az Ön alábbi emailje szerint az NFM illetékeseinek is eljuttatta a megkeresését, így javasoljuk, hogy közvetlenül velük szíveskedjen felvenni a kapcsolatot a részletes szakmai párbeszéd lefolytatása érdekében.
Miniszterelnökség
Stratégiai Ügyekért Felelős Államtitkárság
H-1055 Budapest, Kossuth tér 1-3.
Félemelet 83-85.
Telefon: +36 1 795 32 96
E-mail: strategia@me.gov.hu
Feladó: Juhos Laszlo <juhos>
Tárgy: TÁJÉKOZTATÁS és JAVASLAT
Dátum: 2016. december 1. 18:43:45 CET
Címzett: Lázár János dr. <janos>
Másolat: Aradszki András dr. <andras>, "andrea.kadar@nfm.gov.hu" <andrea>, Aszódi Attila Dr. <attila>, 'Hetzmann Albert' <hetzmann>, 'Dr. Petz Ernő' <petz>, Csepreghy Nándor <nandor>, Kovács Pál <kovacsp>, "hamvas@npp.hu" <hamvas>
Lázár János úr
miniszter
Tisztelt Miniszter úr!
Tájékoztatás céljából küldöm 2016. november 22-én Pakson sorra került Paksi Energetikai Kerekasztal üléséről készült emlékeztetőt.
Felhívom Miniszter úr szíves figyelmét az emlékeztető egyik meghatározó megállapítására, hogy a kiégett fűtőelemek újra feldolgozása, nemzetközi kooperáció, közös tárolás gazdátlannak látszik.
Számítok arra, hogy Miniszter úr válaszával megtisztel, nem zárkózik el a reális zöldek a Kormány energia politikáját támogató civil szervezettel való párbeszédtől.
A reális zöldek civil szervezete teljes mértékben a „várjunk és figyeljünk” álláspontra helyezkedik, mint a paksi szakemberek.
Bizonyosak vagyunk abban, hogy haladás is van a világon.
Kérem Miniszter urat jelölje ki személyes képviselőjét, hogy hallgassa meg „hiszen haladás is van” stratégia mellett a reális zöldek Paksi Energetikai Kerekasztal szakmai grémiumának tudományos érveit.
Szent meggyőződésem, a velünk folytatott párbeszédből a hazának csak haszna lehet.
Budapest, 2016. december 1.
Tisztelettel: Juhos László, reális zöldek elnöke
.
realzoldek Újonc
Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748
Elküldve:
Kedd Dec 20, 2016 6:58 pm
Atomenergia Info hírlevél
CLI. kiadás – 2016. december 15.
Következő téma megtekintése Előző téma megtekintése Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban Nem mellékelhetsz fájlokat a fórumban Nem tölthetsz le fájlokat a fórumban