realzoldek
Újonc
Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748
|
Elküldve:
Csüt Feb 04, 2010 8:59 pm |
|
Süllyed egy hajó a Dunán Visegrádnál! Nehogy ez legyen az Európai Duna Stratégia / EDS jövője is!
Tisztelt Elnök Úr!
Kedves Laci Bátyám!
Köszönöm Péteri László sorainak megküldését és a mellékleteket. Tanulságos. Igen, a hajózás biztonságáért tenni kell. Magától nem lesz jobb. Dolgozunk rajta. Az NFÜ meghallgatást tart február 15-én, hogy beveheti-e a Duna hajózhatóságának javítására irányuló megvalósítási munkákat (kivitelezés, már nem tanulmány!) a Közlekedési Operatív Programba. Azzal, hogy az NFÜ ezt a kérdést fogalmazta meg a maga számára, az látszik kirajzolódni, hogy az NFÜ a szerepével nincs tisztában. NFÜ Az NFÜ-nek valószínűleg tisztáznia kell, hogy mi az ő feladata. Természetesen ezt nem a feladat megkérdőjelezése útján kell megtennie. Az NFÜ számára (kormányzati ügynökség), amint a Kormány számára is, a megállapított uniós feladat kötelező. Amin az NFÜ gondolkodhat: jól, jobban vagy még jobban hajtsa végre a feladatot. A válasz: a lehető legjobban.
Üdvözlettel: Marton Tamás
------------------------------------------------------------- -------------------
From: Juhos László [mailto:juhos.laszlo@chello.hu]
Sent: Wednesday, February 03, 2010 8:51 PM
To: Marton Tamás
Subject: Fw: Süllyed egy hajó a Dunán Visegrádnál! Nehogy ez legyen az Európai Duna Stratégia / EDS jövője is!
----- Original Message -----
From: peteril Péteri
To: Juhos László ; Pálos László ; Kerényi A Ödön
Sent: Wednesday, February 03, 2010 8:34 PM
Subject: Süllyed egy hajó a Dunán Visegrádnál! Nehogy ez legyen az Európai Duna Stratégia / EDS jövője is!
Kedves Kollégák!
Friss MTI hír! Zátonyra futott ma, egy német hajó, 2 tagú horvát személyzettel, Visegrádnál!
Intő jel lehet ez a hír az Európai Duna Stratégia / EDS jelenlegi készítőinek, és ellenzőinek is!
A Nagymarosi Vízlépcső "dumakörös" ellenzőinek, és azoknak a fiataloknak, akik még ma sem tudják, hogy annak idején valójában miről is szólt a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer alsó, Nagymarosi Vízlépcsője elleni tiltakozás, emlékeztetőül mellékelek néhány archív felvételt, és az eredeti Nagymarosi Vízlépcső látványtervét.
A tájbaillő komplex létesítmény a visszaduzzasztás révén a "Dömösi-gázló"-t eltüntetve lehetővé tette volna a szabad hajózást ezen a kritikus szakaszon, emelett, a kapcsolt vízerőmű környezetbarát vízenergia-termelést, az iker-hajózsilip a folyamatos kétirányú hajózást, a létesítményen átvezető "híd / út" a Duna jobb és balpartja közötti gyalogos, kerékpáros, közúti forgalmat biztosíthatná, ill. a Duna alatt kialakított alagút a közműhálózatok átvezetését biztosítja!
Az eredeti terv - korszerűsített, hallépcsővel kiegészített formában - történő megvalósításán érdemes lenne elgondolkozni, figyelembe véve Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés professzora" intő szavait a klímaváltozással összefüggésben várható, és részben már létező, víz-, és energia-, valamint élelmiszer-hiánnyal, valamint Németh Miklós, a Magyar Népköztársaság utolsó, és a Magyar Köztársaság első - bár nem szabadon választott - miniszterelnöke - a "határnyítás" 20 évfordulója alkalmából tett nyilatkozatát, amely szerint, mai ismeretei alapján befejezné a nagymarosi beruházást!
Végezetül, emlékeztetőül: 2010. "Széchenyi Év" (halálának 150 évfordulója), és Mosonyi Emil professzor most lenne 100 éves!
Jó lenne a Duna ügyét az Ő életművüknek és szellemüknek megfelelően folytatni, figyelembe véve József Attila alábbi, örökérvényű sorait is!
"Dunának, mely múlt, jelen s jövendő
egymást ölelik lágy hullámai
A harcot, amelyet őseink vívtak
békévé oldja az emlékezés -
s rendezni végre közös dolgainkat
ez a mi munkánk, és nem is kevés"
(1936. József Attila: A Dunánál)
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033 |
|
|