|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői |
|
|
|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői |
|
|
|
|
|
|
|
Évfordulók 1856 1856. március 30.
A krimi háborút lezáró párizsi békekongresszuson több pontban foglalkoztak a Duna torkolati szakasza hajózhatóságának kérdésével. A folyó torkolatánál szükséges szabályozási munkák kijelölésére és végrehajtására a szerződést aláíró hét nagyhatalom döntött az Európai Duna-bizottság létrehozásáról.
Évforduló naptár
|
|
|
|
|
|
|
Zöld Válasz |
|
|
|
|
|
Elnökségi meghívó 2016. január 15. |
|
|
|
|
|
|
|
Balázs Péter: A Nabucco után Duna-nagykövete is lehet Magyarországnak |
|
Reális Zöldek Klub elnökének a levele a Miniszterhez.
Dr. Balázs Péter úr
miniszter
Külügyminisztérium
Tisztelt Miniszter Úr
A reális zöldek támogatják Miniszter úr javaslatát, hogy a Nabucco után Duna-nagykövete is legyen Magyarországnak.
A Nabucco gázvezeték építésének célja Magyarország számára gázellátásunk diverzifikálása, ami az orosz-ukrán gázvita hatását csökkentheti. Vitathatatlan azonban az, hogy a Nabucco építése, egyértelmű eredménye ellenére, a vezeték kapacitása és a mögötte lévő források bizonytalansága miatt, tapasztalt diplomata közreműködését is igényli.
A Reális Zöldek Klub szerint legalább ennyire egyértelmű cél megfogalmazása szükséges a Duna diplomatája számára is.
A hazai gyakorlat szerint a Duna ügyében két egymással ellentétes célkitűzés között kell választanunk.
Az egyik a Duna- Kör által képviselt álláspont, amely szerint a Duna- menti államok bontsák le a Dunán létesült vízlépcsőket és a Dunán közlekedő hajóik méretét a Duna így kialakuló, és a magyar viszonyoknak megfelelő hajózási paraméterekhez igazítsák.
A másik a Duna Bizottsággal 1948. augusztus 18-án Belgrádban megkötött egyezményben vállalt és a 2000. évi CXIV. törvénnyel megerősített a Dunán való hajózásra szóló feltételek teljesítése magyar részről is.
Az utóbbi célkitűzés összhangban van az ENSZ-EGB Folyamhajózási Bizottsága 1992. március 12-én hozott 30. számon a Duna hajózhatóságára vonatkozó határozatával, amelyet az Európai Közlekedési Miniszterek Konferenciája (Conférence Européen des Ministres de Transport) 1994-ben jóváhagyott.
Várom Miniszter úr megtisztelő válaszát a magyar „Duna” diplomácia célkitűzését illetően.
Budapest, 2009. október 2.
Juhos László
|
|
Dátum: 2009. October 02. Friday, 21:50 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.
Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu
PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Oldalkészítés: 0.29 másodperc
:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::
|