Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Európai Duna (Régió) Stratégia magyar és bajor, osztrák, szlovák, bolgár, román
VízügyekEurópai Duna (Régió) Stratégia magyar és bajor, osztrák, szlovák, bolgár, román módra

Kedves Kollégák!

Elmúltak az ünnepek, jönnek a munkás hétköznapok.

Vajon mit hoz ez az Újév?

Lesz-e szemlélet-, és paradigmaváltás Magyarországon, és a Lisszaboni szerződés aláírását követően, az Európai Unióban is?

Mikor számít majd a vízenergia "megújuló"-nak, és a hajózás "környezetbarát" közlekedési módnak, kis Hazánkban?

Az integrált tervezés, a komplex fejlesztés és a többcélú hasznosítás gyakorlata mikor nyer "polgárjogot" Magyarországon?

Megannyi kérdés, egyelőre megválaszolatlanul, miközben a magyar EU elnökség ideje vészesen közeleg!



Az EU által kezdeményezett "Európai Duna Stratégia / EDS" magyar
értelmezésben már "Európai Duna Régió Stratégiára / EDRS" változott, amely
"makro régió" területi lehatárolása olyan "rugalmas", hogy a tervezési
feladatok egyre inkább távolodnak a Dunától, és a területfejlesztés
általános, nehezen megfogható "vízeire eveznek", kikerülve a Duna-vízgyűjtő
vízkészletgazdálkodási, árvízvédelmi-, vízenergia-hasznosítási-, hajózási-,
vízi-, vízparti turizmus-fejlesztési, mezőgazdasági-, öntözési-,
vidékfejlesztési-, stb. komplex problémakörét, a Bős-Nagymarosi
Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos, a Hágai Nemzetközi Bíróság ítéletének
végrehajtásával kapcsolatos, 2009. év végén lejárt határidejű feladatok
végrehajtását. 


 


A fentiek illusztrálására mellékelem a 2009.11.27-én kelt, az EU
Spanyol-Belga-Magyar Elnökség programját, a készülő EDS-el kapcsolatos
előzetes észrevételeinket.


 


A fentiekkel szöges ellentétben, emlékeztetőül a Duna hajózási szűk
keresztmetszeteit éritően, a felettünk levő, bajor, osztrák, ill. alattunk
levő bolgár, román szakaszán megvalósult, konkrét, ill. folyamatban és
tervezés alatt levő, komplex, többcélú vízlépcső beruházásairól néhány
képet, tervet, videó-felvételt.


 



 


És mi történt közben a Duna magyarországi szakasza kíváló adottságainak
hasznosítása érdekében, az elmúlt évtizedekben, a szavakon, a siránkozáson,
a másokra mutogatáson, az igazi problémák reális megoldását kikerülő,
kormányzati szinten koordinálatlan, átláthatatlan "tengernyi"
tanulmányterven, vizsgálaton, koncepción, felesleges előterjesztéseken,
pótcselekvés-sorozaton, egymást érő konferenciákon kívül?


 


Érdemes lenne megkérdezni a dunai hajósokat (a magyarokat is, akiknek nagy
része már - a hazai hajógyártás, és a MAHART szétverése óta - idegen lobogó
allatt hajózik!), a Nemzetközi Duna Túrákon / TID évente résztvevőket, a
Római-parti telektulajdonosokat, a Budapesti Nemzetközi és Belföldi
Hajóállomást árvíz idején felkeresőket, a Lágymányosi-, a Dunaföldvári-híd,
stb. környékén zátonyra futott "hajó-szerelvények" szemlélőit, és a
mentésben résztvevőket, stb.


 


Végezetül az EU SP-B-H Elnökség "Trió-programjá"-hoz fűzött - fent
hivatkozott - észrevételeink röviden az alábbiakban foglalhatók össze:


 



2009.11.27. EU SP-B-H Trió-program.
Éghajlatváltozás, energiabiztonság, Európai Duna Stratégia / ED(R)S,
statisztika, kkv-k, turizmus (horizontális – munkahelyteremtés, növekedés,
stb.), kultúra, sport, mezőgazdaság, vidékfejlesztés, infrastruktúra-,
szállítás-, közlekedés-fejlesztés, fenntartható vízgazdálkodás, megújuló
energiák hasznosítása, oktatás, képzés, K+F+I, stb.
 

Megjegyzés:

 

-       

az éghajlatváltozással kapcsolatos
Koppenhágai Klímacsúcsot (COP15) előre sikeresnek minősíti, miközben
semmiféle konkrét megállapodás, egyezmény nem született! (Sokan kudarcnak
minősítik!)

-       

a megújuló energiák között a
vízenergia nem szerepel!

-       

a turizmust csak „ágazat”-ként említi,
ugyanakkor a horizontális kapcsolatait részletesen felsorolja, és ezzel
egyúttal - a konzekvenciák levonása nélkül - dokumentálja a turizmus
„ágazatközi-, tárcaközi-, nemzetközi” jellegét!

-       

a közlekedés-fejlesztésen belül a
közúti-, légi-, tengeri-közlekedés szerepel csak kiemeltként, a belvízi
hajózást (NAIADES) csak „figyelemmel kíséri!? Az Európai Duna Stratégia /
EDS keretében a Bős-Nagymarosi Vízlépcsőrendszerrel kapcsolatos Hágai
Nemzetközi Bíróság ítéletének végrehajtásáról egy szó sem esik!

-       

Az EU a tervezési folyamat keretében a
szakpolitikák integrálását, a döntéshozatali eljárás korszerűsítését,
demokratikusabbá és átláthatóbbá tételét, stb. tűzték ki célul, amellyel
egyetértünk, és támogatjuk!


 


 


Hát így néz ki az elmélet a szavak szintjén, és a gyakorlat a valóságban!


 


Baráti üdvözlettel:

--

Péteri László

okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd

ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-

idegenforgalmi szakértő



mobil: 06 30 319 2033

 

2009-11-27-EU-SP-B-H-trioprogram[1]Duna-EDS

2010-01-05-Észrevételek az Európai Duna Régió Stratégiához

2010-01-06-Bányai István-Vízenergia-BG-R-2-Dunai vízlépcsőépítés

 

 

Dátum: 2010. January 08. Friday, 04:59 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.28 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::