Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1783
1783. április 20.
II. József kiadta a magyarországi folyók hajózhatóvá tételéről szóló 3065. sz. rendeletét, amely a Helytartótanács feladatává tette a szükséges intézkedések megtételét.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Az Európai Duna Stratégia, ahogy mi látjuk, vagy szeretnénk látni!
MédiaKedves Kollégák!

Most, amikor az "Európai Duna Stratégia / EDS" kapcsán, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium / NFGM illetékes főosztályvezetőjének, az InfoRádióban, a mai napon elhangzott nyilatkozata szerint "most folyik (?) a tervek generálása" - de szemlátomást koordinálatlanul - amelynek keretében az alapvető, közös érdekek és ennek megfelelő stratégiák sincsenek még tisztázva (!), szeretnénk a mellékelt, 3 részes dokumentumfilmmel is hozzájárulni a "Magyar Duna Stratégia / MDS" kialakításához, elősegítve a 2011.01.01-06.30. közötti időszaki magyar EU elnökség sikerét, a magyar érdekek egyidejű érvényesíthetősége érdekében is!




Ezt a 3 részes dokumentum filmet - érthetetlen okokból - vagy nem merték, vagy nem is akarták bemutatni a médiák!

Mi viszont bemutatjuk, és elsősorban a megtévesztett, jóhiszemű, jószándékú környezetvédők figyelmébe ajánljuk, akiknek javasoljuk, hogy "pre-koncepció" nélkül, kényelmesen, fotelben elhelyezkedve üljenek a képernyők elé, és tegyenek velünk együtt, egy roppant érdekes és tanulságos "virtuális, zenés, történelmi utazást", térben és időben, fél Európát vízen átszelve, Budapesttől, a Dunán, a Duna-Majna "Európa"-csatornán, és a Majnán, a "Kőszeg" motoros fedélzetén, szárazföldi halandó számára szokatlan nézőpontból, és nem kevés tanulsággal!

Az 1. rész Budapesttől, Dunaújvároson át, a Bősi Vízlépcsőig tartó utazás keretében, gr. Széchenyi Istvánra emlékezve, bemutatja a magyar folyam és tengerhajózás, a MAHART, a Csepeli Szabadkikötő, a Nagymarosi Vízlépcső igaz történetét, megszólaltatva Mosonyi Emil professzort, és a hajós dinasztiák mai képviselőit is, egyúttal érzékeltetve a dunai hajózás szépségeit és nehézségeit, de jelenleg magyar szempontból teljesen kihasználatlan lehetőségeit is.

A 2. rész a Bősi Vízlépcsőtől a Duna-Majna "Európa" csatornáig kalauzolja el a nézőt, hallgatót, a kezdetektől, a Duna-Majna "Európa" csatorna - Antall József miniszterelnök részvételével megtartott, 1992.09.25-i ünnepélyes üzembe helyezésén át, napjainkig, magyar és külföldi hajósok, kikötők és hajózási cégek képviselőinek megszólaltatásával.

A 3. rész a Duna-Majna csatornán és a Majnán végig-hajózva, számos érdekes információ kiséretében bemutatja az 1992.09.25-én, ünnepélyesen üzembe helyezett, "Egy ezeréves álom megvalósulásá"-t, megemlékezve, a hazájából elüldözött, akadémiai tagságától megfosztott, Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés professzora" szerepéről, és tevékenységéről, a Duna-Majna csatorna, 2-3 "hajó-emelő lift" helyett, speciális, tájba illő, nagyvízlépcsős, 16 hajózsilipes, víz-, és energia-takarékos, töltő-ürítő, tartalék-medencés, víztározós rendszerének teljesen újszerű kidolgozásáról, politikai döntéshozók általi elfogadtatásáról.

A 3 rész együtt és külön-külön is dokumentálja az egységes európai belvízi hajózóút-rendszer kialakításának szükségességét, és előnyeit, megcáfolva a radikális "ál-környezetvédők" vízlépcső-ellenes álláspontjának korábbi érv-rendszerét, jelezve egyidejűleg, annak tarthatatlanságát is. Az eredeti dokumentumokban - a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszert érintően - elhangzó szövegek szembesítve a mai állapotokkal, talán meggyőzik a politikai döntéshozókat is, hogy a készülő Európai Duna Stratégia kidolgozását is, teljesen új alapokra kell helyezni (!), figyelembe véve a klímaváltozással is összefüggésben kialakuló, víz-, energia-, élelmiszer-hiány miatt, az árvízvédelem, a hajózás, a vízi-közlekedés/szállítás, a vízenergia-hasznosítás, valamint a vízi-, és vízparti turizmus, stb. fejlesztésének szükségességét is. A Duna-Majna csatorna terv korábbi ellenzői - az ottani radikális természetvédők, és az érintett lakosság - ma már más állásponton vannak, a mellékelt képek és nyilatkozatok bizonyítják a "nagy mű" életképességét! (vízes élőhelyek, növény-, és állatvilág és az emberek "békés egymás mellett élését! A vízi-, és a vízparti-, kerékpáros-turizmus békésen elfér a hajózás, vízi-szállítás, a vízenergia-termelés mellett, stb. Sőt a vízvisszatartás, és a vízkormányzás módjának tudatos tervezése a korábbi állapotokhoz képest, jelentős javulást okozott! Lásd: a Majna szabályozása, stb.)

A téma aktualítását gr. Széchenyi István, a "legnagyobb magyar" halálának közelgő 150. évfordulója, és Mosonyi Emil professzor születésének 100. évfordulója jelenti.

A filmek megtekintéséhez jó szórakozást kíván,

Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

2009-09-MosonyiEmil-kitüntetése-Szeredi-ea

7-D-Duna-Majna-csatorna-Altmühl-Regnitz-térkép

7a-D-D-M-Altmühl-Eckersmühlen-zsilip-légi

8-Mosonyi Emil-a vízépítés professzora2

Kép2- gr Széchenyi István-Napló-címlap

Kép3-gr Széchenyi István-emléktábla-Kazánszoros

Mosonyi Emil-Paulus film-2005-kép1

Széchenyi István a Vaskapunál-1836festmény

Dátum: 2010. February 14. Sunday, 19:24 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Média
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Média:
Zátonyra futott a Dunán Visegrádnál, és Pilismarótnál, magyar vizeken, két német

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Média



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.21 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::